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6.7Leningrad '41: What If Manstein had Attacked? (2011) -
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
240-240 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Joseph Miranda
-
아티스트
-
인원
게임 소개
레닌그라드 41: 만약 만슈타인이 공격했다면? 《L’41)》는 1941년 7월 말부터 8월까지의 레닌그라드 점령을 모의한 2인칭 역사 게임이다. 만슈타인은 루가 강을 건너자마자 도시로 돌진하기 위해 2주 동안 멈춘 것으로 추정된다.
복잡성을 제어하고 전투의 전체적인 병력-군수’s 뷰를 제공하기 위해 이 게임은 전술적으로 스케일링된 맵과 기동 단위를 작전적으로 스케일링된 게임 턴 길이와 결합한다. 독일 선수는 경기가 끝나기 전에 도시로부터 소련 수비군을 철수시키기 위해 일반적으로 공세를 취하고 있다. L’41은 이전에 출판된 Manila’45 게임을 위해 원래 만들어진 시스템을 사용합니다.
각 경기 순번은 3일이다. 지도에서 각 육각형은 좌우에서 반대쪽으로 0.3마일(0.5km)을 나타냅니다. 독일군의 기동 부대는 주로 대대이며, 소련군의 기동 부대는 대대부터 연대, 여단까지 다양하다. 따라서 각 부대는 100명에서 5,000명 사이의 병사와 장비를 대표할 수 있다.
특수 규칙은 안개, 교체, 증원, 방어 사격, 간접 사격, 전투 공중 지원, 지휘통제, 지도자, 광신도, 포함, 순양함 오로라, 콤소몰, 지하철, 선택적 독일 공수 공격 등을 다룬다. 턴 순서는 다음과 같습니다.
I. 독일 선수 턴
A. 독일 교체 및 강화 단계
B. 독일 공습 단계
C. 독일 운동 & 소비에트 방어 단계
D. 독일 공세 사격 단계
II. 소비에트 선수 턴
A. 소련의 강화 단계(게임 턴 1에서 건너뛰기)
B. 소비에트 운동 & 독일 방어 사격 단계
C. 소비에트 공세 사격 단계
2011년 4월에서 5월 사이에 세계 제17호 전쟁 때 처음 출판되었다.
월드 앳 워 매거진 버전:
게임 규모:
게임 턴: 3일
16진수: 0.5km/0.3마일
부대: 대대 대 여단
게임 인벤토리:
22 x 34" 풀 컬러 지도 시트 1개
이중 면 인쇄 카운터 시트 1개(228 9/16" 카운터)
16페이지 분량의 규칙집 1권(규칙 12권, 마케팅 4권)
카드놀이 기능: 높은
복잡성 수준: 중간
플레이어: 2명 이상
재생 시간: 4-15
복잡성을 제어하고 전투의 전체적인 병력-군수’s 뷰를 제공하기 위해 이 게임은 전술적으로 스케일링된 맵과 기동 단위를 작전적으로 스케일링된 게임 턴 길이와 결합한다. 독일 선수는 경기가 끝나기 전에 도시로부터 소련 수비군을 철수시키기 위해 일반적으로 공세를 취하고 있다. L’41은 이전에 출판된 Manila’45 게임을 위해 원래 만들어진 시스템을 사용합니다.
각 경기 순번은 3일이다. 지도에서 각 육각형은 좌우에서 반대쪽으로 0.3마일(0.5km)을 나타냅니다. 독일군의 기동 부대는 주로 대대이며, 소련군의 기동 부대는 대대부터 연대, 여단까지 다양하다. 따라서 각 부대는 100명에서 5,000명 사이의 병사와 장비를 대표할 수 있다.
특수 규칙은 안개, 교체, 증원, 방어 사격, 간접 사격, 전투 공중 지원, 지휘통제, 지도자, 광신도, 포함, 순양함 오로라, 콤소몰, 지하철, 선택적 독일 공수 공격 등을 다룬다. 턴 순서는 다음과 같습니다.
I. 독일 선수 턴
A. 독일 교체 및 강화 단계
B. 독일 공습 단계
C. 독일 운동 & 소비에트 방어 단계
D. 독일 공세 사격 단계
II. 소비에트 선수 턴
A. 소련의 강화 단계(게임 턴 1에서 건너뛰기)
B. 소비에트 운동 & 독일 방어 사격 단계
C. 소비에트 공세 사격 단계
2011년 4월에서 5월 사이에 세계 제17호 전쟁 때 처음 출판되었다.
월드 앳 워 매거진 버전:
게임 규모:
게임 턴: 3일
16진수: 0.5km/0.3마일
부대: 대대 대 여단
게임 인벤토리:
22 x 34" 풀 컬러 지도 시트 1개
이중 면 인쇄 카운터 시트 1개(228 9/16" 카운터)
16페이지 분량의 규칙집 1권(규칙 12권, 마케팅 4권)
카드놀이 기능: 높은
복잡성 수준: 중간
플레이어: 2명 이상
재생 시간: 4-15
Leningrad ’41: What If Manstein had Attacked? (L’41), designed by Joseph Miranda, is a two-player alternative history wargame of intermediate complexity that simulates a hypothetical German attempt to seize the city of Leningrad in late July through August 1941. The assumption is Manstein, rather than pausing for two weeks as he did historically, simply charged ahead into the city immediately upon crossing the Luga River.
To control complexity and present an overall-force-commander’s-view of the battle, the game uses a tactically scaled map and units of maneuver coupled with an operationally scaled game turn length. The German player is generally on the offensive, trying to clear the Soviet defending force from the city prior to the end of the game. L’41 uses the system originally created for our earlier published Manila’45 game.
Each game turn equals three days. Each hexagon on the map represents 0.3 miles (0.5 km) from side to opposite side. The units of maneuver for the Germans are mainly battalions, while those for the Soviets range from battalions to regiments and brigades. Thus each unit may represent anywhere from 100 to 5,000 men and their equipment.
Special rules cover such things as: fog of war, replacements, reinforcements, defensive fire, indirect fire, combat air support, command control, leaders, fanaticism, gunboats, the cruiser Aurora, the Komsomol, the metro, and optional German airborne assault. The turn sequence is as follows.
I. German Player Turn
A. German Replacement & Reinforcement Phase
B. German Air Strike Phase
C. German Movement & Soviet Defensive Phase
D. German Offensive Fire Phase
II. Soviet Player Turn
A. Soviet Reinforcement Phase (skip on Game Turn 1)
B. Soviet Movement & German Defensive Fire Phase
C. Soviet Offensive Fire Phase
Originally published in World at War No.17 Apr-May 2011.
World at War magazine version:
Game Scale:
Game Turn: 3 days
Hex: 0.3 miles / 0.5 kilometers
Units: Battalion to Brigade
Game Inventory:
One 22 x 34" full color mapsheet
One dual-side printed countersheet (228 9/16" counters)
One 16-page rulebook (12 for rules, 4 for marketing)
Solitaire Playability: High
Complexity Level: Medium
Players: 2 or more
Playing Time: 4-15
To control complexity and present an overall-force-commander’s-view of the battle, the game uses a tactically scaled map and units of maneuver coupled with an operationally scaled game turn length. The German player is generally on the offensive, trying to clear the Soviet defending force from the city prior to the end of the game. L’41 uses the system originally created for our earlier published Manila’45 game.
Each game turn equals three days. Each hexagon on the map represents 0.3 miles (0.5 km) from side to opposite side. The units of maneuver for the Germans are mainly battalions, while those for the Soviets range from battalions to regiments and brigades. Thus each unit may represent anywhere from 100 to 5,000 men and their equipment.
Special rules cover such things as: fog of war, replacements, reinforcements, defensive fire, indirect fire, combat air support, command control, leaders, fanaticism, gunboats, the cruiser Aurora, the Komsomol, the metro, and optional German airborne assault. The turn sequence is as follows.
I. German Player Turn
A. German Replacement & Reinforcement Phase
B. German Air Strike Phase
C. German Movement & Soviet Defensive Phase
D. German Offensive Fire Phase
II. Soviet Player Turn
A. Soviet Reinforcement Phase (skip on Game Turn 1)
B. Soviet Movement & German Defensive Fire Phase
C. Soviet Offensive Fire Phase
Originally published in World at War No.17 Apr-May 2011.
World at War magazine version:
Game Scale:
Game Turn: 3 days
Hex: 0.3 miles / 0.5 kilometers
Units: Battalion to Brigade
Game Inventory:
One 22 x 34" full color mapsheet
One dual-side printed countersheet (228 9/16" counters)
One 16-page rulebook (12 for rules, 4 for marketing)
Solitaire Playability: High
Complexity Level: Medium
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