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BGG랭킹
BGG전체 : 13121
WARGAMES : 2185
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-3 명 -
게임시간
240-240 분
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연령
10+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.78 / 5
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디자이너
Joseph Miranda
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아티스트
Larry Hoffman, Joe Youst
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인원
게임 소개
S&T 268호, 2011년 5월~6월
조셉 미란다가 디자인한 '라이온스 항해'는 17세기 세계 해군 분쟁의 중간 복합 워게임이다. 그 시대는 다음 2세기 동안 서구의 팽창 속도를 맞춘 해군 기술 혁명의 시작을 보았다. 이 게임은 각각 다른 국가를 대표하는 두 명, 세 명, 네 명이 플레이할 수 있다. 네덜란드, 영국, 스페인, 프랑스.
각 경기 순번은 1년을 나타냅니다. 각 운영 단계는 주어진 시간의 전체 운영 속도에 따라 몇 주간의 캠페인 기간을 나타냅니다. 각 선박 유닛은 6~12척의 선박을 나타냅니다. 각 연대는 약 1,000명을 대표한다. 이 게임 시스템은 초기 게임인 1066, 한니발’s 전쟁, 프레데릭’s 전쟁에서 사용되었던 것을 발전시킨 것이다.
특별 규칙은 이니셔티브, 수익, 협상, 보강, 함대 조직, 전쟁의 안개, 약탈, 지도자, 보물선단, 개척지, 해적, 선박 등급, 포격, 손상 수리, 요새, 중립 및 호전, 상금, 용병, 공격, 전열, 해병대, 물품 등을 포함한다. 전쟁, 회사 헌장, 전쟁의 명예, 훈장, 일주, 풍속계, 소방선, 제독 등. 턴 순서는 다음과 같습니다.
1) 이니셔티브 결정 단계
2) 교환 단계
3) 협상 단계
4) 적합 공정
5) 작업 단계
a) 이동 세그먼트
b) 해상 전투 세그먼트
c) 육상 전투 세그먼트
d) 약탈 세그먼트
e) 보물 함대 세그먼트
6) 매출 단계
7) 서든 데스 빅토리 체크 단계
8) 턴 끝 단계
조셉 미란다가 디자인한 '라이온스 항해'는 17세기 세계 해군 분쟁의 중간 복합 워게임이다. 그 시대는 다음 2세기 동안 서구의 팽창 속도를 맞춘 해군 기술 혁명의 시작을 보았다. 이 게임은 각각 다른 국가를 대표하는 두 명, 세 명, 네 명이 플레이할 수 있다. 네덜란드, 영국, 스페인, 프랑스.
각 경기 순번은 1년을 나타냅니다. 각 운영 단계는 주어진 시간의 전체 운영 속도에 따라 몇 주간의 캠페인 기간을 나타냅니다. 각 선박 유닛은 6~12척의 선박을 나타냅니다. 각 연대는 약 1,000명을 대표한다. 이 게임 시스템은 초기 게임인 1066, 한니발’s 전쟁, 프레데릭’s 전쟁에서 사용되었던 것을 발전시킨 것이다.
특별 규칙은 이니셔티브, 수익, 협상, 보강, 함대 조직, 전쟁의 안개, 약탈, 지도자, 보물선단, 개척지, 해적, 선박 등급, 포격, 손상 수리, 요새, 중립 및 호전, 상금, 용병, 공격, 전열, 해병대, 물품 등을 포함한다. 전쟁, 회사 헌장, 전쟁의 명예, 훈장, 일주, 풍속계, 소방선, 제독 등. 턴 순서는 다음과 같습니다.
1) 이니셔티브 결정 단계
2) 교환 단계
3) 협상 단계
4) 적합 공정
5) 작업 단계
a) 이동 세그먼트
b) 해상 전투 세그먼트
c) 육상 전투 세그먼트
d) 약탈 세그먼트
e) 보물 함대 세그먼트
6) 매출 단계
7) 서든 데스 빅토리 체크 단계
8) 턴 끝 단계
S&T issue 268, May-Jun 2011
When Lions Sailed (WLS), designed by Joseph Miranda, is an intermediate-complexity wargame of global naval conflict in the 17th century. That era saw the beginning of a naval technology revolution that set the pace for Western expansion over the next two centuries. The game can be played by two, three or four, each representing a different nation: Netherlands, England, Spain and France.
Each game turn represents one year. Each operations phase represents several weeks of campaigning, depending on the overall tempo of operations at any given time. Each ship unit represents six to 12 vessels. Each regiment represents about 1,000 men. The game system is an evolution of the one used in our earlier games: 1066, Hannibal’s War, andFrederick’s War.
Special rules cover such things as: initiative, revenue, negotiations, outfitting and reinforcements, fleet organization, fog of war, plunder, leaders, treasure fleets, founding colonies, pirates, ship ratings, gunnery, damage repair, forts, neutrality and belligerence, prize money, mercenaries, raking attack, line ahead tactics, marines, articles of war, company charters, honors of war, letters of marque, circumnavigation, the wind gauge, fire ships, admirals, and more. The turn sequence is as follows.
1) Initiative Determination Phase
2) Exchange Phase
3) Negotiations Phase
4) Outfitting Phase
5) Operations Phases
a) Movement Segment
b) Naval Combat Segment
c) Land Combat segment
d) Plunder Segment
e) Treasure Fleet Segment
6) Revenue Phase
7) Sudden Death Victory Check Phase
8) End of Turn Phase
When Lions Sailed (WLS), designed by Joseph Miranda, is an intermediate-complexity wargame of global naval conflict in the 17th century. That era saw the beginning of a naval technology revolution that set the pace for Western expansion over the next two centuries. The game can be played by two, three or four, each representing a different nation: Netherlands, England, Spain and France.
Each game turn represents one year. Each operations phase represents several weeks of campaigning, depending on the overall tempo of operations at any given time. Each ship unit represents six to 12 vessels. Each regiment represents about 1,000 men. The game system is an evolution of the one used in our earlier games: 1066, Hannibal’s War, andFrederick’s War.
Special rules cover such things as: initiative, revenue, negotiations, outfitting and reinforcements, fleet organization, fog of war, plunder, leaders, treasure fleets, founding colonies, pirates, ship ratings, gunnery, damage repair, forts, neutrality and belligerence, prize money, mercenaries, raking attack, line ahead tactics, marines, articles of war, company charters, honors of war, letters of marque, circumnavigation, the wind gauge, fire ships, admirals, and more. The turn sequence is as follows.
1) Initiative Determination Phase
2) Exchange Phase
3) Negotiations Phase
4) Outfitting Phase
5) Operations Phases
a) Movement Segment
b) Naval Combat Segment
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d) Plunder Segment
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6) Revenue Phase
7) Sudden Death Victory Check Phase
8) End of Turn Phase
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