-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
-
-
인원
1-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
180-180 분
-
연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.57 / 5
-
디자이너
Markus Stumptner
-
아티스트
Markus Stumptner
-
인원
게임 소개
게시자 설명:
살라망카: 마몬트 대 웰링턴이 1812년 스페인 반도에 대한 원정의 전환점을 다루고 있는데, 웰링턴은 그가 단지 숙련된 수비수일 뿐만 아니라 결정적인 공격을 할 수 있다는 것을 보여주었다. 나폴레옹 전투의 여단급 게임을 위해 나폴레옹 후기 작전 시스템을 사용한다. 대화식 플레이 순서, 순서 및 현대적인 화력 기반 전투 시스템(확률 최적화 없음!)입니다. 승리하려면 군대를 나폴레옹 지휘관처럼 써야 해 사기를 유지하는 것이 관건입니다. 도망치는 것은 큰 손실과 마찬가지로 너희 부대에도 패배주의를 불러일으키겠지만 적과 마주쳤을 때 상대가 되지 않는 쪽이 나타나지는 않을 것이다. 그중에서도 라이더가 갈 수 있는 것보다 더 빠르게 정보를 보낼 수 없는 전장에서 여러 명의 부하들과 경쟁해야 합니다. 효과적인 힘의 집중을 가능하게 하기 위해 지도자들을 어떻게 조직할 수 있느냐가 전투를 결정할 것이다.
이 시스템은 대대적 전술적 관점(세부 관리가 아닌 전투 전략)과 역사적으로 건전한 부대 사용에 초점을 맞춘다. 4페이지에 달하는 기본 규칙은 나폴레옹 사령부의 세계로의 손쉬운 진입을 목표로 하고 있으며, 4가지 명령과 돌격전, 기병돌격, 포격 등 4가지 명령과 무기를 결합하는 것을 목표로 하고 있다. 9페이지 분량의 전체 규칙에는 추가 주문 유형, 서면 주문(글을 쓰지 않는 사람에게 마커가 제공됨), 반응 전하, 사격 억제와 같은 개념이 추가된다. 마지막으로, 고급 및 선택 규칙 2페이지에는 숨겨진 움직임, 분할 수준 원칙 등이 추가되었습니다.
살라망카 특수 규칙은 영국 광사단과 같은 원정의 특정 부대, 역경사면 방어(이 전투에서 프랑스가 사용함) 및 보급을 다룬다. 시나리오는 역사 배틀(경험이 많은 선수 간 2~3시간 플레이)과 풀데이(3~4시간)를 다루고 있어 양측이 원하는 대로 배틀 전략을 세울 수 있다. 웰링턴의 대승을 반복할 수 있겠는가 아니면 마몬트로서 올가미에서 머리를 빼낼 것인가?
척도:
육각당 500m
한 번에 1시간씩
여단급 부대
개별 육군 및 사단장
클래시 오브 암스 게임을 통해 전문적으로 제작된 게임이 향후 계획되어 있다.
살라망카: 마몬트 대 웰링턴이 1812년 스페인 반도에 대한 원정의 전환점을 다루고 있는데, 웰링턴은 그가 단지 숙련된 수비수일 뿐만 아니라 결정적인 공격을 할 수 있다는 것을 보여주었다. 나폴레옹 전투의 여단급 게임을 위해 나폴레옹 후기 작전 시스템을 사용한다. 대화식 플레이 순서, 순서 및 현대적인 화력 기반 전투 시스템(확률 최적화 없음!)입니다. 승리하려면 군대를 나폴레옹 지휘관처럼 써야 해 사기를 유지하는 것이 관건입니다. 도망치는 것은 큰 손실과 마찬가지로 너희 부대에도 패배주의를 불러일으키겠지만 적과 마주쳤을 때 상대가 되지 않는 쪽이 나타나지는 않을 것이다. 그중에서도 라이더가 갈 수 있는 것보다 더 빠르게 정보를 보낼 수 없는 전장에서 여러 명의 부하들과 경쟁해야 합니다. 효과적인 힘의 집중을 가능하게 하기 위해 지도자들을 어떻게 조직할 수 있느냐가 전투를 결정할 것이다.
이 시스템은 대대적 전술적 관점(세부 관리가 아닌 전투 전략)과 역사적으로 건전한 부대 사용에 초점을 맞춘다. 4페이지에 달하는 기본 규칙은 나폴레옹 사령부의 세계로의 손쉬운 진입을 목표로 하고 있으며, 4가지 명령과 돌격전, 기병돌격, 포격 등 4가지 명령과 무기를 결합하는 것을 목표로 하고 있다. 9페이지 분량의 전체 규칙에는 추가 주문 유형, 서면 주문(글을 쓰지 않는 사람에게 마커가 제공됨), 반응 전하, 사격 억제와 같은 개념이 추가된다. 마지막으로, 고급 및 선택 규칙 2페이지에는 숨겨진 움직임, 분할 수준 원칙 등이 추가되었습니다.
살라망카 특수 규칙은 영국 광사단과 같은 원정의 특정 부대, 역경사면 방어(이 전투에서 프랑스가 사용함) 및 보급을 다룬다. 시나리오는 역사 배틀(경험이 많은 선수 간 2~3시간 플레이)과 풀데이(3~4시간)를 다루고 있어 양측이 원하는 대로 배틀 전략을 세울 수 있다. 웰링턴의 대승을 반복할 수 있겠는가 아니면 마몬트로서 올가미에서 머리를 빼낼 것인가?
척도:
육각당 500m
한 번에 1시간씩
여단급 부대
개별 육군 및 사단장
클래시 오브 암스 게임을 통해 전문적으로 제작된 게임이 향후 계획되어 있다.
Publisher's description:
Salamanca: Marmont vs Wellington covers the turning point of the 1812 campaign on the Spanish Peninsula, where Wellington showed he was not just a skilled defender, but could also deliver a decisive attack. It uses the Napoleon's Later Campaigns system, for a fast, low to moderate complexity, brigade-level game of Napoleonic battles. Interactive Sequence of play, orders, and a modern, fire-based combat system (no odds optimising!). To win, you have to use your army like a Napoleonic commander. Maintaining morale is the key. Running away will inspire defeatism in your troops just as heavy losses, but no side will emerge unscratched when encountering the enemy. Among all this you have to contend with multiple subordinates on a battlefield where no information can be sent faster than a rider can go. How you are able to orchestrate your leaders to enable effective concentration of force will decide the battle.
The system combines a grand tactical perspective (battle strategy, not micromanagement) with a focus on a historically sound use of your units. Four pages of basic rules aim at an easy entry into the world of Napoleonic command and combined arms with four types of orders and assault combat, cavalry charges, and artillery bombardment. Nine pages of full rules add concepts such as additional order types, written orders (although markers are provided for those who do not wish to write), reaction charges, and enfilading fire. Finally, 2 pages of Advanced and Optional rules add hidden movement, division level doctrine, and others.
The Salamanca special rules deal with particular units of the campaign (such as the British Light Division), reverse slope defense (used by the French in this battle!), and supply. Scenarios cover the historical battle (playing time 2-3 hours between experienced players), and the full day (3-4 hours), enabling both sides to set the strategy for the battle as they choose. Can you repeat Wellington's crushing victory or, as Marmont, draw your head out of the noose?
Scale:
500m per hex
1 hour per turn
brigade level units
Individual army and division commanders
A professionally produced version of the game is planned for the future through Clash of Arms Games.
Salamanca: Marmont vs Wellington covers the turning point of the 1812 campaign on the Spanish Peninsula, where Wellington showed he was not just a skilled defender, but could also deliver a decisive attack. It uses the Napoleon's Later Campaigns system, for a fast, low to moderate complexity, brigade-level game of Napoleonic battles. Interactive Sequence of play, orders, and a modern, fire-based combat system (no odds optimising!). To win, you have to use your army like a Napoleonic commander. Maintaining morale is the key. Running away will inspire defeatism in your troops just as heavy losses, but no side will emerge unscratched when encountering the enemy. Among all this you have to contend with multiple subordinates on a battlefield where no information can be sent faster than a rider can go. How you are able to orchestrate your leaders to enable effective concentration of force will decide the battle.
The system combines a grand tactical perspective (battle strategy, not micromanagement) with a focus on a historically sound use of your units. Four pages of basic rules aim at an easy entry into the world of Napoleonic command and combined arms with four types of orders and assault combat, cavalry charges, and artillery bombardment. Nine pages of full rules add concepts such as additional order types, written orders (although markers are provided for those who do not wish to write), reaction charges, and enfilading fire. Finally, 2 pages of Advanced and Optional rules add hidden movement, division level doctrine, and others.
The Salamanca special rules deal with particular units of the campaign (such as the British Light Division), reverse slope defense (used by the French in this battle!), and supply. Scenarios cover the historical battle (playing time 2-3 hours between experienced players), and the full day (3-4 hours), enabling both sides to set the strategy for the battle as they choose. Can you repeat Wellington's crushing victory or, as Marmont, draw your head out of the noose?
Scale:
500m per hex
1 hour per turn
brigade level units
Individual army and division commanders
A professionally produced version of the game is planned for the future through Clash of Arms Games.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
469
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
431
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
370
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
335
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
600
-
2024-11-13
-
Lv.18