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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.50 / 5
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디자이너
R. J. Hlavnicka, Dennis P. O'Leary
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아티스트
R. P. Winther
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인원
게임 소개
이 게임은 Excalibre’의 PBSS 시리즈 중 하나이다. 이 시리즈의 게임들은 공통적으로 4페이지 시리즈 규칙집과 일반적으로 4페이지 게임별 규칙집을 갖추고 있으며, 그 중 1페이지가 표지이다. 이 시리즈의 게임들은 빠른 연구와 낮은 카운터 밀도를 제공하는 간단한 규칙을 특징으로 한다. 대부분의 게임들은 스텝 축소를 특징으로 하며 카운터 믹스에 대체 카운터가 포함되어 있다.
CAEN 1944는 11x17 지도와 100개의 카운터를 갖추고 있다. 이 부대는 일부 여단과 부대가 있는 사단이다. 여러 유닛에 스텝 감소 기능이 있습니다.
규칙 소개부터:
1944년 연합군이 노르망디에 상륙한 이후 아이젠하워의 주요 관심사는 교두보를 확장하고 보급품과 새로운 부대를 도입하는 것이었다. 아이크는 몽고메리가 캉에 대한 공격을 더 빨리 진행했어야 한다고 생각했다. 영국과 캐나다군의 속도를 늦추는 한 가지 요인은 캉 진지를 따라 영국군과 마주하고 있는 SS 및 정규 기갑사단의 수였다.
느린 진보를 부분적으로 전술적 승리로 바꾼 몽고메리는 독일군의 대규모 기갑부대를 제압하고, 미군이 반대편에서 탈출하여 독일군의 많은 병력을 차단했다.팔레즈 포켓.이 게임에서 연합군의 목표는 몽고메리가 한 것을 훨씬 더 빨리 달성하는 것이다. 추축국의 목표는 연합군의 추적을 막고 몽고메리 부대를 파괴하는 것이다.
설계 참고 사항:
캉은 기갑사단과 기갑사단이 포위를 주도하는 진정한 포위전이다. 캉에서 고용된 독일 기갑사단과 SS사단은 몬티를 몇 주 동안 몰아낼 수 있었다.
이 게임은 캠페인의 모든 요소를 가져오기 위해 매우 복잡한 게임 순서를 사용합니다.
일반적으로 SS는 베르마흐트(sic) 부대보다 더 잘 무장하고 강했다. 이 게임의 일부 친위대 부대는 예상보다 약했는데, 이는 전선에 온전하게 도달하기 어렵고 연합군의 공습으로 인해 또는 작전에 투입되었을 때 재건되고 있었기 때문이다.
캉은 연합군이 독일군을 묶는 것을 도왔으나, 몬티가 팔레즈에 더 빨리 도착했다면 더 큰 승리였을 것이다. 이제 네가 그를 막을 차례야.
오늘날의 게임 기준으로 디자인 노트에 언급된 복잡한 게임 시퀀스는 공원을 산책하는 매우 편안한 코스입니다.
PBSS의 다른 게임들은 다음과 같다: 캉 1944, 크림 1941, 시디 레제그 1941, 카시노 1944, 고대 정복, 아틀란티스 12,500 B.C., 크레타 1941, 에지힐 1642 그리고 튀니지 1943.
CAEN 1944는 11x17 지도와 100개의 카운터를 갖추고 있다. 이 부대는 일부 여단과 부대가 있는 사단이다. 여러 유닛에 스텝 감소 기능이 있습니다.
규칙 소개부터:
1944년 연합군이 노르망디에 상륙한 이후 아이젠하워의 주요 관심사는 교두보를 확장하고 보급품과 새로운 부대를 도입하는 것이었다. 아이크는 몽고메리가 캉에 대한 공격을 더 빨리 진행했어야 한다고 생각했다. 영국과 캐나다군의 속도를 늦추는 한 가지 요인은 캉 진지를 따라 영국군과 마주하고 있는 SS 및 정규 기갑사단의 수였다.
느린 진보를 부분적으로 전술적 승리로 바꾼 몽고메리는 독일군의 대규모 기갑부대를 제압하고, 미군이 반대편에서 탈출하여 독일군의 많은 병력을 차단했다.팔레즈 포켓.이 게임에서 연합군의 목표는 몽고메리가 한 것을 훨씬 더 빨리 달성하는 것이다. 추축국의 목표는 연합군의 추적을 막고 몽고메리 부대를 파괴하는 것이다.
설계 참고 사항:
캉은 기갑사단과 기갑사단이 포위를 주도하는 진정한 포위전이다. 캉에서 고용된 독일 기갑사단과 SS사단은 몬티를 몇 주 동안 몰아낼 수 있었다.
이 게임은 캠페인의 모든 요소를 가져오기 위해 매우 복잡한 게임 순서를 사용합니다.
일반적으로 SS는 베르마흐트(sic) 부대보다 더 잘 무장하고 강했다. 이 게임의 일부 친위대 부대는 예상보다 약했는데, 이는 전선에 온전하게 도달하기 어렵고 연합군의 공습으로 인해 또는 작전에 투입되었을 때 재건되고 있었기 때문이다.
캉은 연합군이 독일군을 묶는 것을 도왔으나, 몬티가 팔레즈에 더 빨리 도착했다면 더 큰 승리였을 것이다. 이제 네가 그를 막을 차례야.
오늘날의 게임 기준으로 디자인 노트에 언급된 복잡한 게임 시퀀스는 공원을 산책하는 매우 편안한 코스입니다.
PBSS의 다른 게임들은 다음과 같다: 캉 1944, 크림 1941, 시디 레제그 1941, 카시노 1944, 고대 정복, 아틀란티스 12,500 B.C., 크레타 1941, 에지힐 1642 그리고 튀니지 1943.
This game is part of Excalibre’s PANZER BATTLES AND SIEGE SERIES (PBSS). The games in this series features a common four (4) page series rulebook and generally a four (4) page game specific rulebook, of which one page is the cover. The games of this series feature simple rules that are a quick study and low counter density. Most games feature step reduction and have substitute counters included in the counter mix.
CAEN 1944 features an 11x17 map and 100 counters. The units are divisions with some brigade/regiments. Several units have step reduction.
From the rules introduction:
After the Allied landings in Normandy in 1944, the main concern of Eisenhower was to expand the bridgehead and bring in supplies and new units. Ike thought Montgomery should have made more rapid progress in his attacks on Caen. One thing slowing down the British and Canadians was the preponderant numbers of SS and regular Panzer divisions facing the British along the Caen position.
Turning slow progress into a partial tactical victory, Montgomery held down this large German armoured strength while the Americans broke out on the other flank and cut off a large number of German troops in what became known as the ‘Falaise Pocket.’ In this game the Allied objective is to accomplish what Montgomery did only much sooner. The Axis objective is to stop the Allies in their tracks and destroy Montgomery's army group.
From the design notes:
Caen is truly siege warfare with Panzer and armoured divisions leading the siege. The massive number of German Panzer and SS divisions employed at Caen were able to stop Monty cold for weeks.
This game uses a very complex sequence of play to bring in all the elements of the campaign.
In general, the SS was usually better equipped and stronger than a comparable Whermacht(sic) unit. Some SS units in this game are weaker than one would expect, this was due to the immense difficulty in reaching the front intact and because of Allied air harassment or they were being rebuilt when thrown into the campaign.
Caen helped the Allies tie the Germans down, but it would have been an even bigger victory for them if Monty had reached Falaise sooner. Now it's your turn to try or try to stop him.
By today’s games standards the complex sequence of play referred to in the design notes is a very relaxing stroll in the park.
Other games in the PBSS include: Caen 1944, Crimea 1941, Sidi Rezegh 1941, Cassino 1944, Ancient Conquest, Atlantis 12,500 B.C., Crete 1941, Edgehill 1642, and Tunisia 1943.
CAEN 1944 features an 11x17 map and 100 counters. The units are divisions with some brigade/regiments. Several units have step reduction.
From the rules introduction:
After the Allied landings in Normandy in 1944, the main concern of Eisenhower was to expand the bridgehead and bring in supplies and new units. Ike thought Montgomery should have made more rapid progress in his attacks on Caen. One thing slowing down the British and Canadians was the preponderant numbers of SS and regular Panzer divisions facing the British along the Caen position.
Turning slow progress into a partial tactical victory, Montgomery held down this large German armoured strength while the Americans broke out on the other flank and cut off a large number of German troops in what became known as the ‘Falaise Pocket.’ In this game the Allied objective is to accomplish what Montgomery did only much sooner. The Axis objective is to stop the Allies in their tracks and destroy Montgomery's army group.
From the design notes:
Caen is truly siege warfare with Panzer and armoured divisions leading the siege. The massive number of German Panzer and SS divisions employed at Caen were able to stop Monty cold for weeks.
This game uses a very complex sequence of play to bring in all the elements of the campaign.
In general, the SS was usually better equipped and stronger than a comparable Whermacht(sic) unit. Some SS units in this game are weaker than one would expect, this was due to the immense difficulty in reaching the front intact and because of Allied air harassment or they were being rebuilt when thrown into the campaign.
Caen helped the Allies tie the Germans down, but it would have been an even bigger victory for them if Monty had reached Falaise sooner. Now it's your turn to try or try to stop him.
By today’s games standards the complex sequence of play referred to in the design notes is a very relaxing stroll in the park.
Other games in the PBSS include: Caen 1944, Crimea 1941, Sidi Rezegh 1941, Cassino 1944, Ancient Conquest, Atlantis 12,500 B.C., Crete 1941, Edgehill 1642, and Tunisia 1943.
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