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BGG랭킹
BGG전체 : 21073
WARGAMES : 3843
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인원
1-2 명
BGG추천: 2+-2+ 명 -
게임시간
240-240 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.75 / 5
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디자이너
Ty Bomba, Joseph Miranda
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아티스트
Larry Hoffman, Joe Youst
-
인원
게임 소개
1942-43년 남해 전역은 조지프 미란다가 고안한 2인 1조의 전략 전쟁 게임으로, 그 2년 동안 호주와 미국 사이의 해군, 공군 및 육상 통신선 장악을 위한 투쟁을 다룬다. 게임에서 대부분의 지상 부대는 사단, 여단 또는 연대를 나타낸다. 항공기 부대는 2개 집단 또는 항공 연대(6~8개 중대)를 나타낸다. 함대는 주로 1척의 항공모함, 2척의 경순양함, 2척의 전함, 4척의 순양함, 6척에서 8척의 구축함(그리고 일본의 경순양함 리더)으로 구성된 함대, 그리고 다양한 종류의 함선으로 구성된다. 지역 지도에서 각 인치는 90마일과 같다. 각 턴은 주어진 시간에 동작의 속도에 따라 2주에서 2개월을 나타냅니다.
특수 규칙은 무작위 사건, 증원, 철수, 리핏, 안개, 오프맵 기지, 요격, 오스트레일리아 침공, 장거리 폭격기, 보호 대상, 해안 폭격, 특공대, 공수 부대, 수상기, 도쿄 특급과 같은 것들을 다룬다. 이 게임은 이전에 퍼블리싱된 게임인 레드 드래곤 라이징을 위해 개발된 시스템을 사용합니다. 턴 순서는 다음과 같습니다.
월드앳워 18호(2011년 준줄)에 창간되었다.
I. 일본어 임의 이벤트 확인
II. 일본 무작위 이벤트 해결
III. 일본 조치
IV. 연합군 무작위 이벤트 검사
V. 연합 랜덤 이벤트 해결
VI. 연합군 행동
VII. 턴 레코드 단계
특수 규칙은 무작위 사건, 증원, 철수, 리핏, 안개, 오프맵 기지, 요격, 오스트레일리아 침공, 장거리 폭격기, 보호 대상, 해안 폭격, 특공대, 공수 부대, 수상기, 도쿄 특급과 같은 것들을 다룬다. 이 게임은 이전에 퍼블리싱된 게임인 레드 드래곤 라이징을 위해 개발된 시스템을 사용합니다. 턴 순서는 다음과 같습니다.
월드앳워 18호(2011년 준줄)에 창간되었다.
I. 일본어 임의 이벤트 확인
II. 일본 무작위 이벤트 해결
III. 일본 조치
IV. 연합군 무작위 이벤트 검사
V. 연합 랜덤 이벤트 해결
VI. 연합군 행동
VII. 턴 레코드 단계
The South Seas Campaign, 1942-43, designed by Joseph Miranda, is a two player, strategic-level wargame of intermediate complexity that covers the struggle for control of the naval, air and land lines of communication between Australia and the US during those two years. Most ground units in the game represent divisions, brigades or regiments. Aircraft units represent two groups or air regiments (six to eight squadrons). Ship units mostly represent one fleet aircraft carrier, 'divisions' of two light or escort carriers, two battleships, four cruisers, squadrons of six to eight destroyers (plus Japanese light cruiser destroyer leaders), and various numbers of other ship types. On the area map, each inch equals 90 miles. Each turn represents from two weeks to two months, depending on the tempo of action at any given time.
Special rules cover such things as: random events, reinforcements, withdrawals, refits, fog of war, off-map bases, interceptions, invading Australia, long-range bombers, protected targets, shore bombardment, commandos, airborne units, seaplanes, and the Tokyo Express. The game uses the system originally created for our earlier-published game, Red Dragon Rising. The turn sequence is as follows.
Originally published in World at War magazine #18 (Jun-Jul 2011).
I. Japanese Random Event Check
II. Japanese Random Event Resolution
III. Japanese Action
IV. Allied Random Event Check
V. Allied Random Event Resolution
VI. Allied Action
VII. Turn Record Phase
Special rules cover such things as: random events, reinforcements, withdrawals, refits, fog of war, off-map bases, interceptions, invading Australia, long-range bombers, protected targets, shore bombardment, commandos, airborne units, seaplanes, and the Tokyo Express. The game uses the system originally created for our earlier-published game, Red Dragon Rising. The turn sequence is as follows.
Originally published in World at War magazine #18 (Jun-Jul 2011).
I. Japanese Random Event Check
II. Japanese Random Event Resolution
III. Japanese Action
IV. Allied Random Event Check
V. Allied Random Event Resolution
VI. Allied Action
VII. Turn Record Phase
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