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BGG랭킹
BGG전체 : 23447
WARGAMES : 4131
5.3Falklands Showdown: The 1982 Anglo-Argentine War (2011) -
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
240-240 분
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연령
10+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.29 / 5
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디자이너
Ty Bomba, Philip Sharp
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아티스트
Larry Hoffman, Sawshun Yamagushi, Joe Youst
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인원
게임 소개
포클랜드 쇼다운: 1982년 영국-아르헨티나 전쟁()은 1982년 영국과 아르헨티나 사이에 일어난 전쟁이다. 아르헨티나가 포클랜드 제도를 장악하고 영국군이 그들을 탈환하기 위해 접근하는 것으로 시작한다.
항공기 카운터는 한 가지 특정 유형의 항공기 4대를 나타냅니다. 지상군 카운터에는 보병 대대(500~600명), 포병대대(12~18명)와 장갑정찰대대(차량 8~12대, 승무원), 중기관총 중대(중기관총 120명), 특수부대대(25~50명)가 포함된다. 선박과 잠수함 카운터는 각각 하나의 선박을 나타냅니다.
각 턴은 현재 운영 템포에 따라 하루에서 사흘을 나타냅니다. 전술지역지도에서 1인치당 5마일이요 전략해역지도에서 1인치당 100마일입니다. 이 게임은 원래 레드 드래곤 라이징 게임을 위해 개발된 시스템을 사용합니다.
특수 규칙은 블랙벅 작전, 결정적 리더십, 엑소켓 미사일, 스텔스 항공기, 증원군, 지도 밖 지역, 해군 수송, 공군 기지 제한, 잠수함 작전, 전략 공수, 재보강, 함정 수리, 특수 부대 습격, 총 제외 구역, 공중 요격, 크로스 데킹, 해군 표면 활동 등을 다룬다.원폭 공격, 헬기로 인한 이동, 아르헨티나 본토, 보호된 목표물, 참호, 산악 전투, 혹독한 날씨 등. 턴 순서는 다음과 같습니다.
I. UK 운영 단계
II. AR 운영 단계
III. 영국 잠수함 단계
IV. AR 잠수함 단계
V. 무작위 이벤트 단계
항공기 카운터는 한 가지 특정 유형의 항공기 4대를 나타냅니다. 지상군 카운터에는 보병 대대(500~600명), 포병대대(12~18명)와 장갑정찰대대(차량 8~12대, 승무원), 중기관총 중대(중기관총 120명), 특수부대대(25~50명)가 포함된다. 선박과 잠수함 카운터는 각각 하나의 선박을 나타냅니다.
각 턴은 현재 운영 템포에 따라 하루에서 사흘을 나타냅니다. 전술지역지도에서 1인치당 5마일이요 전략해역지도에서 1인치당 100마일입니다. 이 게임은 원래 레드 드래곤 라이징 게임을 위해 개발된 시스템을 사용합니다.
특수 규칙은 블랙벅 작전, 결정적 리더십, 엑소켓 미사일, 스텔스 항공기, 증원군, 지도 밖 지역, 해군 수송, 공군 기지 제한, 잠수함 작전, 전략 공수, 재보강, 함정 수리, 특수 부대 습격, 총 제외 구역, 공중 요격, 크로스 데킹, 해군 표면 활동 등을 다룬다.원폭 공격, 헬기로 인한 이동, 아르헨티나 본토, 보호된 목표물, 참호, 산악 전투, 혹독한 날씨 등. 턴 순서는 다음과 같습니다.
I. UK 운영 단계
II. AR 운영 단계
III. 영국 잠수함 단계
IV. AR 잠수함 단계
V. 무작위 이벤트 단계
Falklands Showdown: The 1982 Anglo-Argentine War, designed by Philip Sharp, is an intermediate complexity two-player strategic and operational wargame of the conflict that took place between Argentina and the United Kingdom in 1982. It begins with Argentina in control of the Falkland Islands and UK forces approaching to try to retake them.
Aircraft counters represent four aircraft of one particular type. Ground-unit counters represent infantry battalions (500 to 600 men), artillery battalions (12 to 18 guns with crews), armored reconnaissance squadrons (eight to 12 vehicles and their crews), a heavy machinegun company (120 men with heavy machineguns), and special forces teams (25 to 50 men). Ship and submarine counters each represent one vessel.
Each turn represents between one to three days, depending on the current operational tempo. Each inch on the Tactical Area Map equals five miles. Each inch on the Strategic Sea Area Map equals 100 miles. The game uses an adaptation of the system originally created for our Red Dragon Rising game.
Special rules cover such things as: Operation Black Buck, decisive leadership, Exocet missiles, stealth aircraft, reinforcements, off-map areas, naval transport, airbase limits, submarine operations, strategic airlift, rebasing, ship repair, special forces raids, the Total Exclusion Zone, aerial interception, cross-decking, naval surface actions, ground assault, heliborne movement, the Argentine mainland, protected targets, entrenchments, mountain combat, severe weather, and much more. The turn sequence is as follows.
I. UK Operations Phase
II. AR Operations Phase
III. UK Submarine Phase
IV. AR Submarine Phase
V. Random Event Phase
Aircraft counters represent four aircraft of one particular type. Ground-unit counters represent infantry battalions (500 to 600 men), artillery battalions (12 to 18 guns with crews), armored reconnaissance squadrons (eight to 12 vehicles and their crews), a heavy machinegun company (120 men with heavy machineguns), and special forces teams (25 to 50 men). Ship and submarine counters each represent one vessel.
Each turn represents between one to three days, depending on the current operational tempo. Each inch on the Tactical Area Map equals five miles. Each inch on the Strategic Sea Area Map equals 100 miles. The game uses an adaptation of the system originally created for our Red Dragon Rising game.
Special rules cover such things as: Operation Black Buck, decisive leadership, Exocet missiles, stealth aircraft, reinforcements, off-map areas, naval transport, airbase limits, submarine operations, strategic airlift, rebasing, ship repair, special forces raids, the Total Exclusion Zone, aerial interception, cross-decking, naval surface actions, ground assault, heliborne movement, the Argentine mainland, protected targets, entrenchments, mountain combat, severe weather, and much more. The turn sequence is as follows.
I. UK Operations Phase
II. AR Operations Phase
III. UK Submarine Phase
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