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BGG랭킹
BGG전체 : 12489
WARGAMES : 1928
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
240-240 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.67 / 5
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디자이너
John H. Butterfield
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아티스트
Larry Hoffman, Tadatoshi Jimbo, Joe Youst
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인원
게임 소개
존 버터필드가 디자인한 이 게임은 1940년 여름 영국 상공에서 가장 심한 공중 행동을 보였던 5일 간의 영국 전투의 중대일을 다루는 중간 복잡도의 솔리테어 워게임이다. 각각의 날들은 그들만의 시나리오로 제시됩니다. THD는 게임 시스템에 의해 통제되는 루프트바페에 의해 개시된 공습에 대응하여 영국 전투기 사령부의 통제권을 당신에게 부여합니다.
각 하루의 시나리오는 영국 공군이 영국 남부 지역의 목표물을 공격하는 14시간이다. 독일군의 공습에는 폭격기 그루펜(Gruppen)이 포함되며, 특정 목표물을 타격하려고 시도하고, 폭격기를 보호하고 영국 전투기 편대를 공격한다. 독일의 목표는 두 가지이다: 목표물에 피해를 입히는 것과 영국 침공에 대비해 항공 우위를 점하기 위해 비행대를 파괴하는 것이다.
게임 시스템은 독일의 전략과 전술을 통제한다. 전투기의 손실을 최소화하면서 기습자를 파괴하거나 후퇴시키고 목표물에 대한 효과적인 폭격을 방지하기 위해 전투 비행대를 사용합니다. 당신의 전투기 편대와 독일 전투기 그룹은 하루에 몇 번의 공습에 참여할 수 있는 반면, 멀리 떨어진 기지에서 날아오는 독일 폭격기는 하루에 한 번의 공습에만 참여할 수 있다. 시간 경과를 추적하기 위해, 각 <Raid Day(레이드 데이) 동안의 급습 순서와 비행대 및 그룹의 회전을 통해 측정된다.
지역 지도에서 1인치는 10마일과 같다. 영국 비행대는 10대에서 15대의 항공기로 구성되어 있습니다. 독일군은 20대에서 30대의 항공기를 보유하고 있다. 각 시간 세그먼트는 2시간을 나타냅니다. 각 공중 조치 단계는 10분을 나타냅니다. 턴 순서는 다음과 같습니다.
I. Raid 접근 단계
1. Raid 지역 결정
2. 영국 공군 순찰대
3. 레이드 노력 및 해안 횡단
4. 영국의 탐지
II. 공중 조치 단계
1. 요격 및 전투
2. 표적화 및 폭격
3. 기습 운동
4. 편대 이동
III. 비행장 운영 단계
1. 독일 회복
2. 시간 앞당기기
3. 독일 전투기 전환
4. 편대 전환
5. RAID 접근 단계로 돌아가기
구성 요소: 하나의 22" x 34" 지도 & 176 카운터
매거진: 월드 앳 워 #19
각 하루의 시나리오는 영국 공군이 영국 남부 지역의 목표물을 공격하는 14시간이다. 독일군의 공습에는 폭격기 그루펜(Gruppen)이 포함되며, 특정 목표물을 타격하려고 시도하고, 폭격기를 보호하고 영국 전투기 편대를 공격한다. 독일의 목표는 두 가지이다: 목표물에 피해를 입히는 것과 영국 침공에 대비해 항공 우위를 점하기 위해 비행대를 파괴하는 것이다.
게임 시스템은 독일의 전략과 전술을 통제한다. 전투기의 손실을 최소화하면서 기습자를 파괴하거나 후퇴시키고 목표물에 대한 효과적인 폭격을 방지하기 위해 전투 비행대를 사용합니다. 당신의 전투기 편대와 독일 전투기 그룹은 하루에 몇 번의 공습에 참여할 수 있는 반면, 멀리 떨어진 기지에서 날아오는 독일 폭격기는 하루에 한 번의 공습에만 참여할 수 있다. 시간 경과를 추적하기 위해, 각 <Raid Day(레이드 데이) 동안의 급습 순서와 비행대 및 그룹의 회전을 통해 측정된다.
지역 지도에서 1인치는 10마일과 같다. 영국 비행대는 10대에서 15대의 항공기로 구성되어 있습니다. 독일군은 20대에서 30대의 항공기를 보유하고 있다. 각 시간 세그먼트는 2시간을 나타냅니다. 각 공중 조치 단계는 10분을 나타냅니다. 턴 순서는 다음과 같습니다.
I. Raid 접근 단계
1. Raid 지역 결정
2. 영국 공군 순찰대
3. 레이드 노력 및 해안 횡단
4. 영국의 탐지
II. 공중 조치 단계
1. 요격 및 전투
2. 표적화 및 폭격
3. 기습 운동
4. 편대 이동
III. 비행장 운영 단계
1. 독일 회복
2. 시간 앞당기기
3. 독일 전투기 전환
4. 편대 전환
5. RAID 접근 단계로 돌아가기
구성 요소: 하나의 22" x 34" 지도 & 176 카운터
매거진: 월드 앳 워 #19
The Hardest Days, designed by John Butterfield, is a purpose-designed solitaire wargame of intermediate complexity covering five critical days in the Battle of Britain, the five days that saw the heaviest air action in the sky over England in the summer of 1940. Each of those days is presented as its own scenario. THD puts you in control of British Fighter Command, responding to air raids launched by the Luftwaffe, which is controlled by the game system.
Each one-day scenario represents up to 14 hours during which the Luftwaffe launches raids against targets in southern England, defended by the squadrons of RAF Fighter Command. German raids include bomber Gruppen (groups), attempting to hit specific targets, and fighter groups protecting those bombers and attacking British fighter squadrons. The German goal is twofold: inflict damage on targets and destroy squadrons to gain air superiority in preparation for the invasion of England.
The game system controls German strategy and tactics. You use your fighter squadrons to respond to the raids in an attempt to destroy or turn back the raiders and prevent their effective bombing of their targets, while minimizing your own fighter losses. Your fighter squadrons and German fighter groups may participate in several raids in a given day, while German bombers, flying from distant bases, participate in only one raid per day. To track the passage of time, as measured by the sequencing of raids and the turnaround of squadrons and groups during each “Raid Day,” the action is divided into seven two-hour time segments, from 0600 to 1800 hours, inclusive.
One inch on the area map equals 10 miles. British squadrons are composed of 10 to 15 aircraft. German groups possess 20 to 30 aircraft. Each time segment represents two hours. Each Air Action Phase represents 10 minutes. The turn sequence is as follows.
I. Raid Approach Phase
1. Raid Region Determination
2. RAF Patrol
3. Raid Effort & Coast Crossing
4. British Detection
II. Air Action Phase
1. Interception & Combat
2. Targeting & Bombing
3. Raid Movement
4. Squadron Movement
III. Airfield Operations Phase
1. German Recovery
2. Time Advance
3. German Fighter Turnaround
4. Squadron Turnaround
5. Return to the Raid Approach Phase
Components: One 22" x 34" map & 176 counters
Magazine: World at War #19
Each one-day scenario represents up to 14 hours during which the Luftwaffe launches raids against targets in southern England, defended by the squadrons of RAF Fighter Command. German raids include bomber Gruppen (groups), attempting to hit specific targets, and fighter groups protecting those bombers and attacking British fighter squadrons. The German goal is twofold: inflict damage on targets and destroy squadrons to gain air superiority in preparation for the invasion of England.
The game system controls German strategy and tactics. You use your fighter squadrons to respond to the raids in an attempt to destroy or turn back the raiders and prevent their effective bombing of their targets, while minimizing your own fighter losses. Your fighter squadrons and German fighter groups may participate in several raids in a given day, while German bombers, flying from distant bases, participate in only one raid per day. To track the passage of time, as measured by the sequencing of raids and the turnaround of squadrons and groups during each “Raid Day,” the action is divided into seven two-hour time segments, from 0600 to 1800 hours, inclusive.
One inch on the area map equals 10 miles. British squadrons are composed of 10 to 15 aircraft. German groups possess 20 to 30 aircraft. Each time segment represents two hours. Each Air Action Phase represents 10 minutes. The turn sequence is as follows.
I. Raid Approach Phase
1. Raid Region Determination
2. RAF Patrol
3. Raid Effort & Coast Crossing
4. British Detection
II. Air Action Phase
1. Interception & Combat
2. Targeting & Bombing
3. Raid Movement
4. Squadron Movement
III. Airfield Operations Phase
1. German Recovery
2. Time Advance
3. German Fighter Turnaround
4. Squadron Turnaround
5. Return to the Raid Approach Phase
Components: One 22" x 34" map & 176 counters
Magazine: World at War #19
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