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BGG랭킹
BGG전체 : 0
ABSTRACTS : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-10 분
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연령
6+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
John Conway
-
아티스트
-
인원
게임 소개
스톱게이트는 완벽한 정보를 가진 2인용 게임이다. 그것은 보드에서 또는 종이와 연필 게임으로 할 수 있다. 보드 게임으로, 이 게임은 체커보드와 도미노 세트를 사용한다. 연필과 종이 게임처럼 플레이어가 돌아가며 격자 위에 정사각형으로 색칠할 수 있다(캡처나 움직임이 없어 게임 중 아무것도 지울 필요가 없다).
스톱게이트는 존 콘웨이(Academic Press, 1976년)의 책인 "번호와 게임"에서 따온 것으로 74페이지의 고런 안데르손이 그 공로를 인정한다. 책에서 콘웨이는 게임의 이름을 밝히지 않았다.
그것은 Berlekamp, Conway, Guy's Winning Ways for Your Mathical Play에 등장하는데, 그곳에서 그것은 Dominering 또는 Crosscram이라고 불립니다. 고란 안데르손이 그의 게임을 고려했기 때문에 여기에 주어진 디자이너 크레딧이 정확한지는 확실하지 않다.
스톱게이트는 콤비네셔널 게임의 표준 우승 조건으로 플레이되는데, 마지막 합법적 움직임을 보이는 플레이어가 승리하는 방식이다. 법적 이동은 보드의 비어 있는 두 공간에 도미노를 배치하는 것으로 구성됩니다(또는 인접한 두 칸에 색칠). 한 플레이어는 도미노를 가로로만 배치할 수 있으며, 다른 플레이어는 세로로만 배치할 수 있습니다. 일반적으로 게임은 더 작은 열린 영역으로 분해되며, 이는 한 플레이어 또는 다른 플레이어에게 도움이 될 수 있다.
공정한 변형은 두 플레이어 모두 도미노의 방향에 제한을 두지 않는 경우 존재한다. 이것은 크램이라고도 불립니다.
스톱게이트는 존 콘웨이(Academic Press, 1976년)의 책인 "번호와 게임"에서 따온 것으로 74페이지의 고런 안데르손이 그 공로를 인정한다. 책에서 콘웨이는 게임의 이름을 밝히지 않았다.
그것은 Berlekamp, Conway, Guy's Winning Ways for Your Mathical Play에 등장하는데, 그곳에서 그것은 Dominering 또는 Crosscram이라고 불립니다. 고란 안데르손이 그의 게임을 고려했기 때문에 여기에 주어진 디자이너 크레딧이 정확한지는 확실하지 않다.
스톱게이트는 콤비네셔널 게임의 표준 우승 조건으로 플레이되는데, 마지막 합법적 움직임을 보이는 플레이어가 승리하는 방식이다. 법적 이동은 보드의 비어 있는 두 공간에 도미노를 배치하는 것으로 구성됩니다(또는 인접한 두 칸에 색칠). 한 플레이어는 도미노를 가로로만 배치할 수 있으며, 다른 플레이어는 세로로만 배치할 수 있습니다. 일반적으로 게임은 더 작은 열린 영역으로 분해되며, 이는 한 플레이어 또는 다른 플레이어에게 도움이 될 수 있다.
공정한 변형은 두 플레이어 모두 도미노의 방향에 제한을 두지 않는 경우 존재한다. 이것은 크램이라고도 불립니다.
Stop-Gate is a two-player game of perfect information. It can be played on a board or as a paper and pencil game. As a board game, the game uses a checkerboard and a set of dominoes. As pencil and paper game, players can take turns coloring in squares on a grid (there is no capturing or movement, so there is no need to erase anything during the game).
Stop-Gate is taken from the book On Numbers and Games by John Conway (Academic Press, 1976) and is attributed to Goran Andersson on page 74. In the book Conway doesn't really give the game any name.
It appears in Berlekamp, Conway, and Guy's Winning Ways for Your Mathematical Plays, where it is called Domineering, or Crosscram. There it says that "[t]his game has been considered by Goran Andersson", so it is not clear if the designer credit given here is accurate.
Stop-Gate is played with the standard winning condition for combinatorial games, which is that the player who makes the last legal move wins. A legal move consists of placing a domino on two unoccupied spaces on the board (or coloring in two adjacent squares). One player can only place dominoes horizontally, and the other can only place vertically. Typically, the game decomposes into smaller open regions, which may be of benefit to one player or the other.
An impartial variant exists where neither player has a restriction on the orientation of their dominoes. This is also called Cram.
Stop-Gate is taken from the book On Numbers and Games by John Conway (Academic Press, 1976) and is attributed to Goran Andersson on page 74. In the book Conway doesn't really give the game any name.
It appears in Berlekamp, Conway, and Guy's Winning Ways for Your Mathematical Plays, where it is called Domineering, or Crosscram. There it says that "[t]his game has been considered by Goran Andersson", so it is not clear if the designer credit given here is accurate.
Stop-Gate is played with the standard winning condition for combinatorial games, which is that the player who makes the last legal move wins. A legal move consists of placing a domino on two unoccupied spaces on the board (or coloring in two adjacent squares). One player can only place dominoes horizontally, and the other can only place vertically. Typically, the game decomposes into smaller open regions, which may be of benefit to one player or the other.
An impartial variant exists where neither player has a restriction on the orientation of their dominoes. This is also called Cram.
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