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  • 인원

    3-5 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    60-60 분

  • 연령

    10+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    3.00 / 5

게임 소개

마침내 평화가 찾아왔습니다! 하지만, 분명히, 당신의 이전 동맹들은 숨 쉬는 공간을 이용해서 재무장을 하고 적과 동맹을 맺고 우리를 침략할 것입니다! 대통령으로서, 다른 나라들을 이기는 것은 신성한 의무입니다 결단력 있는 행동을 할 시간이 바로 지금입니다!

각 플레이어는 개념적인 영역(정치, 군사, 통신, 생산, 인구)으로 나뉘는 자신만의 작은 국가 지도를 가지고 있다. 각 플레이어는 프로덕션 카드, 60명의 토큰, 6개의 액션 카드, 3개의 선박, 2개의 항공모함, 1개의 비행기를 가지고 있다. 플레이어는 30개의 미사일 마커(파워 5, 15 또는 30)와 15개의 골 카드를 공유합니다.

목표 카드는 비밀스러운 승리 조건을 나타냅니다(아래 참조). 사람들은 결국 자신의 영역뿐만 아니라 다른 플레이어들의 영역까지 퍼져나가게 될 것입니다. 아래에서 볼 수 있듯이 각 플레이어의 운명에 대한 발언권을 부여합니다.

플레이는 라운드로 진행되며, 각 라운드는 플레이어 순서와 정치적 단계로 시작하여 다양한 수의 플레이어 턴으로 진행된다.

플레이어 순서 단계: 플레이 순서는 각 플레이어의 커뮤니케이션 영역에 따라 결정됩니다. 각 플레이어는 해당 지역의 사람들을 세고, 해당 지역의 사람들과 함께 있는 다른 플레이어들은 더하기, 빼기, 중립을 유지한다. 라운드 중에는 가장 큰 점수가 먼저 나옵니다.

정치적 단계: 여섯 개의 작업 카드 중 최대 네 개의 작업 카드(한 개 이상 유지)를 다른 플레이어 앞에 엎드린 상태로 놓습니다. 이 단계는 모든 플레이어가 순서대로 해결합니다. 다음은 개인 선수 차례입니다.

생산 단계: 각 플레이어의 프로덕션 카드는 점진적으로 피플 마커로 채워지며, 도달한 레벨은 무엇을 만들 수 있는지를 나타냅니다. 현재의 "필 라인"보다 훨씬 아래인 것을 생산하면 카드가 사라진다(사람들은 플레이어의 생산 영역으로 돌아간다.

탑승 단계: 귀선의 유색인종(최대 10명)은 귀선의 한 척에 승선할 수 있습니다. 제어된 색상의 비산물(총 출력 30까지)은 비산물 해안에서 벗어난 제어된 색상의 항공모함이나 비행기에 탑승할 수 있다.

작업 단계: 플레이어는 자신의 액션 카드(앞서 가지고 있던 카드와 자신이 가지고 있던 카드) 중 하나를 재생해야 합니다. 정치적 영향력(여러분의 정치 영역에 있는 사람들)은 나중에 있을 라운드를 위해 카드를 따로 두는 데 사용할 수 있습니다.

이 플레이어들은 모든 플레이어가 통과할 때까지 계속 회전합니다. 그런 다음 플레이어는 폐기 더미에서 액션 카드를 복구합니다. 라운드에서 한쪽으로 치워진 카드는 플레이어 손에 다시 쥐어집니다. 따라서 평소보다 손이 크거나 작아질 수 있습니다. 자신의 인구 지역에 사람이 없거나 국가에 총인원 5명 이하(디아스포라는 포함되지 않음!)를 가진 플레이어는 탈락한다.

골카드는 제거할 플레이어(다른 플레이어가 자신의 타겟을 제거해도 승리함) 또는 정치적으로나 인구학적으로 지배할 두 플레이어를 나타냅니다.

작업 카드는 다음과 같습니다.

이동 - 최대 5명까지 해당 국가의 한 지역에서 다른 지역으로 이동할 수 있습니다.

하선 - 최대 5명의 승선자가 다른 나라의 해안에서 당신의 배 중 하나에 탑승하여 어느 지역으로든 하선합니다.

성장 - 인구 지역에서 한 색깔의 인구 5명당 2명을 더합니다. 적들도 존재하면 커진다.

프로덕션 - 프로덕션 영역에서 최대 5명의 사용자를 프로덕션 디스플레이로 이동합니다. 주인이 동의한다면 그것들은 다른 색깔일 수 있다.

이동 - 원하는 색상의 배 한 척을 옮기거나, 한 국가에서 통제하는 색상의 항공모함 또는 비행기를 이동할 수 있습니다. 배와 항공모함은 시계 방향 또는 반시계 방향으로 움직이고, 비행기는 어디든 움직인다.

발사 - 현재 국가의 지역에 통제 가능한 색상의 항공모함이나 비행기에 탑승하여 미사일을 발사합니다. 미사일은 그것의 힘만큼 많은 사람을 죽인다. 더 강력한 미사일은 그들의 효과를 목표 국가의 다른 지역으로 흘려보낼 수 있다. 사상자는 반드시 그 지역에 존재하는 색깔 사이에 상당히 퍼져 있어야 한다.
At last, peace breaks out! But, obviously, your previous allies will use the breathing space to re-arm, ally themselves with the enemy and invade us! As the President, it is your sacred duty to beat the other countries to the punch. The time for decisive action is now!

Each player has his own little country map, divided into conceptual areas: political, military, communications, production and population. Each player also has a production card, 60 people tokens, 6 Action cards, 3 ships, 2 carriers and 1 airplane. The players share 30 missile markers (power 5, 15 or 30) and 15 Goal cards.

The Goal cards represent your secret victory conditions (see below). People will eventually spread not only over your own areas but the other players' --giving you a say in each player's destiny as will be seen below.

Play is in rounds, with each round beginning with a Player Order and Political phase, and then a varying number of player turns.

Player Order phase: The order of play is determined by each player's Communications area. Each player counts his people in that area, and each other player with people in that area either adds, subtracts or stays neutral (his choice). Largest score goes first during the round and so on.

Political phase: Place up to four of your six Action cards (keeping at least one), face down, in front of the other players, in any ratio. This phase is resolved in sequence by all players. Next come the individual player turns.

Production phase: Each player's production card is progressively filled up with people markers; the level reached indicates what can be produced. Producing anything, even something way below the current "fill line", empties the card (the people go back to the player's Production area).

Embarkation phase: People of your colour (up to 10) may be embarked on one of your ships. Missiles (up to 30 total power) of a controlled colour may be embarked on a carrier or airplane of a controlled colour which happens to be off the missile's shores.

Action phase: The player must play one of his Action cards (the ones he kept earlier plus those played on him). Political clout (people in your Political area) can be used to instead lay a card aside for a later round.

These player turns continue until all players pass. The players then recover their Action cards from the discard pile. Cards laid aside during the round are put back in the player's hand --so you may end up with a smaller or larger hand than usual. A player without any people in his Population area, or with less than 5 total people markers on his country (diasporas don't count!) is eliminated.

Goal cards indicate either a player to eliminate (you win even if another player is responsible for your target's elimination) or two players to dominate politically or demographically.

The Action cards are:

Transfer - Transfer up to 5 people of your colour from one area to another, within your country.

Disembark - Up to 5 embarked people on one of your ships off another country's shores disembarks into any area.

Growth - For each 5 people of one colour in your Population area, add two more. Enemies also grow if present.

Production - Move up to 5 people from your Production area into the production display. They may be of another colour if their owner agrees.

Move - You can move one ship of your colour, or one carrier or airplane of a colour you control by one country. Ships and carriers move clockwise or counter-clockwise, airplanes move anywhere.

Shoot - Fire a missile on board a carrier or airplane of a colour you control onto an area of the country where it currently is. The missile kills as many people as its power. The more powerful missiles can spill their effect over into other areas of the target country. Casualties must be fairly spread between the colours present in the area (if it matters).

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