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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-45 분
-
연령
13+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Gary Simpson
-
아티스트
Gary Simpson
-
인원
게임 소개
규칙집에서:
죽음의 습격: 전술은 롤플레잉 요소가 있는 전술 보드 게임으로, 어택 오브 더 데드 게임의 주제 요소를 결합하지만 이전에 시리즈에서 볼 수 있었던 다른 게임과는 달리 전투 시스템과 결합한다. 죽음의 공격과는 대조적으로: 전술은 캐릭터 구축 시스템(퍼크, 웨폰, 서바이벌 키트 포함)과 솔로 플레이를 지원한다.
죽음의 습격: 전술은 가상의 좀비가 들끓는 도시 클로버데일을 배경으로 한다. 게임의 줄거리는 시나리오를 통해 진행되며, 도시 지도의 일부를 펼쳐 플레이어가 새롭고 위험한 지역을 탐험할 수 있다. 이야기가 진행되면서 당신과 당신의 동맹들은 좀비의 발생 뒤에 숨겨진 불길한 효과를 발견하게 됩니다.
어택 오브 더 데드 게임: 캐릭터는 원형 타일로 구성된 전장에서 움직인다; 움직임과 행동은 캐릭터가 가지고 있는 퍼크, 무기, 서바이벌 키트에 의해 결정된다. 전투는 운이 좋지 않으며, 캐릭터는 언제나 공격을 가할 수 있는 수많은 동작을 사용할 수 있습니다. 전투 중, 공격을 할 때마다 주사위 굴리기는 캐릭터가 적중과 무기 상자에 '사용'할 수 있는 데미지 포인트의 수를 결정한다. 적중량을 충분히 가하면 좀비가 패배하여 액션을 구매하거나 캐릭터를 재공급하는 데 사용되는 서바이벌 토큰이 남습니다.
원작 '어택 오브 더 데드: 전술은 좀비 측의 반응 수준을 캐릭터가 얼마나 잘하고 있는지에 따라 조절합니다. 잘하면 더 많은 좀비를 만들어내고 공격적이고 강력한 게임입니다. 서투르게 해, 이 게임은 너의 고통을 곧 끝낼 거야.
죽음의 습격: 전술은 롤플레잉 요소가 있는 전술 보드 게임으로, 어택 오브 더 데드 게임의 주제 요소를 결합하지만 이전에 시리즈에서 볼 수 있었던 다른 게임과는 달리 전투 시스템과 결합한다. 죽음의 공격과는 대조적으로: 전술은 캐릭터 구축 시스템(퍼크, 웨폰, 서바이벌 키트 포함)과 솔로 플레이를 지원한다.
죽음의 습격: 전술은 가상의 좀비가 들끓는 도시 클로버데일을 배경으로 한다. 게임의 줄거리는 시나리오를 통해 진행되며, 도시 지도의 일부를 펼쳐 플레이어가 새롭고 위험한 지역을 탐험할 수 있다. 이야기가 진행되면서 당신과 당신의 동맹들은 좀비의 발생 뒤에 숨겨진 불길한 효과를 발견하게 됩니다.
어택 오브 더 데드 게임: 캐릭터는 원형 타일로 구성된 전장에서 움직인다; 움직임과 행동은 캐릭터가 가지고 있는 퍼크, 무기, 서바이벌 키트에 의해 결정된다. 전투는 운이 좋지 않으며, 캐릭터는 언제나 공격을 가할 수 있는 수많은 동작을 사용할 수 있습니다. 전투 중, 공격을 할 때마다 주사위 굴리기는 캐릭터가 적중과 무기 상자에 '사용'할 수 있는 데미지 포인트의 수를 결정한다. 적중량을 충분히 가하면 좀비가 패배하여 액션을 구매하거나 캐릭터를 재공급하는 데 사용되는 서바이벌 토큰이 남습니다.
원작 '어택 오브 더 데드: 전술은 좀비 측의 반응 수준을 캐릭터가 얼마나 잘하고 있는지에 따라 조절합니다. 잘하면 더 많은 좀비를 만들어내고 공격적이고 강력한 게임입니다. 서투르게 해, 이 게임은 너의 고통을 곧 끝낼 거야.
From the Rulebook:
Assault of the Dead: Tactics is a tactical board game with roleplaying elements, The game combines thematic elements from the Assault of the Dead game but with a combat system unlike any other previously seen in the series. In contrast to Assault of the Dead: Tactics has a character building system (that includes Perks, Weapons, and Survival kits) as well as support for solo play.
Assault of the Dead: Tactics is set in a fictional zombie-infested city called Cloverdale. The game's story follows through scenarios, unfolding part of the city map allowing the players to explore new and dangerous areas. As the story progresses, you and your allies discover a sinister effect behind the zombie outbreak.
The game-play of Assault of the Dead: Tactics differs in several key areas; Characters move on a battlefield composed of circular tiles; movement and actions are determined by the character's Perks, Weapons, and Survival Kits he carries. Battles are low luck; a character can use any number of actions to attack, with attacks always hitting. During battle, whenever an attack is made, dice rolls determine the number of damage points the character can 'spend' on hits and weapon crits. Deal enough hits, and the Zombie is defeated leaving behind a Survival token -- used to buy actions or resupply your character.
Like the original Assault of the Dead: Tactics adjusts the level of reaction from the Zombie side based on how well the characters are doing. Do well and the game spawns more zombies, makes them aggressive, and more powerful. Do poorly, the game will end your misery soon enough.
Assault of the Dead: Tactics is a tactical board game with roleplaying elements, The game combines thematic elements from the Assault of the Dead game but with a combat system unlike any other previously seen in the series. In contrast to Assault of the Dead: Tactics has a character building system (that includes Perks, Weapons, and Survival kits) as well as support for solo play.
Assault of the Dead: Tactics is set in a fictional zombie-infested city called Cloverdale. The game's story follows through scenarios, unfolding part of the city map allowing the players to explore new and dangerous areas. As the story progresses, you and your allies discover a sinister effect behind the zombie outbreak.
The game-play of Assault of the Dead: Tactics differs in several key areas; Characters move on a battlefield composed of circular tiles; movement and actions are determined by the character's Perks, Weapons, and Survival Kits he carries. Battles are low luck; a character can use any number of actions to attack, with attacks always hitting. During battle, whenever an attack is made, dice rolls determine the number of damage points the character can 'spend' on hits and weapon crits. Deal enough hits, and the Zombie is defeated leaving behind a Survival token -- used to buy actions or resupply your character.
Like the original Assault of the Dead: Tactics adjusts the level of reaction from the Zombie side based on how well the characters are doing. Do well and the game spawns more zombies, makes them aggressive, and more powerful. Do poorly, the game will end your misery soon enough.
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