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BGG랭킹
BGG전체 : 16198
ABSTRACTS : 699
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
0+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
3.57 / 5
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디자이너
Michael Waitsman
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아티스트
Kathy Jones (III)
-
인원
게임 소개
카돈 웹사이트에서:
마이클의 컨셉은 규칙 변경을 허용하지만, 노믹의 유동적인 게임과 달리 규칙 슬레이트가 고정된 메타 게임을 만드는 것이었다. 9개의 나무 타일의 규칙은 플레이어가 어떻게 그들의 말을 움직이거나, 타일을 교환하거나, 심지어 이길 수 있는지를 결정합니다. 플레이어의 피스가 해당하는 모양의 타일에 들어가고 이전에 활성화된 규칙이 해제되면 규칙이 활성화됩니다. 배치 단계가 이동 단계 앞에 있습니다. 경험이 많은 선수들은 움직임이 시작되기 전부터 가끔 이길 수 있다. 장거리 행보를 계산할 수 없기 때문에 전략이 강렬하다. 12세 이상 두 명.
1983년 옴니의 최고의 신작 게임 목록에 올랐다.
온라인 재생
Boardspace.net(실시간, AI 옵션)
모바일 앱
Boardspace.net 로컬 멀티플레이어 또는 온라인, IOS
Boardspace.net 로컬 멀티플레이어 또는 온라인, Android
마이클의 컨셉은 규칙 변경을 허용하지만, 노믹의 유동적인 게임과 달리 규칙 슬레이트가 고정된 메타 게임을 만드는 것이었다. 9개의 나무 타일의 규칙은 플레이어가 어떻게 그들의 말을 움직이거나, 타일을 교환하거나, 심지어 이길 수 있는지를 결정합니다. 플레이어의 피스가 해당하는 모양의 타일에 들어가고 이전에 활성화된 규칙이 해제되면 규칙이 활성화됩니다. 배치 단계가 이동 단계 앞에 있습니다. 경험이 많은 선수들은 움직임이 시작되기 전부터 가끔 이길 수 있다. 장거리 행보를 계산할 수 없기 때문에 전략이 강렬하다. 12세 이상 두 명.
1983년 옴니의 최고의 신작 게임 목록에 올랐다.
온라인 재생
Boardspace.net(실시간, AI 옵션)
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Boardspace.net 로컬 멀티플레이어 또는 온라인, Android
From the Kadon website:
Michael's concept was to create a meta-game that allowed for rule-changing but had a fixed slate of rules, unlike the fluid game of Nomic. The rules on 9 wood tiles determine how the players may move their pieces, trade the tiles, or even win. A rule is activated when a player's piece enters a correspondingly shaped tile, and the previously active rule is turned off. A placement phase precedes the movement stage. Experienced players can sometimes win even before movement begins. The strategy is intense because long-range moves are not calculable. For two players, Ages 12 and up.
On Omni's list of best new games, 1983.
Online Play
Boardspace.net (real time, AI option)
Mobile Apps
Boardspace.net local multiplayer or online, IOS
Boardspace.net local multiplayer or online, Android
Michael's concept was to create a meta-game that allowed for rule-changing but had a fixed slate of rules, unlike the fluid game of Nomic. The rules on 9 wood tiles determine how the players may move their pieces, trade the tiles, or even win. A rule is activated when a player's piece enters a correspondingly shaped tile, and the previously active rule is turned off. A placement phase precedes the movement stage. Experienced players can sometimes win even before movement begins. The strategy is intense because long-range moves are not calculable. For two players, Ages 12 and up.
On Omni's list of best new games, 1983.
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