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BGG랭킹
BGG전체 : 3212
WARGAMES : 263
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
120-1800 분
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연령
10+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.29 / 5
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디자이너
Don Greenwood
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아티스트
Charles Kibler, George I. Parrish, Jr.
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인원
게임 소개
전환점: 스탈린그라드는 제2차 세계대전 중 스탈린그라드 전투의 중간 격투 게임이다. 독일 6군의 공격자들은 천왕성 작전이 시작되기 전에 러시아 62군을 몰아내고 스탈린그라드를 점령해야 한다. 만약 도시를 점령할 수 있다면, 독일군은 볼가 강을 따라 측면을 지키고 있는 이탈리아군과 루마니아군을 보강하기 위해 다시 배치될 수 있었다. 스탈린그라드에서의 대실패는 그때 막을 수 있다.
게임은 실제 길거리 싸움의 운영 수준 처리입니다. 각 턴은 다양한 수의 주간 및 야간 임펄스로 구성된 주간입니다. 부대들은 소대 및 중대 전력에서 AFV를 대표하는 대대 및 기갑 부대이다. 지도는 1인치에서 500m의 축척으로 스탈린그라드 시와 서쪽의 접근로를 묘사하고 있으며, 지형적 특성에 따라 74개의 구역으로 나뉘고 방어적 적합성을 평가하였다. 매주 독일 선수가 포착한 골 수에 따라 승리가 갈린다. 이번 주 요건을 넘으면 그가 승리한다. 그렇지 않으면 러시아 선수가 이깁니다. 승리 요건과 같으면 (더 높은) 승리 목표 요건이 달라져 경기가 일주일 더 연장된다.
Game은 2개의 22"x16"탑재형 맵보드, 394개의 카운터, 규칙 및 차트로 구성되어 있다.
이 게임은 스톰 over Arnhem, 썬더 at Cassino 및 브레이크아웃에서 사용되는 영역 임펄스 시스템을 사용합니다. 노르망디.
게임은 실제 길거리 싸움의 운영 수준 처리입니다. 각 턴은 다양한 수의 주간 및 야간 임펄스로 구성된 주간입니다. 부대들은 소대 및 중대 전력에서 AFV를 대표하는 대대 및 기갑 부대이다. 지도는 1인치에서 500m의 축척으로 스탈린그라드 시와 서쪽의 접근로를 묘사하고 있으며, 지형적 특성에 따라 74개의 구역으로 나뉘고 방어적 적합성을 평가하였다. 매주 독일 선수가 포착한 골 수에 따라 승리가 갈린다. 이번 주 요건을 넘으면 그가 승리한다. 그렇지 않으면 러시아 선수가 이깁니다. 승리 요건과 같으면 (더 높은) 승리 목표 요건이 달라져 경기가 일주일 더 연장된다.
Game은 2개의 22"x16"탑재형 맵보드, 394개의 카운터, 규칙 및 차트로 구성되어 있다.
이 게임은 스톰 over Arnhem, 썬더 at Cassino 및 브레이크아웃에서 사용되는 영역 임펄스 시스템을 사용합니다. 노르망디.
Turning Point: Stalingrad is mid-complexity wargame on the battle of Stalingrad during World War 2. Attackers from the German 6th Army must dislodge the Russian 62nd Army and take the city of Stalingrad before the commencement of Operation Uranus. If the city could be taken, German troops could then be re-deployed to reinforce the Italian and Rumanian formations holding the flanks of along the Volga. The fiasco at Stalingrad can then be prevented.
The game is an operational level treatment of the actual streetfighting. Each turn is a day comprising of a variable number of daylight and night impulses. Units are battalions and armoured units representing AFVs in platoon and company strength. The map is on a scale of 1 inch to 500 metres, depicting the city of Stalingrad and its western approaches, divided into 74 areas divided according to terrain features, and rated for defensive suitability. Victory is determined by the number of objectives captured by the German player each week. If it exceeds the requirements for the week, he wins. If not the Russian player wins. If it is equal to the victory requirement, the game is extended by another week, with a different(higher) victory objective requirement.
Game comprises two 22" by 16" mounted mapboards, 394 counters, rules and charts.
The game uses the area-impulse system used in Storm over Arnhem, Thunder at Cassino and Breakout: Normandy.
The game is an operational level treatment of the actual streetfighting. Each turn is a day comprising of a variable number of daylight and night impulses. Units are battalions and armoured units representing AFVs in platoon and company strength. The map is on a scale of 1 inch to 500 metres, depicting the city of Stalingrad and its western approaches, divided into 74 areas divided according to terrain features, and rated for defensive suitability. Victory is determined by the number of objectives captured by the German player each week. If it exceeds the requirements for the week, he wins. If not the Russian player wins. If it is equal to the victory requirement, the game is extended by another week, with a different(higher) victory objective requirement.
Game comprises two 22" by 16" mounted mapboards, 394 counters, rules and charts.
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