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BGG랭킹
BGG전체 : 7997
ABSTRACTS : 262
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
40-40 분
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연령
10+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
2.93 / 5
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디자이너
Corey Clark
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아티스트
-
인원
게임 소개
슬라이더는 플레이어가 스톤을 이동하고 배치하는 동적 사각 보드 연결 게임이다.
목표: 화이트의 목적은 보드의 오른쪽과 왼쪽을 연결하는 것이고, 검은색은 상단과 하단 가장자리를 연결하는 것을 목표로 한다.
재료: 모든 크기의 네모난 판자와 두 가지 색상의 돌을 제공합니다.
게임플레이: 블랙부터 시작하여, 차례에 있는 플레이어들은 비어있는 셀에 돌을 놓거나 체스킹의 움직임에 의해 이미 보드에 있는 다른 돌을 움직인다. 이러한 작용에 대한 유일한 조건은 같은 색의 돌 두 개가 서로 직교적으로 연결되어 있지 않는 한 대각선으로 인접할 수 없다는 것이다.
강제 전달: 선수가 자신의 차례에 법적 움직임이 없을 가능성이 매우 낮은 경우에는 반드시 자신의 차례를 넘겨야 한다. 그렇지 않으면 패스는 엄격히 금지된다.
파이 규칙: 어떤 스톤이든 템포의 손실 없이 보드의 중간까지 번역될 수 있기 때문에 파이 규칙은 고전적인 슬라이더에서 의심스러운 효능을 가지고 있다. 이 규칙은 다음과 같다.
슬라이더에서는 추첨이 불가능합니다.
고급 슬라이더: 숙련된 슬라이더 플레이어는 과도한 스톤 이동성으로 인해 발생하는 문제를 해결하기 위해 2018년 말부터 변형된 고급 슬라이더로 업그레이드하기를 원할 수 있으며, 이는 주로 파이 규칙을 덜 불필요하게 만듭니다. 고급 슬라이더에서 유일하게 추가된 규칙은 돌은 두 가지 색의 돌로 이루어진 인접한 직교 그룹의 일부일 때만 움직일 수 있다는 것이다. 이 규칙은 파이를 더 효과적으로 만들고 템플릿을 여는 것을 방해할 뿐만 아니라 게임을 더 정적으로 만들어 전략적이고 전략적으로 더 풍부하게 만든다.
목표: 화이트의 목적은 보드의 오른쪽과 왼쪽을 연결하는 것이고, 검은색은 상단과 하단 가장자리를 연결하는 것을 목표로 한다.
재료: 모든 크기의 네모난 판자와 두 가지 색상의 돌을 제공합니다.
게임플레이: 블랙부터 시작하여, 차례에 있는 플레이어들은 비어있는 셀에 돌을 놓거나 체스킹의 움직임에 의해 이미 보드에 있는 다른 돌을 움직인다. 이러한 작용에 대한 유일한 조건은 같은 색의 돌 두 개가 서로 직교적으로 연결되어 있지 않는 한 대각선으로 인접할 수 없다는 것이다.
강제 전달: 선수가 자신의 차례에 법적 움직임이 없을 가능성이 매우 낮은 경우에는 반드시 자신의 차례를 넘겨야 한다. 그렇지 않으면 패스는 엄격히 금지된다.
파이 규칙: 어떤 스톤이든 템포의 손실 없이 보드의 중간까지 번역될 수 있기 때문에 파이 규칙은 고전적인 슬라이더에서 의심스러운 효능을 가지고 있다. 이 규칙은 다음과 같다.
슬라이더에서는 추첨이 불가능합니다.
고급 슬라이더: 숙련된 슬라이더 플레이어는 과도한 스톤 이동성으로 인해 발생하는 문제를 해결하기 위해 2018년 말부터 변형된 고급 슬라이더로 업그레이드하기를 원할 수 있으며, 이는 주로 파이 규칙을 덜 불필요하게 만듭니다. 고급 슬라이더에서 유일하게 추가된 규칙은 돌은 두 가지 색의 돌로 이루어진 인접한 직교 그룹의 일부일 때만 움직일 수 있다는 것이다. 이 규칙은 파이를 더 효과적으로 만들고 템플릿을 여는 것을 방해할 뿐만 아니라 게임을 더 정적으로 만들어 전략적이고 전략적으로 더 풍부하게 만든다.
Slither is a dynamic square board connection game in which players move and place stones.
Objective: White's objective is to connect the right and left hand sides of the board while black aims to connect the top and bottom edges.
Materials: A square board of any size and a supply of stones in two colors.
Gameplay: Starting with Black, players on their turn either place a stone on any empty cell or place a stone and move another stone already on the board by a chess king's move. The only condition on these actions is that, at the conclusion of the turn no two stones of the same color can be diagonally adjacent unless they are orthogonally connected by a common like-colored stone.
Forced Passing: In the very unlikely event that a player will not have a legal move on his turn, he must pass his turn. passing is otherwise strictly prohibited.
pie rule: The pie rule has questionable efficacy in classic Slither, as any stone can be translated to the middle of the board without even a loss of tempo. This rule states that
No draws are possible in Slither.
Advanced Slither: Seasoned Slither players may want to upgrade to Advanced Slither, which is a variant from late 2018 which aims to resolve issues generated by the perhaps excessive mobility of stones, chiefly making the pie rule less superfluous. The only additional rule in advanced Slither is that a stone may only move if its part of a contiguous orthogonal group consisting of stones of both colors. In addition to making pie more effective and foiling opening templates, this rule makes the game both more static, and therefore strategic and more tactically rich. speaking as its designer, I would have released this version of Slither if I had discovered its relative merits in 2010, despite how this may have effected Slither's reputation.
Objective: White's objective is to connect the right and left hand sides of the board while black aims to connect the top and bottom edges.
Materials: A square board of any size and a supply of stones in two colors.
Gameplay: Starting with Black, players on their turn either place a stone on any empty cell or place a stone and move another stone already on the board by a chess king's move. The only condition on these actions is that, at the conclusion of the turn no two stones of the same color can be diagonally adjacent unless they are orthogonally connected by a common like-colored stone.
Forced Passing: In the very unlikely event that a player will not have a legal move on his turn, he must pass his turn. passing is otherwise strictly prohibited.
pie rule: The pie rule has questionable efficacy in classic Slither, as any stone can be translated to the middle of the board without even a loss of tempo. This rule states that
No draws are possible in Slither.
Advanced Slither: Seasoned Slither players may want to upgrade to Advanced Slither, which is a variant from late 2018 which aims to resolve issues generated by the perhaps excessive mobility of stones, chiefly making the pie rule less superfluous. The only additional rule in advanced Slither is that a stone may only move if its part of a contiguous orthogonal group consisting of stones of both colors. In addition to making pie more effective and foiling opening templates, this rule makes the game both more static, and therefore strategic and more tactically rich. speaking as its designer, I would have released this version of Slither if I had discovered its relative merits in 2010, despite how this may have effected Slither's reputation.
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