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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
6+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
이 메이드인싱가포르 보드게임은 파이오니어 주니어 칼리지가 제작한다.
게임의 주제는 중국을 배경으로 한다. 선수들은 '가장 많은 득점을 할 중국 횡단 루트를 계획'하려고 노력하고 있다.
실제로는 변형된 '10일' 게임으로 생각할 수 있다.
게임: 플레이어는 나무 카드 홀더에 12장의 카드를 설치한다. 차이점은 언제든지 카드를 재배열할 수 있다는 것이다(짧은 게임으로 만들기).
턴을 하는 동안, 플레이어는 카드를 뽑고 홀더에 있는 카드를 교체하기로 선택한다. 교체된 카드는 테이블 중간에 위쪽으로 놓여 있습니다. 후속 카드는 같은 더미에 배치된다.
인터럽트: 버려진 카드가 3개의 연결 카드 세트를 완성할 수 있게 해 준다면, 플레이어는 카드를 인터럽트하여 가져갈 수 있다. 다이롤은 동시 인터럽트를 해결한다. 3개의 카드 세트가 다른 플레이어에게 공개되고 변경사항이 없도록 잠깁니다. 플레이를 성공적으로 중단한 플레이어의 왼쪽으로 플레이가 계속됩니다.
게임은 플레이어가 12장의 카드(짧은 게임의 경우 9장의 카드)를 연결하면 종료된다. 각 플레이어는 카드에 인쇄된 VP를 등록하고, 각 링크에서 두 개의 카드 중 하나를 선택한다. 완료 플레이어는 5 VP 보너스를 받습니다. 트랜스포트 카드 = 0 vp. 멀티플 카드는 메인 카드 다음으로 1개일 경우 -1점입니다.
생산 가치가 높습니다. 가리쉬 보드가 장착되고 규칙과 플레이어 보조 장치가 두꺼운 라미네이트 카드에 인쇄되며 나무 카드 홀더가 박스에 상당한 헤프트를 더한다.
게임의 주제는 중국을 배경으로 한다. 선수들은 '가장 많은 득점을 할 중국 횡단 루트를 계획'하려고 노력하고 있다.
실제로는 변형된 '10일' 게임으로 생각할 수 있다.
게임: 플레이어는 나무 카드 홀더에 12장의 카드를 설치한다. 차이점은 언제든지 카드를 재배열할 수 있다는 것이다(짧은 게임으로 만들기).
턴을 하는 동안, 플레이어는 카드를 뽑고 홀더에 있는 카드를 교체하기로 선택한다. 교체된 카드는 테이블 중간에 위쪽으로 놓여 있습니다. 후속 카드는 같은 더미에 배치된다.
인터럽트: 버려진 카드가 3개의 연결 카드 세트를 완성할 수 있게 해 준다면, 플레이어는 카드를 인터럽트하여 가져갈 수 있다. 다이롤은 동시 인터럽트를 해결한다. 3개의 카드 세트가 다른 플레이어에게 공개되고 변경사항이 없도록 잠깁니다. 플레이를 성공적으로 중단한 플레이어의 왼쪽으로 플레이가 계속됩니다.
게임은 플레이어가 12장의 카드(짧은 게임의 경우 9장의 카드)를 연결하면 종료된다. 각 플레이어는 카드에 인쇄된 VP를 등록하고, 각 링크에서 두 개의 카드 중 하나를 선택한다. 완료 플레이어는 5 VP 보너스를 받습니다. 트랜스포트 카드 = 0 vp. 멀티플 카드는 메인 카드 다음으로 1개일 경우 -1점입니다.
생산 가치가 높습니다. 가리쉬 보드가 장착되고 규칙과 플레이어 보조 장치가 두꺼운 라미네이트 카드에 인쇄되며 나무 카드 홀더가 박스에 상당한 헤프트를 더한다.
This made-in-Singapore boardgame is produced by Pioneer Junior College.
The theme of the game: set in China. Players are trying to 'plan a route across China that would score the most number of points'.
In reality, the game can be thought of as a modified '10 days' game (with a scoring system, double-use cards as well as an 'interrupt' function).
The game: Players set up 12 cards on wooden card holders (similar to the 10 days, albeit bigger). The difference is that cards can be rearranged AT ANY TIME (making for a shorter game).
During a turn, the player draws a card and chooses to replace a card in their holder. The replaced card is put face up in the middle of the table. Subsequent cards are placed on the same pile.
Interrupts: if a discarded card allows them to complete a set of 3 connecting cards, a player can interrupt and take the card. A die roll resolves simultaneous interrupts. The set of 3 cards are revealed to other players and LOCKED from changes. Play continues to the left of the player who successfully interrupted play.
The game ends when a player connects up 12 cards (9 cards for a short game). Each player then tallies up VPs printed on cards, choosing between one of two cards in each link. Completing player gets 5 VPs bonus. Tranport cards = 0 vp. Multiples cards are -1 point for one after the main card.
The production values are high. The garish board is mounted, the rules and player aids are printed on thick laminated card, the wooden card holders add considerable heft to the box.
The theme of the game: set in China. Players are trying to 'plan a route across China that would score the most number of points'.
In reality, the game can be thought of as a modified '10 days' game (with a scoring system, double-use cards as well as an 'interrupt' function).
The game: Players set up 12 cards on wooden card holders (similar to the 10 days, albeit bigger). The difference is that cards can be rearranged AT ANY TIME (making for a shorter game).
During a turn, the player draws a card and chooses to replace a card in their holder. The replaced card is put face up in the middle of the table. Subsequent cards are placed on the same pile.
Interrupts: if a discarded card allows them to complete a set of 3 connecting cards, a player can interrupt and take the card. A die roll resolves simultaneous interrupts. The set of 3 cards are revealed to other players and LOCKED from changes. Play continues to the left of the player who successfully interrupted play.
The game ends when a player connects up 12 cards (9 cards for a short game). Each player then tallies up VPs printed on cards, choosing between one of two cards in each link. Completing player gets 5 VPs bonus. Tranport cards = 0 vp. Multiples cards are -1 point for one after the main card.
The production values are high. The garish board is mounted, the rules and player aids are printed on thick laminated card, the wooden card holders add considerable heft to the box.
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