-
BGG랭킹
BGG전체 : 8836
WARGAMES : 1171
-
-
인원
2-5 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
360-360 분
-
연령
16+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.05 / 5
-
디자이너
John Hill (I)
-
아티스트
John Hill (I)
-
인원
게임 소개
1973년 10월 6일 시리아와 이집트 연합군은 1967년 이스라엘에 빼앗긴 영토를 되찾기 위해 대규모 공격을 개시했다. 그 결과 제2차 세계대전 이후 가장 치열한 무장 및 기계화 전투가 벌어졌다. 그리고 이것이 바로 바레브의 게임입니다.
BAII.-LEV는 두 개의 매우 상세한 지도판을 사용하여 이 전쟁의 유동성을 완벽하게 포착했다. 모든 것이 거기에 있다. 이스라엘군에게는 센츄리안, M60, M48, 슈퍼셰르만 전차 대대와 다양한 기계화 보병이 있다. 또한, 이 빠르게 움직이는 대열을 지원할 모든 대포를 가지고 있습니다. 그들의 큰 반격을 위해, 이스라엘은 175mm 포에서부터 노획된 러시아제 130mm 대포까지 모든 것을 사용할 것이다.
공중에서의 전투도 마찬가지로 흥미진진합니다. 에어 모듈은 그 자체로 거의 완전한 게임이다. 다시 한번 모든 것이 거기에 있다. 이스라엘은 미라주 III, 스카이호크, 그리고 치명적인 팬텀을 가지고 있다. 휴이 헬기와 치누크 헬기를 위한 카운터도 따로 있다.
그리고 이제 운하를 건너 골란고원을 따라 아랍인들이 몰려온다. 실루엣이 낮은 T-62와 빠르게 움직이는 BTR 개인용 항공모함으로 이스라엘에 만만치 않은 도전을 보여준다.
그리고 그들 역시 정확하게 표현되어 있으며, 사가의 대전차 미사일과 이동식 및 고정형 SAM 기지를 모두 갖추고 있다. SU-7과 SU-11 외에 MIG-21, 19기, 23기 전용 카운터도 있다. 그들 역시 사단포와 기관포를 보유하고 있다. 전부 거기 있어.
BAR-LEV는 단순한 또 다른 시나리오가 아니라 현대 공기와 기계화된 빗물을 가장 완벽하게 시뮬레이션하는 것입니다. 각 주요 참가자는 150개 이상의 군사 카운터를 보유하고 있습니다.
BAR-LEV는 매일 교대로 진행되며 "sease-fire"와 함께 또는 없이 싸울 수 있다. 그것은 당신의 상상력에 의해서만 제한되는 오픈 엔드 게임이다. 이제 1973년 10월 6일 0700시 중동의 운명이 여러분 손에 달려있습니다.
구성 요소:
* 지도
* 접지 모듈 규칙집
* 공기 모듈 규칙집
* 450 카운터
Frank Chadwick의 1977년 Bar-lev 게임에 영감을 받아 업데이트된 그래픽과 본사, 할당 포인트와 같은 새로운 개념을 포함했습니다.
(뒷면 커버 및 사용자 설명)
BAII.-LEV는 두 개의 매우 상세한 지도판을 사용하여 이 전쟁의 유동성을 완벽하게 포착했다. 모든 것이 거기에 있다. 이스라엘군에게는 센츄리안, M60, M48, 슈퍼셰르만 전차 대대와 다양한 기계화 보병이 있다. 또한, 이 빠르게 움직이는 대열을 지원할 모든 대포를 가지고 있습니다. 그들의 큰 반격을 위해, 이스라엘은 175mm 포에서부터 노획된 러시아제 130mm 대포까지 모든 것을 사용할 것이다.
공중에서의 전투도 마찬가지로 흥미진진합니다. 에어 모듈은 그 자체로 거의 완전한 게임이다. 다시 한번 모든 것이 거기에 있다. 이스라엘은 미라주 III, 스카이호크, 그리고 치명적인 팬텀을 가지고 있다. 휴이 헬기와 치누크 헬기를 위한 카운터도 따로 있다.
그리고 이제 운하를 건너 골란고원을 따라 아랍인들이 몰려온다. 실루엣이 낮은 T-62와 빠르게 움직이는 BTR 개인용 항공모함으로 이스라엘에 만만치 않은 도전을 보여준다.
그리고 그들 역시 정확하게 표현되어 있으며, 사가의 대전차 미사일과 이동식 및 고정형 SAM 기지를 모두 갖추고 있다. SU-7과 SU-11 외에 MIG-21, 19기, 23기 전용 카운터도 있다. 그들 역시 사단포와 기관포를 보유하고 있다. 전부 거기 있어.
BAR-LEV는 단순한 또 다른 시나리오가 아니라 현대 공기와 기계화된 빗물을 가장 완벽하게 시뮬레이션하는 것입니다. 각 주요 참가자는 150개 이상의 군사 카운터를 보유하고 있습니다.
BAR-LEV는 매일 교대로 진행되며 "sease-fire"와 함께 또는 없이 싸울 수 있다. 그것은 당신의 상상력에 의해서만 제한되는 오픈 엔드 게임이다. 이제 1973년 10월 6일 0700시 중동의 운명이 여러분 손에 달려있습니다.
구성 요소:
* 지도
* 접지 모듈 규칙집
* 공기 모듈 규칙집
* 450 카운터
Frank Chadwick의 1977년 Bar-lev 게임에 영감을 받아 업데이트된 그래픽과 본사, 할당 포인트와 같은 새로운 개념을 포함했습니다.
(뒷면 커버 및 사용자 설명)
On October 6, 1973 the combined forces of Syria and Egypt launched a major attack to regain their lands lost to Israel in 1967. What resulted was the most intense armored and mechanized combat since World War II. And this is what the game of BAR-LEV is all about.
Using two highly detailed map boards, BAII.-LEV completely captures all the fluidity of this, the Yom Kippur War. Everything is there. For the Israelis you have battalions of Centurians, M60, M48 and Super-Sherman tanks plus a wide variety of mechanized infantry. Also, you have all their artillery to support this fast moving array. For their big counterattack, the Israelis will be using everything from the long ranging 175mm guns to captured Russian 130mm cannons.
In the air, the combat is equally exciting. The Air Module is almost a complete game in itself. Once again everything is there. The Israelis have Mirage III's, Skyhawks and the deadly Phantoms; all individually represented. There are even separate counters for both Huey and Chinook helicopters.
And now pouring across the canal and up the Golan Heights come the Arabs. With their low silhouette T-62's and fast moving BTR personal carriers, they represent a formidable challenge to Israel.
And they too are accurately represented , complete with Saggar anti-tank missiles and both mobile and fixed SAM sites. Their air force also has individual counters for the MIG-21's, 19, and a few 23's, in addition to SU-7 and SU-11's. They too, have their divisional and corp level artillery. All of it is there.
BAR-LEV is not just another scenario but the most complete ond accurate simulation of modern air and mechanized combgt yet designed. Each major participant h'as over a 150 military counters.
BAR-LEV is played in daily turns and may be fought with or without a "cease-fire". It is an open-ended game, with the "what-ifs" limited only by your imagination. And now, it is 0700 hours, October 6, 1973 and the fate of the Mid-East is in your hands.
Components:
* Map
* Ground module rulebook
* Air Module rulebook
* 450 counters
Inspired Frank Chadwick's Bar-lev 1977 game which included updated graphics and new concepts such as Headquarters, Allocation Points...
(back cover and user's description)
Using two highly detailed map boards, BAII.-LEV completely captures all the fluidity of this, the Yom Kippur War. Everything is there. For the Israelis you have battalions of Centurians, M60, M48 and Super-Sherman tanks plus a wide variety of mechanized infantry. Also, you have all their artillery to support this fast moving array. For their big counterattack, the Israelis will be using everything from the long ranging 175mm guns to captured Russian 130mm cannons.
In the air, the combat is equally exciting. The Air Module is almost a complete game in itself. Once again everything is there. The Israelis have Mirage III's, Skyhawks and the deadly Phantoms; all individually represented. There are even separate counters for both Huey and Chinook helicopters.
And now pouring across the canal and up the Golan Heights come the Arabs. With their low silhouette T-62's and fast moving BTR personal carriers, they represent a formidable challenge to Israel.
And they too are accurately represented , complete with Saggar anti-tank missiles and both mobile and fixed SAM sites. Their air force also has individual counters for the MIG-21's, 19, and a few 23's, in addition to SU-7 and SU-11's. They too, have their divisional and corp level artillery. All of it is there.
BAR-LEV is not just another scenario but the most complete ond accurate simulation of modern air and mechanized combgt yet designed. Each major participant h'as over a 150 military counters.
BAR-LEV is played in daily turns and may be fought with or without a "cease-fire". It is an open-ended game, with the "what-ifs" limited only by your imagination. And now, it is 0700 hours, October 6, 1973 and the fate of the Mid-East is in your hands.
Components:
* Map
* Ground module rulebook
* Air Module rulebook
* 450 counters
Inspired Frank Chadwick's Bar-lev 1977 game which included updated graphics and new concepts such as Headquarters, Allocation Points...
(back cover and user's description)
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
470
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
431
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
370
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
335
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
600
-
2024-11-13
-
Lv.18