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BGG랭킹
BGG전체 : 14167
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인원
2-5 명
BGG추천: 3-5 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Richard Breese
-
아티스트
-
인원
게임 소개
게임 캐비닛 리뷰:
2 - 5명의 플레이어가 6개 마을의 새로운 땅에 정착하여 통치하려고 합니다. 각 플레이어는 5~6턴에 걸쳐 한 턴에 2명의 새로운 마을 사람들을 소개할 수 있다. 마을 사람들은 일정한 수입을 버는 농부로부터 시작합니다. 그 수입의 일부는 당신의 마을 사람들이 무역업자로 설립될 수 있는 무역 면허를 구입하는데 사용될 수 있다. 무역상들은 그들이 사는 마을의 인구를 기준으로 수입을 올립니다. 각 마을은 또한 각 차례에 따라 정부의 대표를 선출해야 한다. 이 시의원들은 마을로 이사하고 그 전환에 대한 수입이 없다. (현실주의를 위해 - 특수 이익 단체나 정치 활동 위원회를 위한 조항은 없다!) 정부는 농부들에게 세금을 부과할 것인지, 무역업자들에게 세금을 부과할 것인지, 아니면 한 종류의 무역 허가를 취소할 것인지를 결정해야 한다. 이번 의회가 해산될 때, 의원들은 집으로 가는 길을 스스로 내거나 약간의 요금을 내고 다른 차례를 위해 정부에 남아있을 수 있다. 매 턴마다 새로운 시장이 열려 개최 마을의 수입을 두 배로 늘린다. 마을들은 매번 새로운 시장을 유치하기 위해 치열한 경쟁을 벌였다. 마지막으로, 마을 사람들과 무역상들은 수입을 올리고 세금을 낸다. 마지막 라운드 이후 가장 많은 돈을 가진 플레이어가 키우드의 땅을 물려받아 게임을 이깁니다.
Keywood는 리처드 브리즈의 키 시리즈 중 첫 번째 게임이다.
2 - 5명의 플레이어가 6개 마을의 새로운 땅에 정착하여 통치하려고 합니다. 각 플레이어는 5~6턴에 걸쳐 한 턴에 2명의 새로운 마을 사람들을 소개할 수 있다. 마을 사람들은 일정한 수입을 버는 농부로부터 시작합니다. 그 수입의 일부는 당신의 마을 사람들이 무역업자로 설립될 수 있는 무역 면허를 구입하는데 사용될 수 있다. 무역상들은 그들이 사는 마을의 인구를 기준으로 수입을 올립니다. 각 마을은 또한 각 차례에 따라 정부의 대표를 선출해야 한다. 이 시의원들은 마을로 이사하고 그 전환에 대한 수입이 없다. (현실주의를 위해 - 특수 이익 단체나 정치 활동 위원회를 위한 조항은 없다!) 정부는 농부들에게 세금을 부과할 것인지, 무역업자들에게 세금을 부과할 것인지, 아니면 한 종류의 무역 허가를 취소할 것인지를 결정해야 한다. 이번 의회가 해산될 때, 의원들은 집으로 가는 길을 스스로 내거나 약간의 요금을 내고 다른 차례를 위해 정부에 남아있을 수 있다. 매 턴마다 새로운 시장이 열려 개최 마을의 수입을 두 배로 늘린다. 마을들은 매번 새로운 시장을 유치하기 위해 치열한 경쟁을 벌였다. 마지막으로, 마을 사람들과 무역상들은 수입을 올리고 세금을 낸다. 마지막 라운드 이후 가장 많은 돈을 가진 플레이어가 키우드의 땅을 물려받아 게임을 이깁니다.
Keywood는 리처드 브리즈의 키 시리즈 중 첫 번째 게임이다.
from Game Cabinet Review:
2 - 5 players attempt to settle and govern a new land of six villages. Each player may only introduce two new villagers per turn across five or six turns total. Villagers start as farmers earning a fixed income. Part of that income may be spent to purchase trade licenses which allow your villagers to set up as traders. Traders earn an income based on the population of their village. Each village must also elect a representative to government each turn. These councilors move to town and have no income for that turn (so much for realism - there is no provision for special interest groups or political action committees!). The government must decide whether to tax the farmers, tax the traders, or revoke one type of trade license. When this session of government breaks up councilors can either pay their own way home or pay a small fee and remain in government for another turn (well, at least that sounds realistic!). Each turn a new marketplace is opened which doubles the income of the host village. The villages bid fiercely for the right to host the new market each turn. Finally, the villagers and traders earn income and pay their taxes. The player that has the most money after the last round of play inherits control of the lands of Keywood and wins the game.
Keywood is Richard Breese's first game in the key series.
2 - 5 players attempt to settle and govern a new land of six villages. Each player may only introduce two new villagers per turn across five or six turns total. Villagers start as farmers earning a fixed income. Part of that income may be spent to purchase trade licenses which allow your villagers to set up as traders. Traders earn an income based on the population of their village. Each village must also elect a representative to government each turn. These councilors move to town and have no income for that turn (so much for realism - there is no provision for special interest groups or political action committees!). The government must decide whether to tax the farmers, tax the traders, or revoke one type of trade license. When this session of government breaks up councilors can either pay their own way home or pay a small fee and remain in government for another turn (well, at least that sounds realistic!). Each turn a new marketplace is opened which doubles the income of the host village. The villages bid fiercely for the right to host the new market each turn. Finally, the villagers and traders earn income and pay their taxes. The player that has the most money after the last round of play inherits control of the lands of Keywood and wins the game.
Keywood is Richard Breese's first game in the key series.
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