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BGG랭킹
BGG전체 : 12303
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인원
3-6 명
BGG추천: 4-5 명 -
게임시간
20-20 분
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연령
8+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
1.10 / 5
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디자이너
Ryo Kawakami
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아티스트
Yuka Kabayama, Tomoe Kitahara, Munku Mutsuki, Ofuu Yamadori
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인원
게임 소개
Cat & Chocolate는 유령의 저택을 배경으로 한 카드 게임입니다. 매 턴마다 활동 중인 플레이어는 바닥에 무너지거나 불꽃이 튀거나 유령과 산사자의 공격을 피하기 위해 1-3개의 아이템을 손에 들고 있어야 한다. 어떻게 고양이와 초콜릿 한 조각으로 자신을 방어할 수 있을까요? 어떻게 돈과 밧줄이 당신을 무사히 탈출할 수 있도록 도울 수 있을까요? 네가 말해!
당신이 위협을 피하기 위해 어떻게 다양한 도구를 사용했는지에 대한 이야기를 모두에게 들려준 후, 모든 사람들은 당신이 성공했는지 아닌지를 투표합니다. 대다수가 자신을 지지하면 위협 카드를 보관하고 그렇지 않으면 보관하지 않습니다. 각 선수들은 비밀결사조직이나 컬트조직에 비밀결사조직에 속해 있고, 당연히 소속팀 선수에게 투표하고 싶어하지만, 어느 팀에 누가 있는지 아무도 모른다.
일정 횟수의 위협이 있은 후 게임은 종료되고, 플레이어는 자신이 속한 그룹에 속하는지 밝히고, 각 그룹은 멤버들이 탈출한 위협의 수를 계산한다. 더 많은 위협을 피한 쪽이 승리합니다!
당신이 위협을 피하기 위해 어떻게 다양한 도구를 사용했는지에 대한 이야기를 모두에게 들려준 후, 모든 사람들은 당신이 성공했는지 아닌지를 투표합니다. 대다수가 자신을 지지하면 위협 카드를 보관하고 그렇지 않으면 보관하지 않습니다. 각 선수들은 비밀결사조직이나 컬트조직에 비밀결사조직에 속해 있고, 당연히 소속팀 선수에게 투표하고 싶어하지만, 어느 팀에 누가 있는지 아무도 모른다.
일정 횟수의 위협이 있은 후 게임은 종료되고, 플레이어는 자신이 속한 그룹에 속하는지 밝히고, 각 그룹은 멤버들이 탈출한 위협의 수를 계산한다. 더 많은 위협을 피한 쪽이 승리합니다!
Cat & Chocolate is a card game set in a haunted mansion. Each turn, the active player must use 1-3 items in hand to avoid threats, such as a crumbling floor, erupting flames, or attacks by ghosts and the living dead. How can you use a cat and a piece of chocolate to defend yourself? How can a bankroll of money and rope help you escape unscathed? You tell me!
After you tell everyone the story of how you used various tools to ward off the threat, everyone votes on whether or not you succeeded. If a majority backs you, you keep the threat card; otherwise, you don't. Each player secretly belongs to either the Secret Society or the Cult, and you naturally want to vote for the players on your team, but no one knows who is on which team.
After a certain number of threats, the game ends, players reveal which group they belong to, and each group tallies the number of threats that their members escaped. Whichever side avoided more threats wins!
After you tell everyone the story of how you used various tools to ward off the threat, everyone votes on whether or not you succeeded. If a majority backs you, you keep the threat card; otherwise, you don't. Each player secretly belongs to either the Secret Society or the Cult, and you naturally want to vote for the players on your team, but no one knows who is on which team.
After a certain number of threats, the game ends, players reveal which group they belong to, and each group tallies the number of threats that their members escaped. Whichever side avoided more threats wins!
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