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BGG랭킹
BGG전체 : 24469
CHILDRENSGAMES : 802
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인원
3-8 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.00 / 5
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디자이너
Zoltán Aczél
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아티스트
Reinhard Horst
-
인원
게임 소개
아미고 출처: 가장 빨리 알맞은 행운의 부적을 얻으세요! 하지만 버섯, 돼지, 굴뚝 청소기 중 어떤 행운의 부적이 옳은가? 당신의 개인적인 행운의 번호가 알려줄 것입니다. 모든 선수 중 가장 많은 카드를 모으려면 행운과 재능이 필요하다.
플레이 시작
세 개의 표적 카드가 테이블 가운데에 놓여 있습니다. 선수 개개인이 양손으로 잘 닿을 수 있어야 한다. 나머지 63장의 카드(심볼 카드와 터치 카드)가 뒤섞여 있으며, 이 데크는 테이블 위에 엎드린 상태로 놓여 있다. 한 명의 선수가 선발로 선발된다.
행운의 숫자
이제 각 선수는 하나 이상의 행운의 숫자를 받는다. 선발 선수는 테이블 위에 그의 앞에 얼굴을 내려놓습니다. 그는 모든 사람이 동시에 볼 수 있도록 가장 위에 있는 카드를 공개한다. 공개된 카드는 기호이거나 터치 카드입니다.
심볼 카드는 1~8개의 작은 "행운의 버섯"(파란색), "행운의 돼지"(노란색), 굴뚝 청소부(빨간색)를 다양한 조합과 색상으로 보여준다. 심볼 카드가 공개되면 각 플레이어는 심볼 카드에 얼마나 자주 심볼이 있는지 알아내야 한다. 만약 하나의 기호의 숫자가 선수의 행운의 숫자와 같다면, 그는 가능한 한 빨리 적절한 표적 카드를 꺼내려고 한다.
플레이어가 성공적으로 그린 각 대상 카드에 대해 덱에서 카드를 받습니다. 이 카드들은 플레이어 앞에 놓여집니다. 만약 (예를 들어 기호를 잘못 세어서) 뽑을 수 없는 카드를 뽑는다면, 잘못 뽑은 카드마다 자신의 카드를 3장씩 대패에 넣어야 한다. 카드가 3장 이하라면 모두 대박을 터뜨려야 한다.
잭팟은 카드 모음(최대 5개)입니다. 대상 카드 근처에 배치됩니다. 언제든 대박을 터뜨린 카드가 5장 이상이면 잉여 카드를 다시 뒤섞은 뒤 최상위 카드를 공개한다. 시작부터 대박은 없다.
첫 번째 플레이어가 카드를 뽑은 각 플레이어에게 덱에서 카드를 준 후, 표적 카드를 다시 테이블 가운데에 놓는다. 공개된 카드는 선수들이 잃어버린 카드들이 모두 그렇듯 대박을 터뜨린다.
터치카드가 공개되면 빠른 리액션이 요구된다. 각 플레이어는 한 명씩 차례로 놓으면서 두 손으로 일치하는 대상 카드를 터치하려고 합니다. 이것은 때때로 엄청나게 뒤섞인 손더미를 만들 것이다. 대상 카드는 테이블 중간에 남아 있습니다. 터치 카드에는 큰 "행운의 버섯", 큰 "행운의 돼지" 또는 큰 "침대"가 표시됩니다.
양손 사이에 다른 선수의 한쪽 손만 먼저 든 경우(예: 두 손 사이에 두 손 이상 없는 경우(샌드위치)) 공개된 터치 카드와 잭팟을 받게 된다.
출발한 선수가 우승자에게 터치 카드와 잭팟을 준 후, 이 라운드는 끝납니다.
덱에 카드 수가 부족하여 모든 플레이어에게 카드를 줄 수 없을 경우 게임은 즉시 종료됩니다. 가장 많은 카드를 가진 플레이어가 게임을 이깁니다.
플레이 시작
세 개의 표적 카드가 테이블 가운데에 놓여 있습니다. 선수 개개인이 양손으로 잘 닿을 수 있어야 한다. 나머지 63장의 카드(심볼 카드와 터치 카드)가 뒤섞여 있으며, 이 데크는 테이블 위에 엎드린 상태로 놓여 있다. 한 명의 선수가 선발로 선발된다.
행운의 숫자
이제 각 선수는 하나 이상의 행운의 숫자를 받는다. 선발 선수는 테이블 위에 그의 앞에 얼굴을 내려놓습니다. 그는 모든 사람이 동시에 볼 수 있도록 가장 위에 있는 카드를 공개한다. 공개된 카드는 기호이거나 터치 카드입니다.
심볼 카드는 1~8개의 작은 "행운의 버섯"(파란색), "행운의 돼지"(노란색), 굴뚝 청소부(빨간색)를 다양한 조합과 색상으로 보여준다. 심볼 카드가 공개되면 각 플레이어는 심볼 카드에 얼마나 자주 심볼이 있는지 알아내야 한다. 만약 하나의 기호의 숫자가 선수의 행운의 숫자와 같다면, 그는 가능한 한 빨리 적절한 표적 카드를 꺼내려고 한다.
플레이어가 성공적으로 그린 각 대상 카드에 대해 덱에서 카드를 받습니다. 이 카드들은 플레이어 앞에 놓여집니다. 만약 (예를 들어 기호를 잘못 세어서) 뽑을 수 없는 카드를 뽑는다면, 잘못 뽑은 카드마다 자신의 카드를 3장씩 대패에 넣어야 한다. 카드가 3장 이하라면 모두 대박을 터뜨려야 한다.
잭팟은 카드 모음(최대 5개)입니다. 대상 카드 근처에 배치됩니다. 언제든 대박을 터뜨린 카드가 5장 이상이면 잉여 카드를 다시 뒤섞은 뒤 최상위 카드를 공개한다. 시작부터 대박은 없다.
첫 번째 플레이어가 카드를 뽑은 각 플레이어에게 덱에서 카드를 준 후, 표적 카드를 다시 테이블 가운데에 놓는다. 공개된 카드는 선수들이 잃어버린 카드들이 모두 그렇듯 대박을 터뜨린다.
터치카드가 공개되면 빠른 리액션이 요구된다. 각 플레이어는 한 명씩 차례로 놓으면서 두 손으로 일치하는 대상 카드를 터치하려고 합니다. 이것은 때때로 엄청나게 뒤섞인 손더미를 만들 것이다. 대상 카드는 테이블 중간에 남아 있습니다. 터치 카드에는 큰 "행운의 버섯", 큰 "행운의 돼지" 또는 큰 "침대"가 표시됩니다.
양손 사이에 다른 선수의 한쪽 손만 먼저 든 경우(예: 두 손 사이에 두 손 이상 없는 경우(샌드위치)) 공개된 터치 카드와 잭팟을 받게 된다.
출발한 선수가 우승자에게 터치 카드와 잭팟을 준 후, 이 라운드는 끝납니다.
덱에 카드 수가 부족하여 모든 플레이어에게 카드를 줄 수 없을 경우 게임은 즉시 종료됩니다. 가장 많은 카드를 가진 플레이어가 게임을 이깁니다.
From Amigo: Be the fastest one to get the right lucky charm! But which lucky charm is the right one: mushroom, pig or chimney sweep? Your personal lucky number will tell you. You need luck and talent to gather the most cards of all players.
START OF PLAY
Three target cards are placed in the middle of the table. Each player must be able to reach them well with both his hands. The remaining 63 cards (symbol and touch cards) are shuffled and this deck is placed face down on the table. One player is chosen to be the starting player.
The Lucky Number
Now each player receives one or more lucky numbers. The starting player places the face down deck in front of him on the table. He reveals the topmost card in such a way that everyone can see it at the same time. The revealed card is either a symbol or a touch card.
A symbol card shows one to eight small "lucky mushrooms" (blue), "lucky pigs" (yellow) and chimney sweeps (red) in different combinations and in the color of the target cards. When a symbol card is revealed, each player has to find out, how often a symbol is found on the symbol card. If the number of one symbol equals the lucky number of a player he tries to draw the appropriate target card as quickly as possible towards him.
For each target card a player has successfully drawn he receives a card from the deck. These cards are placed in front of the player. If a player draws (touching counts as drawing) a card, which he was not allowed to draw (e.g. because he miscounted the symbols) he has to put three of his own cards in the jackpot, for each card he has drawn wrongly. If he has less than three cards, all of them have to go into the jackpot.
The jackpot is a collection of cards (maximum five). It is placed near the target cards. If there are at any time more than five cards in the jackpot, the surplus cards are shuffled back into the deck before revealing the topmost card. At the start of play there is no jackpot.
After the first player has given a card from the deck to each player who has correctly drawn a target card, the target cards are placed back in the middle of the table. The revealed card is placed in the jackpot as are all the cards the players have lost.
If a touch card is revealed, quick reactions are called for. Each player tries to touch the matching target card with both his hands, placing one after the other. This will create a huge pile of hands, sometimes in wildly mixed order. The target card remains in the middle of the table. A touch card shows a big "lucky mushroom", a big "lucky pig" or a big "chimney sweep".
Whoever is the first to have only one hand of another player between his two hands (e.g. there are not two or more hands between his two hands (the sandwich)) receives the revealed touch card and the jackpot.
After the starting player has given the touch card and the jackpot to the winner, this round is finished.
If there are not enough cards in the deck to give to all players the cards they won, The game ends immediately. The player with the most cards wins the game.
START OF PLAY
Three target cards are placed in the middle of the table. Each player must be able to reach them well with both his hands. The remaining 63 cards (symbol and touch cards) are shuffled and this deck is placed face down on the table. One player is chosen to be the starting player.
The Lucky Number
Now each player receives one or more lucky numbers. The starting player places the face down deck in front of him on the table. He reveals the topmost card in such a way that everyone can see it at the same time. The revealed card is either a symbol or a touch card.
A symbol card shows one to eight small "lucky mushrooms" (blue), "lucky pigs" (yellow) and chimney sweeps (red) in different combinations and in the color of the target cards. When a symbol card is revealed, each player has to find out, how often a symbol is found on the symbol card. If the number of one symbol equals the lucky number of a player he tries to draw the appropriate target card as quickly as possible towards him.
For each target card a player has successfully drawn he receives a card from the deck. These cards are placed in front of the player. If a player draws (touching counts as drawing) a card, which he was not allowed to draw (e.g. because he miscounted the symbols) he has to put three of his own cards in the jackpot, for each card he has drawn wrongly. If he has less than three cards, all of them have to go into the jackpot.
The jackpot is a collection of cards (maximum five). It is placed near the target cards. If there are at any time more than five cards in the jackpot, the surplus cards are shuffled back into the deck before revealing the topmost card. At the start of play there is no jackpot.
After the first player has given a card from the deck to each player who has correctly drawn a target card, the target cards are placed back in the middle of the table. The revealed card is placed in the jackpot as are all the cards the players have lost.
If a touch card is revealed, quick reactions are called for. Each player tries to touch the matching target card with both his hands, placing one after the other. This will create a huge pile of hands, sometimes in wildly mixed order. The target card remains in the middle of the table. A touch card shows a big "lucky mushroom", a big "lucky pig" or a big "chimney sweep".
Whoever is the first to have only one hand of another player between his two hands (e.g. there are not two or more hands between his two hands (the sandwich)) receives the revealed touch card and the jackpot.
After the starting player has given the touch card and the jackpot to the winner, this round is finished.
If there are not enough cards in the deck to give to all players the cards they won, The game ends immediately. The player with the most cards wins the game.
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