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BGG랭킹
BGG전체 : 20868
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인원
1-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-10 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
1.45 / 5
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디자이너
David Willems
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아티스트
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인원
게임 소개
아캄 익스프레스()는 데이비드 윌럼스가 개발한 주사위 기반 협동 게임이다. 플레이어들은 단서를 모으고, 몬스터를 죽이고, 문을 닫고, 결국 올드 원(Cthulhu)을 물리치기 위해 협력한다.
플레이어들은 각각 독특한 능력을 가진 캐릭터를 선택할 것이다. 플레이어가 차례를 맞이하는 동안 각 면에 고유한 기호가 있는 주사위 5개를 굴리며, 굴린 후에는 3번 더 굴릴 수 있다. 만약 " 인용;몬스터&인용어; 기호는 다이에 굴려져 있으며 잠겨 있어 다시 굴릴 수 없습니다. 3개의 몬스터 상징이 나타나면 새로운 문이 열리고 아캄에 몬스터가 나타납니다. 주사위의 다른 면에는 이동 지점, 단서 토큰(문을 닫을 때 사용), 치유, 전투 기호(문을 지키는 괴물들과 싸울 때 사용)가 있다. 각 플레이어는 자신의 기호를 사용하여 움직이는 방법을 신중하게 선택하고 6개의 관문을 닫고 수집해야 합니다. 보드에 6개의 관문이 열려 있으면 플레이어는 자동으로 패한다. 그러나 만약 선수들이 크툴후가 깨어나는 6개의 관문을 닫는데 성공한다면, 선수들은 남은 아이템과 능력으로 그를 물리치려고 노력해야 한다.
이 게임은 Felbrigg Herriot (FNH1)의 멋진 Dune Express 게임에서 영감을 받은 것이 결코 아니다.
플레이어들은 각각 독특한 능력을 가진 캐릭터를 선택할 것이다. 플레이어가 차례를 맞이하는 동안 각 면에 고유한 기호가 있는 주사위 5개를 굴리며, 굴린 후에는 3번 더 굴릴 수 있다. 만약 " 인용;몬스터&인용어; 기호는 다이에 굴려져 있으며 잠겨 있어 다시 굴릴 수 없습니다. 3개의 몬스터 상징이 나타나면 새로운 문이 열리고 아캄에 몬스터가 나타납니다. 주사위의 다른 면에는 이동 지점, 단서 토큰(문을 닫을 때 사용), 치유, 전투 기호(문을 지키는 괴물들과 싸울 때 사용)가 있다. 각 플레이어는 자신의 기호를 사용하여 움직이는 방법을 신중하게 선택하고 6개의 관문을 닫고 수집해야 합니다. 보드에 6개의 관문이 열려 있으면 플레이어는 자동으로 패한다. 그러나 만약 선수들이 크툴후가 깨어나는 6개의 관문을 닫는데 성공한다면, 선수들은 남은 아이템과 능력으로 그를 물리치려고 노력해야 한다.
이 게임은 Felbrigg Herriot (FNH1)의 멋진 Dune Express 게임에서 영감을 받은 것이 결코 아니다.
Arkham Express is a cooperative dice-based game designed by David Willems. Players are working together to gather clues, kill monsters, close gates and eventually defeat the Great Old One (Cthulhu).
Players will select characters, each with a unique special ability. During a player's turn they will roll 5 dice with unique symbols on each side, after rolling they have the option of re-rolling 3 more times. If the "Monster" symbol is rolled on a die it is locked and cannot be re-rolled. If 3 Monster symbols appear a new gate opens and a monster appears in Arkham. The other sides of the dice include movement points, clue tokens (used to close gates), healing, and combat symbols (used when fighting the monsters guarding the gates). Each player must carefully choose how to use their symbols to move around and try to close and collect six gates. If six gates are open on the board the players automatically lose.. However if the players manage to close six gates Cthulhu awakens and players must try to defeat him with their remaining items and abilities.
This game is in no small part inspired by Felbrigg Herriot's (FNH1) wonderful Dune Express game.
Players will select characters, each with a unique special ability. During a player's turn they will roll 5 dice with unique symbols on each side, after rolling they have the option of re-rolling 3 more times. If the "Monster" symbol is rolled on a die it is locked and cannot be re-rolled. If 3 Monster symbols appear a new gate opens and a monster appears in Arkham. The other sides of the dice include movement points, clue tokens (used to close gates), healing, and combat symbols (used when fighting the monsters guarding the gates). Each player must carefully choose how to use their symbols to move around and try to close and collect six gates. If six gates are open on the board the players automatically lose.. However if the players manage to close six gates Cthulhu awakens and players must try to defeat him with their remaining items and abilities.
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