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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-20 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-20 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Hugh T. McGowan
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아티스트
Roy G. Krenkel
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인원
게임 소개
고대 로마의 검투사 게임입니다. 육각 그리드의 카운터 또는 미니어처 수치(54mm 또는 25mm)를 사용하여 재생합니다. 두 명 이상의 선수용.
글래디에이터는 단일 인물 미니어처 전투를 위한 시스템으로 설계되었다. 하지만 그것은 전통적인 미니어처 시스템이라기보다는 롤플레잉 게임의 전투 시스템에 더 가깝다. 전투는 스티브 잭슨의 멜리 시스템(최종적으로 GURPS로 발전한 판타지 트립으로 발전한 전투 시스템)과 본질적으로 유사하게 육각 격자 위에서 이루어진다. 물론, 규칙은 고대 로마의 검투사 전투에 초점을 맞춘다는 점에서 멜리보다 조금 더 전문적이다.
글래디에이터는 2년간의 놀이 테스트와 개념 개발이 필요했습니다. 검투사 전투를 시뮬레이션하기 위한 플레이 가능한 상세하고 현실적인 규칙 세트입니다. 플레이어는 적에게 돌진할 준비를 하면서 검투사를 움직이고, 시늉을 하고, 이리저리 피할 수 있습니다. 그들은 그들이 선택한 목표물을 공격하거나 잽을 날릴 수 있고 상대의 반격을 막아야 한다. 방패는 상대편의 허를 찌르는 데 사용될 수 있다. 사고는 또한 이 모의 우주에서도 일어납니다. 사람이 발을 헛디디거나, 무기나 방패를 떨어뜨리거나, 그물을 갈기갈기 찢을 수 있다. 간단히 말해서, 상상력이 풍부한 선수는 순간적으로 경기장에 들어와 검투사에게 승패, 명예와 부 또는 갑작스러운 죽음을 가져다 준 것과 같은 요소에 의해 승패가 갈릴 시합에 대비할 수 있다. 기술, 영리함, 선견지명, 행운이 모두 각자의 역할을 한다.
이 규칙들은 새로운 차원의 워게이밍을 엽니다. 경기장에서 한 남자 대 한 남자의 현실적이고 흥미로운 시뮬레이션입니다. 한번 해보세요. 도전의 순간에는 이기기 힘든 경기가 펼쳐질 것이다.
양면에 인쇄된 테이블의 카드스톡 시트 1매와 양면에 인쇄된 카드스톡 헥시트 1매(각 면에 크기가 하나씩 다른 육각 2매)가 포함되어 있습니다.
글래디에이터는 단일 인물 미니어처 전투를 위한 시스템으로 설계되었다. 하지만 그것은 전통적인 미니어처 시스템이라기보다는 롤플레잉 게임의 전투 시스템에 더 가깝다. 전투는 스티브 잭슨의 멜리 시스템(최종적으로 GURPS로 발전한 판타지 트립으로 발전한 전투 시스템)과 본질적으로 유사하게 육각 격자 위에서 이루어진다. 물론, 규칙은 고대 로마의 검투사 전투에 초점을 맞춘다는 점에서 멜리보다 조금 더 전문적이다.
글래디에이터는 2년간의 놀이 테스트와 개념 개발이 필요했습니다. 검투사 전투를 시뮬레이션하기 위한 플레이 가능한 상세하고 현실적인 규칙 세트입니다. 플레이어는 적에게 돌진할 준비를 하면서 검투사를 움직이고, 시늉을 하고, 이리저리 피할 수 있습니다. 그들은 그들이 선택한 목표물을 공격하거나 잽을 날릴 수 있고 상대의 반격을 막아야 한다. 방패는 상대편의 허를 찌르는 데 사용될 수 있다. 사고는 또한 이 모의 우주에서도 일어납니다. 사람이 발을 헛디디거나, 무기나 방패를 떨어뜨리거나, 그물을 갈기갈기 찢을 수 있다. 간단히 말해서, 상상력이 풍부한 선수는 순간적으로 경기장에 들어와 검투사에게 승패, 명예와 부 또는 갑작스러운 죽음을 가져다 준 것과 같은 요소에 의해 승패가 갈릴 시합에 대비할 수 있다. 기술, 영리함, 선견지명, 행운이 모두 각자의 역할을 한다.
이 규칙들은 새로운 차원의 워게이밍을 엽니다. 경기장에서 한 남자 대 한 남자의 현실적이고 흥미로운 시뮬레이션입니다. 한번 해보세요. 도전의 순간에는 이기기 힘든 경기가 펼쳐질 것이다.
양면에 인쇄된 테이블의 카드스톡 시트 1매와 양면에 인쇄된 카드스톡 헥시트 1매(각 면에 크기가 하나씩 다른 육각 2매)가 포함되어 있습니다.
A game of gladiatorial combat in ancient Rome. Played using counters or miniatures figures (54mm or 25mm) on a hex grid. For two or more players.
Gladiators was designed as a system for single figure miniatures combat. But it is more like a role-playing game's combat system than a traditional miniatures system. Combat takes place on a hex grid making Gladiators similar in nature to Steve Jackson's Melee system (the combat system which evolved into The Fantasy Trip which eventually evolved into GURPS). Of course, the rules are a bit more specialized than Melee in that they focus on the gladiator combat of ancient Rome.
Gladiators took two years of play-testing and conceptual development to create. A set of playable yet detailed and realistic rules for simulating gladiatorial combat. Players will be able to move their gladiators, feint, and dodge about as they prepare to lunge at their adversaries. They can slash or jab at their chosen targets, and must parry the return blows of their opponent. Shields can be used to bash opponents off guard. Accidents also have a place in this simulated universe. Men can trip or stumble, weapons or shields can be dropped, or nets cut to shreds. In short, an imaginative player can momentarily enter the arena and prepare himself for a contest which will be won or lost by the same elements that brought victory or defeat, fame and wealth or sudden death to a gladiator. Skills, cleverness, foresight, and luck all play their respective roles.
These rules open a new dimension of wargaming--the realistic and exciting simulation of one man versus one man in the arena. Give them a try. You'll find a game hard to beat for moments of challenge.
Contains 1 cardstock sheet of tables printed on both sides and 1 cardstock hex sheet printed on both sides (2 difference sized hexes, one size on each printed side).
Gladiators was designed as a system for single figure miniatures combat. But it is more like a role-playing game's combat system than a traditional miniatures system. Combat takes place on a hex grid making Gladiators similar in nature to Steve Jackson's Melee system (the combat system which evolved into The Fantasy Trip which eventually evolved into GURPS). Of course, the rules are a bit more specialized than Melee in that they focus on the gladiator combat of ancient Rome.
Gladiators took two years of play-testing and conceptual development to create. A set of playable yet detailed and realistic rules for simulating gladiatorial combat. Players will be able to move their gladiators, feint, and dodge about as they prepare to lunge at their adversaries. They can slash or jab at their chosen targets, and must parry the return blows of their opponent. Shields can be used to bash opponents off guard. Accidents also have a place in this simulated universe. Men can trip or stumble, weapons or shields can be dropped, or nets cut to shreds. In short, an imaginative player can momentarily enter the arena and prepare himself for a contest which will be won or lost by the same elements that brought victory or defeat, fame and wealth or sudden death to a gladiator. Skills, cleverness, foresight, and luck all play their respective roles.
These rules open a new dimension of wargaming--the realistic and exciting simulation of one man versus one man in the arena. Give them a try. You'll find a game hard to beat for moments of challenge.
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