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BGG랭킹
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7Risorgimento 1859: the Second Italian War of Independence (2000) -
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-4+ 명 -
게임시간
240-240 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.27 / 5
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디자이너
Richard H. Berg, Peter Perla
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아티스트
Rodger B. MacGowan, Mark Simonitch
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인원
게임 소개
제2차 이탈리아 독립 전쟁인 리소르지멘토는 1848년 오스트리아-합스부르크 군대에 큰 패배를 안겨준 두 번째 전쟁을 다루고 있다. 그러나 1859년의 전쟁은 달랐다. 이탈리아의 피에몬테는 나폴레옹 3세와 프랑스 육군이 그들을 돕도록 하였다. 가리발디와 그의 당원들은 대혼란을 일으키는 데 가장 효과적이었다. 그리고 오스트리아군은 비참하게도 높은 지휘 능력과 부대의 사기가 약했다.
리소르지멘토 1859는 큰 게임이지만 하기 쉽다. 전투 게임은 많은 기동과 전투로 매우 즐겁습니다. 캠페인 게임은 포인트 투 포인트 맵 시스템을 사용합니다. 초점은 조정과 집중, 접근의 길을 지키는 능력, 그리고 전투에 참여하는 부대의 능력에 있다.
전투 및 캠페인
플레이어들은 이 캠페인의 두 주요 전투인 마젠타와 솔페리노(유럽 역사상 가장 큰 전투 중 하나)를 치른다. 전투 시스템은 게임의 편의성을 위해 설계되었기 때문에 규칙은 비교적 짧고 접근성이 매우 좋다. 예를 들어, 전투 부대에는 어떤 숫자 힘도 없습니다! 그러나 사기는 다르다.
마젠타
아무도 볼 수 없는 포도밭에서 격렬한 전투가 벌어졌다. 프랑스군은 중요한 철도의 중심을 차지하기 위해 강을 건너야 하기 때문에, 지도 곳곳에서 증원군이 온다.
솔페리노
오스트리아인들과 프랑스인들은 롬바르디아 호수 남쪽의 어렵고 언덕이 많은 시골에서 말 그대로 우연히 만난다. 프랑스 4개 군단과 오스트리아 7개 군단이 맞붙은 전투는 현대사에서 가장 잔혹한 전투 중 하나였다. 너무 잔인해서 적십자의 설립으로 이어졌죠 프랑스군은 먼저 출발하여 모든 언덕과 계곡을 이용하는 오스트리아군이 장악한 진지를 공격했다.
더 캠페인
전체 캠페인을 진행하면서 오스트리아가 저지른 실수를 피할 수 있는지 알아보세요. 이 버전은 철도를 이용한 최초의 군사 작전 중 하나를 모델링하기 위해 점대점 시스템과 매우 특이한 역학을 사용한다.
시간 척도: 1회전당 1시간
지도 축척: 육각당 325야드
부대 규모: 대대 및 연대(전투); 사단 및 군단(캠페인)
플레이어 수: 한 명에서 네 명
DESIGNER Richard Berg(배틀 게임) 및 Peter Perla(캠페인 게임)
개발자 David Fox, John Alsen 및 Richard Berg
로저 B 예술 감독 맥고원
MAP ART 마크 시모니치
카운터 아트 마크 시몬치와 로저 B. 맥고원
(출처: GMT 웹 사이트)
리소르지멘토 1859는 큰 게임이지만 하기 쉽다. 전투 게임은 많은 기동과 전투로 매우 즐겁습니다. 캠페인 게임은 포인트 투 포인트 맵 시스템을 사용합니다. 초점은 조정과 집중, 접근의 길을 지키는 능력, 그리고 전투에 참여하는 부대의 능력에 있다.
전투 및 캠페인
플레이어들은 이 캠페인의 두 주요 전투인 마젠타와 솔페리노(유럽 역사상 가장 큰 전투 중 하나)를 치른다. 전투 시스템은 게임의 편의성을 위해 설계되었기 때문에 규칙은 비교적 짧고 접근성이 매우 좋다. 예를 들어, 전투 부대에는 어떤 숫자 힘도 없습니다! 그러나 사기는 다르다.
마젠타
아무도 볼 수 없는 포도밭에서 격렬한 전투가 벌어졌다. 프랑스군은 중요한 철도의 중심을 차지하기 위해 강을 건너야 하기 때문에, 지도 곳곳에서 증원군이 온다.
솔페리노
오스트리아인들과 프랑스인들은 롬바르디아 호수 남쪽의 어렵고 언덕이 많은 시골에서 말 그대로 우연히 만난다. 프랑스 4개 군단과 오스트리아 7개 군단이 맞붙은 전투는 현대사에서 가장 잔혹한 전투 중 하나였다. 너무 잔인해서 적십자의 설립으로 이어졌죠 프랑스군은 먼저 출발하여 모든 언덕과 계곡을 이용하는 오스트리아군이 장악한 진지를 공격했다.
더 캠페인
전체 캠페인을 진행하면서 오스트리아가 저지른 실수를 피할 수 있는지 알아보세요. 이 버전은 철도를 이용한 최초의 군사 작전 중 하나를 모델링하기 위해 점대점 시스템과 매우 특이한 역학을 사용한다.
시간 척도: 1회전당 1시간
지도 축척: 육각당 325야드
부대 규모: 대대 및 연대(전투); 사단 및 군단(캠페인)
플레이어 수: 한 명에서 네 명
DESIGNER Richard Berg(배틀 게임) 및 Peter Perla(캠페인 게임)
개발자 David Fox, John Alsen 및 Richard Berg
로저 B 예술 감독 맥고원
MAP ART 마크 시모니치
카운터 아트 마크 시몬치와 로저 B. 맥고원
(출처: GMT 웹 사이트)
Risorgimento 1859, the Second Italian War of Independence, covers the second such war, the first, in 1848, having resulted in heavy defeats at the hands of the Austrian/Hapsburg armies. But the 1859 war was different. The Piedmontese, the Italian province pressing the issue, had gotten Napoleon III and the French Army to help them. Garibaldi and his partisans were most effective in creating havoc. And the Austrians were woefully weak in high command ability and unit morale.
Risorgimento 1859 is a big game, yet easy to play. The battle games are very enjoyable with lots of maneuver and combat. The Campaign game uses a point-to-point map system. The focus is on coordination and concentration, the ability to guard avenues of approach, and the capability of units to engage in combat.
Battles and Campaigns
Players fight the two major battles of the campaign, Magenta and Solferino (one of the largest battles in European history). The rules are relatively short and very accessible, as the battle system is designed for ease of play. For example, combat units do not have any numerical Strength! However, they do differ in Morale.
Magenta
A wild battle fought in the vineyards, where no one could see anything. Reinforcements coming from all corners of the map, as the French have to cross a major river to take the important rail center.
Solferino
The Austrians and the French literally stumble into each other in teh difficult and hilly country south of the Lombardian lakes. The battle that followed, pitting 4 French corps against 7 Austrian corps, was one of the most brutal in modern history. So brutal that it led directly to the founding of the Red Cross. The French, having started first, get to attack an Austrian-held position that takes advantage of every hill and valley.
The Campaign
Play out the entire Campaign and see if you can avoid the mistakes the Austrians made. This version uses a point-to-point system and some very unusual mechanics to model one of the first military campaigns that used railroads.
TIME SCALE: 1 hour per turn
MAP SCALE: 325 yards per hex
UNIT SCALE: Battalion & Regimental (battle); Division & Corps (campaign)
NUMBER OF PLAYERS: One to four
DESIGNERS Richard Berg (Battle game) and Peter Perla (Campaign game)
DEVELOPERS David Fox, John Alsen, and Richard Berg
ART DIRECTOR Rodger B. MacGowan
MAP ART Mark Simonitch
COUNTER ART Mark Simonitch and Rodger B. MacGowan
(source: GMT website)
Risorgimento 1859 is a big game, yet easy to play. The battle games are very enjoyable with lots of maneuver and combat. The Campaign game uses a point-to-point map system. The focus is on coordination and concentration, the ability to guard avenues of approach, and the capability of units to engage in combat.
Battles and Campaigns
Players fight the two major battles of the campaign, Magenta and Solferino (one of the largest battles in European history). The rules are relatively short and very accessible, as the battle system is designed for ease of play. For example, combat units do not have any numerical Strength! However, they do differ in Morale.
Magenta
A wild battle fought in the vineyards, where no one could see anything. Reinforcements coming from all corners of the map, as the French have to cross a major river to take the important rail center.
Solferino
The Austrians and the French literally stumble into each other in teh difficult and hilly country south of the Lombardian lakes. The battle that followed, pitting 4 French corps against 7 Austrian corps, was one of the most brutal in modern history. So brutal that it led directly to the founding of the Red Cross. The French, having started first, get to attack an Austrian-held position that takes advantage of every hill and valley.
The Campaign
Play out the entire Campaign and see if you can avoid the mistakes the Austrians made. This version uses a point-to-point system and some very unusual mechanics to model one of the first military campaigns that used railroads.
TIME SCALE: 1 hour per turn
MAP SCALE: 325 yards per hex
UNIT SCALE: Battalion & Regimental (battle); Division & Corps (campaign)
NUMBER OF PLAYERS: One to four
DESIGNERS Richard Berg (Battle game) and Peter Perla (Campaign game)
DEVELOPERS David Fox, John Alsen, and Richard Berg
ART DIRECTOR Rodger B. MacGowan
MAP ART Mark Simonitch
COUNTER ART Mark Simonitch and Rodger B. MacGowan
(source: GMT website)
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