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Ardennes '44: The Battle of the Bulge (2003)
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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: 1-2 명
  • 게임시간

    360-360 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 16+
  • 게임 난이도

    3.68 / 5

게임 소개

(GMT 웹 사이트:)

1944년 12월 16일
안개, 비, 눈이 이 지역을 뒤덮은 후, 3개의 독일군은 벨기에와 룩셈부르크의 아르덴 숲에 쳐들어온 미군 전열에 맞서 26개의 사단을 투입했다. 독일의 목표는 아르덴강을 통과하여 뫼즈강을 건너 앤트워프로 향하는 것이다. 히틀러는 연합군을 분열시키고 안트베르펜에 있는 그들의 중요한 보급항을 파괴하기를 희망합니다. 미국인들이 그들을 막을 수 있을까?

역사적으로 독일군은 미국 제8군단을 짓밟고 뫼즈강 2마일 이내까지 침투했다. 미국은 독일 정예군을 저지하기 위해 많은 중요한 갈림길에서 완강하게 싸웠다. 역사적으로 독일군의 공세는 미군 방어선에 "bulge"를 만드는 것 외에는 별다른 성과를 거두지 못했다.

Ardennes '44는 아워 강에서 뫼즈 강까지의 지역을 포함하는 매우 정확한 게임 맵과 함께 이 흥미로운 캠페인을 탐험합니다. Ardennes '44'는 12월 16일부터 26일까지를 다루고 있습니다. 독일 공격의 초기 단계를 다루는 두 가지 짧은 원맵 시나리오가 포함되어 있다. Ardennes '44 게임 시스템은 CSR James F의 우승자인 Mark Simonitch에 의해 설계되었습니다. 더니건 상은 우크라이나의 디자인 우아함과 2000년 제2차 세계 대전 보드 게임 부문에서 수여되었습니다.

그 결과는 아덴 '44' 게임으로, 두 게임 모두 이 게임을 인용했다.Bulge 애호가"와 캐주얼한 선수는 즐길 것이다. 독일군의 공격은 바스토뉴 강, 상트페테르부르크 강 등 역사적인 전진로를 따라간다. 비스의 방어 주변은 종종 (마을 자체에 하나의 큰 부대들이 있는 대신) 역사적으로 큰 규모이다. 이 연합군 선수는 엘젠본 리지를 잡고 독일군이 로커스와 크링켈트라는 쌍둥이 마을을 위해 값비싼 대가를 치르게 할 기회를 얻었다. 마찬가지로, 그 독일 선수는 역사를 바꾸고 뫼즈강에 도달할 동등한 기회를 가지고 있다.

시간 척도: 한 번에 12시간
MAP 스케일: 16진수당 1.6마일
부대 규모: 전차 부대 및 일부 보병 대대를 포함한 연대급
플레이어 수: 한 명 또는 두 명
특수 기능: »밤의 방향 »탱크 구축함 »날씨 & 라쿠오;급기 »결정된 공격/방어 옵션 »교통체증 & 도로 차단 & 교량 철거/건설 & 해체 & 라쿼;장갑 등급 »군단급 포병 »von Der Heydte의 낙하산 대대 »스코르체니의 제150기갑여단

디자이너: 마크 시모니치
개발자: 토니 커티스
MAP ART & 카운터 아트: 마크 시모니치
(from GMT website:)

December 16, 1944
After a period of fog, rain, and snow blankets the area, three German armies unleash 26 divisions against thinly held American lines in the Ardennes forest of Belgium and Luxembourg. The objective of the Germans is to push through the Ardennes, then cross the Meuse River and head for Antwerp. Hitler hopes to split the Allied armies apart and smash their vital supply port at Antwerp. Can the Americans stop them?

Historically, the German army trampled the American VIII Corps and penetrated within two miles of the Meuse. The Americans stubbornly fought the Germans at many critical crossroads slowing and then stopping Germany's elite forces. Historically, the German offensive achieved little except to create a "bulge" in the American line.

Ardennes '44 explores this fascinating campaign with a detailed order of battle and an extremely accurate Ardennes game map which covers the area from the Our River to the Meuse. Ardennes '44 covers the period from December 16th to the 26th. Two shorter one-map scenarios are included which cover the initial stages of the German attack. The Ardennes '44 game system is designed by Mark Simonitch, winner of the CSR James F. Dunnigan Award for Design Elegance and Best WWII Board Game of 2000 for Ukraine '43.

The result is Ardennes '44, a game that both the "Bulge enthusiast" and the casual player will enjoy. German attacks follow historical advance routes, and the Bastogne and St. Vith defense perimeters are often as large as they were historically (instead of one big stack of units in the town itself). The Allied player has a chance at holding Elsenborn Ridge and making the Germans pay dearly for the twin villages of Rockerath and Krinkelt. Likewise, the German player has an equal chance of changing history and reaching the Meuse River.

TIME SCALE: 12 hours per turn
MAP SCALE: 1.6 miles per hex
UNIT SCALE: Regimental-level including battalions for tank units and some infantry battalions
NUMBER OF PLAYERS: One or two
SPECIAL FEATURES: »Night Turns »Tank Destroyers »Weather »Air Supply »Determined Attack/Defense Options »Traffic Jams & Roadblocks »Bridge Demolition/Construction »Disengagement »Armor ratings »Corps level artillery »von Der Heydte's parachute battalion »Skorzeny's 150th Panzer Brigade

DESIGNER: Mark Simonitch
DEVELOPER: Tony Curtis
MAP ART & COUNTER ART: Mark Simonitch

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