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BGG랭킹
BGG전체 : 2949
STRATEGY : 1273
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
90-90 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.52 / 5
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디자이너
David Brain
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아티스트
Juliet Breese
-
인원
게임 소개
키 마켓(Key Market)은 키덤의 중세 지역을 배경으로 한 R&D 게임스에서 출시한 독립 게임 키 시리즈의 여섯 번째 게임이다.
이 게임은 초기 주요 게임들 중 일부에서 플레이테이터였던 데이비드 브레인(David Brain)에 의해 설계되었다. 이 게임은 R&D 게임스가 출시한 최초의 게임으로 리처드 브리스가 디자인하지 않았다. 이번에 리처드가 개발자의 역할을 맡게 되면서 게임은 줄리엣 브리즈의 아트워크와 함께 이전의 주요 게임들과 같은 모양과 느낌을 갖게 되었다.
각 플레이어는 대가족 근로자를 통제한다. 2년 동안, 참가자들은 그들의 초기 부족한 자원을 번영하는 경제 시스템으로 바꾸기 위한 시도로 그들의 노동자들을 조직할 것이다.
초기 설정 단계를 거친 후, 이 게임은 8시즌에 걸쳐 진행된다. 각 시즌에는 세 가지 단계가 있으며, 이 기간 동안 선수들은 다양한 행동을 취할 수 있다. 지형, 날씨, 계절은 노동자들의 농작물과 가축 생산 능력에 영향을 미칠 것이다. 또한, 자원과 사치품을 시장에서 사고 팔거나, 금과 특혜를 찾고 취득할 수 있다. 그 밖의 노동자는 실력 있는 길드에 가입하도록 후원할 수 있으며, 길드의 장인 또는 길드마스터로 승진하여 기술을 습득할 수 있다.
경기 내내 턴 순서는 시즌 트랙에서 선수의 위치에 따라 결정되며, 각 시즌이 끝날 때마다 바뀐다. 경기가 끝나면 가장 많은 금을 획득한 선수가 승리한다.
상자 측면에 있는 David Brain’의 디자이너 노트는 ‘Key Market은 상당히 복잡한 게임이라고 말하면서 결론을 내린다. 몇몇 전략들(특히 시장의 효과적인 활용)은 즉각적으로 드러나지 않으며, 몇몇 길드 조합은 언뜻 보기에도 파괴적이지 않다. 그러나 도전적인 중세 자원 관리/경제 엔진 게임을 찾는 사람들을 위해, 여기 있습니다.’
이 게임은 2명에서 4명의 플레이어를 대상으로 하며, 게임 시간은 약 30분 + 플레이어당 30분이다.
키 마켓은 2010년 10월 에센 스필에서 900장의 한정판으로 출시되었다. 이 게임은 2019년에 재판되었다.
이 게임은 초기 주요 게임들 중 일부에서 플레이테이터였던 데이비드 브레인(David Brain)에 의해 설계되었다. 이 게임은 R&D 게임스가 출시한 최초의 게임으로 리처드 브리스가 디자인하지 않았다. 이번에 리처드가 개발자의 역할을 맡게 되면서 게임은 줄리엣 브리즈의 아트워크와 함께 이전의 주요 게임들과 같은 모양과 느낌을 갖게 되었다.
각 플레이어는 대가족 근로자를 통제한다. 2년 동안, 참가자들은 그들의 초기 부족한 자원을 번영하는 경제 시스템으로 바꾸기 위한 시도로 그들의 노동자들을 조직할 것이다.
초기 설정 단계를 거친 후, 이 게임은 8시즌에 걸쳐 진행된다. 각 시즌에는 세 가지 단계가 있으며, 이 기간 동안 선수들은 다양한 행동을 취할 수 있다. 지형, 날씨, 계절은 노동자들의 농작물과 가축 생산 능력에 영향을 미칠 것이다. 또한, 자원과 사치품을 시장에서 사고 팔거나, 금과 특혜를 찾고 취득할 수 있다. 그 밖의 노동자는 실력 있는 길드에 가입하도록 후원할 수 있으며, 길드의 장인 또는 길드마스터로 승진하여 기술을 습득할 수 있다.
경기 내내 턴 순서는 시즌 트랙에서 선수의 위치에 따라 결정되며, 각 시즌이 끝날 때마다 바뀐다. 경기가 끝나면 가장 많은 금을 획득한 선수가 승리한다.
상자 측면에 있는 David Brain’의 디자이너 노트는 ‘Key Market은 상당히 복잡한 게임이라고 말하면서 결론을 내린다. 몇몇 전략들(특히 시장의 효과적인 활용)은 즉각적으로 드러나지 않으며, 몇몇 길드 조합은 언뜻 보기에도 파괴적이지 않다. 그러나 도전적인 중세 자원 관리/경제 엔진 게임을 찾는 사람들을 위해, 여기 있습니다.’
이 게임은 2명에서 4명의 플레이어를 대상으로 하며, 게임 시간은 약 30분 + 플레이어당 30분이다.
키 마켓은 2010년 10월 에센 스필에서 900장의 한정판으로 출시되었다. 이 게임은 2019년에 재판되었다.
Key Market is the sixth game in the Key series of stand-alone games published by R&D Games set in the medieval lands of Keydom, with components in both English and German.
The game is designed by David Brain, who was a playtester on some of the earlier Key games. The game is the first game published by R&D Games that has not been designed by Richard Breese. Richard this time takes on the role of developer and the game consequently has the same look and feel as the previous Key games, with artwork again by Juliet Breese plus its own set of ani-/vegi-/arti-meeples.
Each player controls an extended family of workers. Over the course of two years, players will organise their workers in an attempt to turn their initial scanty resources into a thriving economic system.
After an initial set up phase, the game is played over eight seasons. Each season has three distinct phases, during which players may take a variety of actions. The topography, weather, and seasons will influence the ability of workers to produce crops and livestock in the fields and luxuries in the villages. In addition, resources and luxuries may be bought and sold in the market, or gold and favours sought and acquired. Other workers may be sponsored to join the powerful guilds, where they will acquire skills as they gain promotion to become craftsmen or even the guild master.
Turn order throughout the game is determined by the player’s position on the season track, which changes at the end of each season. At the end of the game, the player who has acquired the most gold will win the game.
David Brain’s designer notes on the box sides conclude by stating that ‘Key Market is a reasonably intricate game. Some of the strategies that can be employed (particularly the effective use of the market) are not immediately apparent, and some of the Guild combinations do not look so devastating at first glance. But for those looking for a challenging medieval resource management/economic engine game, here you are.’
The game is for two to four players, with a game time of approximately 30 minutes plus 30 minutes per player.
Key Market was released at the Essen Spiel in October 2010 as a limited edition of 900 copies. The game was reprinted in 2019.
The game is designed by David Brain, who was a playtester on some of the earlier Key games. The game is the first game published by R&D Games that has not been designed by Richard Breese. Richard this time takes on the role of developer and the game consequently has the same look and feel as the previous Key games, with artwork again by Juliet Breese plus its own set of ani-/vegi-/arti-meeples.
Each player controls an extended family of workers. Over the course of two years, players will organise their workers in an attempt to turn their initial scanty resources into a thriving economic system.
After an initial set up phase, the game is played over eight seasons. Each season has three distinct phases, during which players may take a variety of actions. The topography, weather, and seasons will influence the ability of workers to produce crops and livestock in the fields and luxuries in the villages. In addition, resources and luxuries may be bought and sold in the market, or gold and favours sought and acquired. Other workers may be sponsored to join the powerful guilds, where they will acquire skills as they gain promotion to become craftsmen or even the guild master.
Turn order throughout the game is determined by the player’s position on the season track, which changes at the end of each season. At the end of the game, the player who has acquired the most gold will win the game.
David Brain’s designer notes on the box sides conclude by stating that ‘Key Market is a reasonably intricate game. Some of the strategies that can be employed (particularly the effective use of the market) are not immediately apparent, and some of the Guild combinations do not look so devastating at first glance. But for those looking for a challenging medieval resource management/economic engine game, here you are.’
The game is for two to four players, with a game time of approximately 30 minutes plus 30 minutes per player.
Key Market was released at the Essen Spiel in October 2010 as a limited edition of 900 copies. The game was reprinted in 2019.
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