-
BGG랭킹
BGG전체 : 12574
WARGAMES : 2341
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
180-180 분
-
연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.08 / 5
-
디자이너
Craig Besinque
-
아티스트
-
인원
게임 소개
MedFront는 1940년부터 43년까지의 제2차 세계 대전 기간 동안 연합국과 독일 간의 분쟁과 1936년부터 39년까지의 스페인 내전을 자세히 다루고 있다. 플레이어들은 상대방의 라인을 무너뜨리고 승리를 거두기 위해 생산, 공급, 지휘통제, 날씨와 싸워야 한다. 이 게임은 스페인과 북아프리카의 환상적인 상세 지도와 함께 제공되며, 이 지도에는 스페인과 북아프리카를 위한 많은 나무 블록이 인쇄되어 있습니다. 이것은 제2차 세계 대전의 유럽 분쟁 전체를 다루는 완전한 유로프런트 시리즈의 한 부분일 뿐이다.
Columbia Games Block 시스템을 사용합니다. 규칙 집합에는 변형이 있지만, 모든 게임은 블록 시스템을 기반으로 합니다. 기본적으로 전통적인 카운터를 사용하여 지도에 유닛을 나타내는 대신 유닛 디테일이 한 면에만 표시되도록 똑바로 서 있는 나무 블록을 사용합니다. 이것은 두 가지 일을 한다: 먼저, 이것은 "fog of war"를 만드는 쉬운 방법을 제공한다. 왜냐하면 당신의 상대는 좋은 기억으로 특정한 조각이 어떤 종류의 유닛인지 혹은 그것의 현재 힘을 알 수 없기 때문이다. 둘째, 블록이 수직으로 세워지면 블록을 회전시킬 수 있으므로 전류 강도가 가장 높은 수치입니다. 대부분의 워 게임은 유닛이 전체적인 강도에 따라 스텝을 밟을 수 있는 메커니즘이 있지만 카운터는 일반적으로 2개의 면만을 가지고 있기 때문에 최대 2개의 스텝을 가지고 있다. 그러나 블록은 4개로 구성되어 있어 다른 많은 워 게임보다 2배 많은 세부 정보를 쉽게 추적할 수 있습니다. 블록의 사용으로 컬럼비아는 복잡한 부기 층을 추가하지 않고 워 게임에 많은 깊이를 추가하는 방법을 제공하여 흥미롭고 비교적 짧은 게임 세션을 가능하게 했다.
WestFront II: 1943-45년 유럽 전쟁 - 제2판에는 업데이트된 MedFront 지도와 일부 스페인 부대가 포함되어 있다. 1936-45년 유럽 전쟁 - 제2판에는 이러한 지도에 대한 MedFront 규칙(스페인 내전 시나리오 및 기타 스페인 부대)이 업데이트되었습니다.
확장:
유로프론트: 1939-45
유럽 전쟁,
Columbia Games Block 시스템을 사용합니다. 규칙 집합에는 변형이 있지만, 모든 게임은 블록 시스템을 기반으로 합니다. 기본적으로 전통적인 카운터를 사용하여 지도에 유닛을 나타내는 대신 유닛 디테일이 한 면에만 표시되도록 똑바로 서 있는 나무 블록을 사용합니다. 이것은 두 가지 일을 한다: 먼저, 이것은 "fog of war"를 만드는 쉬운 방법을 제공한다. 왜냐하면 당신의 상대는 좋은 기억으로 특정한 조각이 어떤 종류의 유닛인지 혹은 그것의 현재 힘을 알 수 없기 때문이다. 둘째, 블록이 수직으로 세워지면 블록을 회전시킬 수 있으므로 전류 강도가 가장 높은 수치입니다. 대부분의 워 게임은 유닛이 전체적인 강도에 따라 스텝을 밟을 수 있는 메커니즘이 있지만 카운터는 일반적으로 2개의 면만을 가지고 있기 때문에 최대 2개의 스텝을 가지고 있다. 그러나 블록은 4개로 구성되어 있어 다른 많은 워 게임보다 2배 많은 세부 정보를 쉽게 추적할 수 있습니다. 블록의 사용으로 컬럼비아는 복잡한 부기 층을 추가하지 않고 워 게임에 많은 깊이를 추가하는 방법을 제공하여 흥미롭고 비교적 짧은 게임 세션을 가능하게 했다.
WestFront II: 1943-45년 유럽 전쟁 - 제2판에는 업데이트된 MedFront 지도와 일부 스페인 부대가 포함되어 있다. 1936-45년 유럽 전쟁 - 제2판에는 이러한 지도에 대한 MedFront 규칙(스페인 내전 시나리오 및 기타 스페인 부대)이 업데이트되었습니다.
확장:
유로프론트: 1939-45
유럽 전쟁,
MedFront details the conflict between the Allies and Germany during WWII from 1940-43, as well as the Spanish Civil War from 1936-39. Players have to contend with production, supply, command control and the weather to break the other side's lines and achieve victory. The game comes with a fantastic detailed map of Spain and North Africa printed on card and many wooden blocks for the units. This is just one portion of the complete EuroFront series, which covers the entire European conflict of WWII.
This title uses Columbia Games Block system. While there are variations in the rule sets, all of their games are based on the block system. Basically this means that rather than using the traditional counters to represent units on the map the game uses wooden blocks that stand upright with unit details only shown on one side. This does two things: First it provides an easy way of producing a "fog of war" because your opponent can not tell, save through good memory, what type of unit a specific piece is or its current strength. Second, having the blocks stand on end allows the possibility of rotating a block so the current strength is the top number. Although most war games have some type of mechanism that lets units take steps in their overall strength, counters normally have at most two steps because they only have two sides. Blocks, however, have four so you can easily keep track of twice the amount of detail that many other war games provide. With the use of blocks Columbia has provided a way of adding a good deal of depth to their war games without adding complex layers of bookkeeping, allowing interesting and relatively short sessions of play.
WestFront II: The War in Europe 1943-45 – Second Edition includes updated MedFront maps and some Spanish units; EuroFront: The War in Europe, 1936-45 – Second Edition has the updated MedFront rules (and the Spanish Civil War scenario and other Spanish units) for those maps.
Expanded by:
EuroFront: War in Europe, 1939-45
This title uses Columbia Games Block system. While there are variations in the rule sets, all of their games are based on the block system. Basically this means that rather than using the traditional counters to represent units on the map the game uses wooden blocks that stand upright with unit details only shown on one side. This does two things: First it provides an easy way of producing a "fog of war" because your opponent can not tell, save through good memory, what type of unit a specific piece is or its current strength. Second, having the blocks stand on end allows the possibility of rotating a block so the current strength is the top number. Although most war games have some type of mechanism that lets units take steps in their overall strength, counters normally have at most two steps because they only have two sides. Blocks, however, have four so you can easily keep track of twice the amount of detail that many other war games provide. With the use of blocks Columbia has provided a way of adding a good deal of depth to their war games without adding complex layers of bookkeeping, allowing interesting and relatively short sessions of play.
WestFront II: The War in Europe 1943-45 – Second Edition includes updated MedFront maps and some Spanish units; EuroFront: The War in Europe, 1936-45 – Second Edition has the updated MedFront rules (and the Spanish Civil War scenario and other Spanish units) for those maps.
Expanded by:
EuroFront: War in Europe, 1939-45
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
458
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
430
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
369
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
331
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18