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스타 트렉: 플릿 캡틴
Star Trek: Fleet Captains (2011)
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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: 2-4 명
  • 게임시간

    90-120 분

  • 연령

    14+

    BGG추천: 12+
  • 게임 난이도

    3.06 / 5

게임 소개

영화 '스타 트렉: 플리트 캡틴(Fleet Captains)'은 2명 또는 4명의 플레이어를 위해 제작됐다.스타 트렉의 프라임 유니버스" (스타 트렉: 네메시스까지의 다양한 TV 시리즈와 영화에서 볼 수 있듯이) 그리고 스타 트렉: 익스페디션스와 비교했을 때 본질적으로 더 적대적이다. 각 플레이어는 우주에서 온 파벌의 역할을 맡는다. 베이스게임에서는 클링온스와 페더레이션이 선택 대상이다. 각 파벌은 다양한 능력과 그에 상응하는 “ 크기를 가진 수많은 함선을 가지고 있다.승리하기 위해 필요한 승점을 반영하는 일정 크기의 함대를 징집합니다. 따라서 비행대 크기가 클수록 더 높은 지점(그리고 더 긴 게임)으로 이어진다.

그런 다음 플레이어들은 명령 카드 한 벌을 빌드” 파벌당 10개의 데크 세트 중에서 4개의 데크를 선택합니다. 각각의 데크는 그에 상응하는 주요 캐릭터들과 함께 독특한 풍미나 테마를 가지고 있다. 예를 들어 클링온족은 더 큰 배와 제국 지배를 테마로 한 갑판을 가지고 있으며, 고우론이 중심 인물이다. 선택된 4개의 덱은 플레이어’의 승리 전략을 설정하는 데 도움이 될 것이다.
선택된 배들은 무기, 방패, 엔진, 그리고 센서와 같은 물리적 통계를 가지고 있습니다. 그들은 또한 과학, 영향력, 전투 임무의 총계를 가지고 있다. 이것들은 플레이어가 미션 데크를 형성하기 위해 그리는 각 종류의 미션 카드의 종류와 숫자를 결정한다. 미션을 완수하면 플레이어 포인트가 획득되어 게임을 승리하게 됩니다. 임무들은 당신 자신의 함선보다 더 큰 적함(전투)을 손상시키는 것만큼 간단할 수 있고, 당신의 사령부와 당신의 적군을 연결하는 공간(영향력)을 확보하는 것만큼 복잡할 수 있다. 따라서 플레이어’의 선택된 배들은 점수를 얻기 위해 필요한 미션의 종류를 설정하고, 그들이 만드는 덱이 그들이 임무를 완수하는 방법을 결정한다.

함선 파괴나 우주기지 건설과 같은 임무가 아닌 행동에 대해서도 포인트를 얻을 수 있다.

게임 자체는 무작위로 만들어진 헥스 카드 보드에서 플레이되며, 이를 미개척 섹터라고 한다. 각 배가 섹터를 통과하면서 카드가 위로 향하면 해당 섹터의 부분(클래스-M 행성, 클래스-J 성운, 빈 공간 등)에 무엇이 있는지 알 수 있습니다. 탐험할 때 발생할 수 있는 추가적인 무작위 사건들이 있는데, 이는 보통 시리즈의 한 에피소드에 해당한다(예를 들어, 한 번의 만남은 트러블로 인한 트러블이다.” 이러한 만남 중 일부는 승리 포인트를 줍니다.

전반적으로, 이 게임은 주요 스토리 아크를 대표하는 플레이어들과 턴, 미션, 그리고 개별 에피소드를 대표하는 무작위 조우 사이의 갈등으로 스타 트렉의 전체 시즌을 플레이하는 것으로 가장 잘 생각할 수 있다. 플레이어는 함선을 이동하거나 우주 탐험, 미션 수행, 함선을 업그레이드하기 위한 카드 게임(유명 승무원과 그다지 유명하지 않은 승무원으로 구성) 또는 전투 시 자신의 능력을 향상시킨다. 전투만이 승리를 위한 유일한 길은 아니며, 미션 카드가 주요 요소이다(그 중 일부는 전투를 장려할 것이다. 경기 스타일은 선수 개개인의 결정에 크게 좌우되겠지만 무슨 일이 있어도 스타트렉 같은 느낌이 들 것이다.
Star Trek: Fleet Captains, designed for two or four players, is set in the "Prime Universe" of STAR TREK (as seen in the various TV series and movies up to Star Trek: Nemesis) and is more adversarial in nature when compared to Star Trek: Expeditions. Each player takes the role of a faction (or race) from the universe. In the base game, the choices are Klingons and Federation. Each faction has a number of ships (on Clix dials similar to the Heroclix line of components) of varying ability and with a corresponding “size.” Fleets of ships are drafted to a given size total which reflects the victory points required to win. Thus, larger fleet sizes lead to higher point (and longer games).

Players then “shuffle build” a deck of command cards. Choosing four decks from a set of ten decks per faction. Each deck has a unique flavor or theme, with corresponding major characters. For instance the Klingons have a deck themed around larger ships and imperial domination and Gowron is a central character. The four decks chosen will help to set the player’s strategy for winning.
The ships chosen have physical stats like weapons, shields, engines, and sensors. They also have mission totals for science, influence, and combat missions. These determine the kinds and numbers of each kind of mission cards the player draws to form a mission deck. Completing missions gains the player points, which will win them the game. Missions could be as simple as damage an opposing ship that is larger than your own (combat), to as complex as claiming the spaces connecting your command post to your opponents (influence). Thus a player’s chosen ships sets the types of missions they will need to earn points and the deck they build determines the way they will complete missions.

Points can also be earned for non-mission actions such as destroying a ship or building a starbase.

The game itself plays out on a randomly built board of hex cards, called sectors that start the game unexplored. As each ship progresses through the sector, the cards are turned face up, revealing what is in that part of the sector (a Class-M planet, a Class-J Nebula, empty space, etc...). There are additionally random events that can occur when exploring, which usually correspond to a single episode of a series (for instance one encounter is “trouble with tribbles.” Some of these encounters also give victory points.

Overall, the game can best be thought of as playing out an entire season of Star Trek with the conflict between players representing the major story arc and the turns, missions, and random encounters representing individual episodes. Players will move their ships, explore space, complete missions, play cards to upgrade their ships (and staff them with famous and not so famous crewmembers), or boost their stats in combat. Combat, while important, is not the sole path to victory, with the mission cards being the primary factor (some of which will encourage combat). The style of game will depend heavily on individual player decisions, but no matter what, it will feel like Star Trek.

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