-
BGG랭킹
BGG전체 : 10160
WARGAMES : 1619
-
-
인원
1-3 명
BGG추천: 3-3+ 명 -
게임시간
180-180 분
-
연령
12+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
2.95 / 5
-
디자이너
Kevin Zucker
-
아티스트
Rick Barber, Tom Hannah, Jean-Louis Ernest Meissonier
-
인원
게임 소개
파리로 가!
나폴레옹이 퇴각한다, 꽉 찼다 나폴레옹은 그 전 해에 라이프치히 전투에서 패배했다. 그는 파리로 가는 길에 마지막 저항을 하기로 결심했다. 1814년 2월 6일, 블뤼허 휘하의 러시아군과 사켄 휘하의 러시아군의 연합군에 맞서 나폴레옹은 그들을 붙잡아 파리 앞에서 결정적인 전투에서 격파하려 했다.
명예의 전당 디자이너 케빈 저커가 디자인하고 폴 댕겔이 개발한 이 게임은 릭 바버가 표준 22" x 34" 지도가 탑재되어 있으며, 16미터 당 1,700야드, 280개의 카운터(대부분 분할 크기 단위)의 진흙과 눈 덮인 땅을 보여준다. 설계자가 6페이지에 달하는 역사적 해설이 포함된 24페이지 분량의 규칙집과 1페이지 분량의 지형 효과 도표가 포함되어 있다(따라서 규칙은 실제로 17페이지만 차지한다).
영광의 6일은 나폴레옹의 작전 게임이다. 3개의 짧은 시나리오가 포함되어 있으며, 파리로 가는 길을 따라 3개의 도시에서 3개의 다른 전투를 다루고 있다. 샹포베르 (2월 9일~10일), 몽미라일 (2월 11일~12일), 바우샹 (13일~14일)은 각각 1시간 이내에 플레이가 가능하다. 처음부터 끝까지 3차례(2월 9~14일)의 전투를 모두 연결하는 캠페인 시나리오는 3시간 이내에 완료될 수 있습니다.
모든 시나리오에서 프랑스가 먼저 움직인다. 이 게임은 표준 명령 체크 – move – 전투 시퀀스를 갖추고 있으며, 각 턴마다 추가적인 야간 턴을 통해 군대가 적을 밖으로 이동시킬 수 있다. 지휘 체계 및 리더십 이니셔티브, 포병 폭격, 보급 및 사기 저하, 5대 1 이상의 격퇴, 폰툰 열차 및 다리 횡단 이동(동맹), 오후 턴 동안 바퀴 달린 유닛에 강제 진흙이 가해지는 흥미로운 기상 효과 등이 특징이다. 연합군의 지휘권이 프로이센과 러시아로 나눠져 있어 서면 메시지를 주고받지 않는 한 교신이 불가능한 팀플레이도 가능하다.
게임 시스템: 데이즈 시스템 = 1,600m/180m, 800-1,000명/SP, 6시간/턴.
나폴레옹이 퇴각한다, 꽉 찼다 나폴레옹은 그 전 해에 라이프치히 전투에서 패배했다. 그는 파리로 가는 길에 마지막 저항을 하기로 결심했다. 1814년 2월 6일, 블뤼허 휘하의 러시아군과 사켄 휘하의 러시아군의 연합군에 맞서 나폴레옹은 그들을 붙잡아 파리 앞에서 결정적인 전투에서 격파하려 했다.
명예의 전당 디자이너 케빈 저커가 디자인하고 폴 댕겔이 개발한 이 게임은 릭 바버가 표준 22" x 34" 지도가 탑재되어 있으며, 16미터 당 1,700야드, 280개의 카운터(대부분 분할 크기 단위)의 진흙과 눈 덮인 땅을 보여준다. 설계자가 6페이지에 달하는 역사적 해설이 포함된 24페이지 분량의 규칙집과 1페이지 분량의 지형 효과 도표가 포함되어 있다(따라서 규칙은 실제로 17페이지만 차지한다).
영광의 6일은 나폴레옹의 작전 게임이다. 3개의 짧은 시나리오가 포함되어 있으며, 파리로 가는 길을 따라 3개의 도시에서 3개의 다른 전투를 다루고 있다. 샹포베르 (2월 9일~10일), 몽미라일 (2월 11일~12일), 바우샹 (13일~14일)은 각각 1시간 이내에 플레이가 가능하다. 처음부터 끝까지 3차례(2월 9~14일)의 전투를 모두 연결하는 캠페인 시나리오는 3시간 이내에 완료될 수 있습니다.
모든 시나리오에서 프랑스가 먼저 움직인다. 이 게임은 표준 명령 체크 – move – 전투 시퀀스를 갖추고 있으며, 각 턴마다 추가적인 야간 턴을 통해 군대가 적을 밖으로 이동시킬 수 있다. 지휘 체계 및 리더십 이니셔티브, 포병 폭격, 보급 및 사기 저하, 5대 1 이상의 격퇴, 폰툰 열차 및 다리 횡단 이동(동맹), 오후 턴 동안 바퀴 달린 유닛에 강제 진흙이 가해지는 흥미로운 기상 효과 등이 특징이다. 연합군의 지휘권이 프로이센과 러시아로 나눠져 있어 서면 메시지를 주고받지 않는 한 교신이 불가능한 팀플레이도 가능하다.
게임 시스템: 데이즈 시스템 = 1,600m/180m, 800-1,000명/SP, 6시간/턴.
On to Paris!
Napoleon in retreat, full. Napoleon was defeated in the battle of Leipzig the previous year. He was determined to make one last stand on the road to Paris. Facing coalition between Russian under Blucher and Russian under Sacken, Napoleon caught them and was about to crush them in decisive battles before Paris in 6 days of February, 1814.
Designed by Hall of Fame Napoleonic game designer Kevin Zucker, developed by Paul Dangel, the game comes with a standard 22" x 34" map by Rick Barber showing mud and snowy ground at 1,700 yards per hex, 280 counters, mostly division size units. One 24-pages rulebook with 6-pages of historical commentary by the designer and 1-page of Terrain Effects Chart included (hence the rules actually occupy only 17 pages).
The Six Days of Glory is an operational Napoleonic game. 3 short scenarios are included, covering the campaigns in three separate battles at three cities along the road to Paris: Champaubert (9~10 Feb); Montmirail (11~12 Feb) and Vauchamps (13~14 Feb), each playable in less than 1 ½ hours. A campaign scenario linking all three (9~14 Feb) battles from the beginning to the end can be completed in less than 3 hours.
The French moves first in all scenarios. The game has a standard command check – move – combat sequence with an additional night turn on each turn during which armies can force march to out maneuver the enemy. Features include Chain-of-Command and Leadership Initiative, Artillery Bombardment, Supply and demoralization, Repulse at odds greater than 5-to-1, Movement across Pontoon Trains and Bridges (Allied only), and an interesting weather effect of forced mud on wheeled unit during the afternoon (PM) turn. Team play is also possible where Allied command is divided between Prussian and Russian and thus communication between the two is not allowed unless written messages are exchanged.
GAME SYSTEM: DAYS System = 1,600m/hex, 800-1,000 men/SP, 6 hours/turn.
Napoleon in retreat, full. Napoleon was defeated in the battle of Leipzig the previous year. He was determined to make one last stand on the road to Paris. Facing coalition between Russian under Blucher and Russian under Sacken, Napoleon caught them and was about to crush them in decisive battles before Paris in 6 days of February, 1814.
Designed by Hall of Fame Napoleonic game designer Kevin Zucker, developed by Paul Dangel, the game comes with a standard 22" x 34" map by Rick Barber showing mud and snowy ground at 1,700 yards per hex, 280 counters, mostly division size units. One 24-pages rulebook with 6-pages of historical commentary by the designer and 1-page of Terrain Effects Chart included (hence the rules actually occupy only 17 pages).
The Six Days of Glory is an operational Napoleonic game. 3 short scenarios are included, covering the campaigns in three separate battles at three cities along the road to Paris: Champaubert (9~10 Feb); Montmirail (11~12 Feb) and Vauchamps (13~14 Feb), each playable in less than 1 ½ hours. A campaign scenario linking all three (9~14 Feb) battles from the beginning to the end can be completed in less than 3 hours.
The French moves first in all scenarios. The game has a standard command check – move – combat sequence with an additional night turn on each turn during which armies can force march to out maneuver the enemy. Features include Chain-of-Command and Leadership Initiative, Artillery Bombardment, Supply and demoralization, Repulse at odds greater than 5-to-1, Movement across Pontoon Trains and Bridges (Allied only), and an interesting weather effect of forced mud on wheeled unit during the afternoon (PM) turn. Team play is also possible where Allied command is divided between Prussian and Russian and thus communication between the two is not allowed unless written messages are exchanged.
GAME SYSTEM: DAYS System = 1,600m/hex, 800-1,000 men/SP, 6 hours/turn.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
468
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
431
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
370
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
334
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18