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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
360-720 분
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연령
15+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
4.00 / 5
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디자이너
Glenn Huston Davis
-
아티스트
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인원
게임 소개
폭스홀(Foxhole)은 제2차 세계 대전과 나폴레옹 전쟁부터 테러와의 전쟁까지 다양한 중요한 전투를 다루는 보드 워게임 시리즈이다. 플레이어는 사단장 또는 군단장의 역할을 맡는다. 게임을 할 수 있는 다른 방법들이 있지만, 역사적 시나리오에서 목표는 "win"이기는 것이 아니라, 플레이어들의 역할이 추월한 역사적 지휘관들보다 더 잘 하는 것이다. 시리즈의 규모는 작전 레벨과 전술 레벨을 모두 포함합니다. 비록 그 제품이 전쟁 게임이지만, 출판사들은 그것을 시뮬레이션이라고 부르는 것을 선호한다. 게임 디자이너 글렌 데이비스가 개발하고 영국 스코틀랜드에 본사를 둔 디프로멘션 엔터테인먼트가 배급한다.
폭스홀의 첫 제품인 유타비치는 2~6명이 플레이할 수 있으며, 향후 할부에서는 추가 플레이가 가능하다.
이 제품은 게임을 플레이하는 세 가지 방법을 제공합니다.
1) 역사적 결과보다 더 잘 하는 것이 목표인 각각의 제품과 함께 오는 역사적 시나리오는
2) Warhammer 40k와 유사한 24개 이상의 주문이 있는 경쟁 시스템(규칙집에서는 토너먼트 방식이라고 함)으로, 시즈 앤 홀드, 후위 액션 등이 목표입니다. 흥미롭게도, 이 버전에서 여러분은 각각 육각형 모양의 지도들 중 하나를 가지고, 병력을 배치하고, 그것들을 함께 밀어 붙여서, 여러분에게 전쟁의 안개를 줍니다.
3) TSWW 변환: 원래 제품에서 완전히 지원되지는 않는 것처럼 보이지만, 이 규칙집은 이후 출시되는 TO&E 데이터 플레이어들이 Foxhole 스케일에서 TSWW 전투를 수행할 수 있게 됨으로써 게이머들이 회사 규모에서 제2차 세계대전을 수행할 수 있는 최초의 기회를 제공하게 될 것임을 암시합니다. 어디에나.
게임 플레이에 대해 말하자면: 400단어 이하의 Foxhole&trade에 대한 "A primer on Foxhole™에서 바로 따온 것이다.
각 선수 턴은 6개의 필수 단계로 구성된다.
공급-이동 단계: 적과 인접한 유닛이 포탄을 쏘거나 활동을 수행할 경우 이 단계에서 어떠한 조치도 취하지 말고 보급품을 추적해야 합니다. 그렇지 않으면 평상시처럼 움직일 수 있습니다.
탄막 단계: 출격과 포병대가 이번 차례에 포격을 가할 수 있습니다. 포병의 경우 이전 단계에서 보급을 추적하고 다음 단계에서 움직이지 않아야 합니다. 리액션 플레이어는 Barrarages를 해고할 수도 있습니다.
활동-이동 단계: 보급이동단계에서 단위추적공급이 이루어지는 경우에만 참호 파고, 철거, 교량 등의 이동 이외의 활동을 할 수 있으며, 강을 건너거나 차량소대(수몰된 차량을 나타냄)를 풀 수 있다. 이전 단계에서 탄막을 발사하지 않는 한 유닛도 이동할 수 있다.
전투 단계: 전투에는 두 가지 종류가 있으며 각 헥스는 한 번만 공격할 수 있습니다. 공격하면 유닛이 진입할 수 있으며, 성공하면 육각형을 확보합니다. 단점은 상대 플레이어가 공격 유닛에 대해 엄호 사격을 할 수 있고 지형적 이점이 적으며 육각 습격 유닛 4개로 제한됩니다. 반대로 싸움은 유닛이 적 유닛을 사정거리에서 공격할 수 있고 위의 장애물이 없지만 헥스를 확보하지 못해 적에게 심각한 피해를 줄 가능성이 적다.
모터 구동식 이동 단계: 모터 구동식 장치는 모든 차량 소대 및 하단에 작은 휠이 있는 다른 장치입니다. 이러한 유닛은 이 단계에서 이동할 수 있습니다. 이동하는 대신, 그들은 대신 16진수에서 자신들을 빼내려고 50대 50의 시도를 할 수 있다(그러나 그들은 어차피 움직일 수 없었다.
차량 공격 단계: 이 단계에서 차량 소대(전부 동력 장치는 아님)는 공격을 할 수 있다.
풀 턴: 풀 턴은 날씨 결정과 예측, 그리고 각 선수의 플레이어 턴으로 구성된다. 공격형 플레이어가 항상 먼저 나오는데, 유타 비치 역사 시나리오에서는 연합형 플레이어이기도 하다. 매일 오전, 오후, 밤을 나타내는 3개의 풀 턴이 있다. 각 아침 턴과 하루 시작 전에 두 선수는 새벽 브리핑을 수행해야 한다." - 폭스홀 규칙집, 36페이지.
위의 단 한 가지 놓치는 것은 선수들이 2턴 전에 날씨를 예측하고, 실제로는 그들이 생각했던 날씨로 끝날 수도 있고 아닐 수도 있는 재미난 작은 날씨 예측과 해결입니다. 지휘관들이 구름들이 위쪽에 있는지 보기 위해 머리 위를 둘러볼 때 많은 부담과 긴장감을 더합니다.예상대로 날씨가 개거나, 이슬비가 내리기 시작하거나, 흐린 상태로 유지될 것입니다.
폭스홀의 첫 제품인 유타비치는 2~6명이 플레이할 수 있으며, 향후 할부에서는 추가 플레이가 가능하다.
이 제품은 게임을 플레이하는 세 가지 방법을 제공합니다.
1) 역사적 결과보다 더 잘 하는 것이 목표인 각각의 제품과 함께 오는 역사적 시나리오는
2) Warhammer 40k와 유사한 24개 이상의 주문이 있는 경쟁 시스템(규칙집에서는 토너먼트 방식이라고 함)으로, 시즈 앤 홀드, 후위 액션 등이 목표입니다. 흥미롭게도, 이 버전에서 여러분은 각각 육각형 모양의 지도들 중 하나를 가지고, 병력을 배치하고, 그것들을 함께 밀어 붙여서, 여러분에게 전쟁의 안개를 줍니다.
3) TSWW 변환: 원래 제품에서 완전히 지원되지는 않는 것처럼 보이지만, 이 규칙집은 이후 출시되는 TO&E 데이터 플레이어들이 Foxhole 스케일에서 TSWW 전투를 수행할 수 있게 됨으로써 게이머들이 회사 규모에서 제2차 세계대전을 수행할 수 있는 최초의 기회를 제공하게 될 것임을 암시합니다. 어디에나.
게임 플레이에 대해 말하자면: 400단어 이하의 Foxhole&trade에 대한 "A primer on Foxhole™에서 바로 따온 것이다.
각 선수 턴은 6개의 필수 단계로 구성된다.
공급-이동 단계: 적과 인접한 유닛이 포탄을 쏘거나 활동을 수행할 경우 이 단계에서 어떠한 조치도 취하지 말고 보급품을 추적해야 합니다. 그렇지 않으면 평상시처럼 움직일 수 있습니다.
탄막 단계: 출격과 포병대가 이번 차례에 포격을 가할 수 있습니다. 포병의 경우 이전 단계에서 보급을 추적하고 다음 단계에서 움직이지 않아야 합니다. 리액션 플레이어는 Barrarages를 해고할 수도 있습니다.
활동-이동 단계: 보급이동단계에서 단위추적공급이 이루어지는 경우에만 참호 파고, 철거, 교량 등의 이동 이외의 활동을 할 수 있으며, 강을 건너거나 차량소대(수몰된 차량을 나타냄)를 풀 수 있다. 이전 단계에서 탄막을 발사하지 않는 한 유닛도 이동할 수 있다.
전투 단계: 전투에는 두 가지 종류가 있으며 각 헥스는 한 번만 공격할 수 있습니다. 공격하면 유닛이 진입할 수 있으며, 성공하면 육각형을 확보합니다. 단점은 상대 플레이어가 공격 유닛에 대해 엄호 사격을 할 수 있고 지형적 이점이 적으며 육각 습격 유닛 4개로 제한됩니다. 반대로 싸움은 유닛이 적 유닛을 사정거리에서 공격할 수 있고 위의 장애물이 없지만 헥스를 확보하지 못해 적에게 심각한 피해를 줄 가능성이 적다.
모터 구동식 이동 단계: 모터 구동식 장치는 모든 차량 소대 및 하단에 작은 휠이 있는 다른 장치입니다. 이러한 유닛은 이 단계에서 이동할 수 있습니다. 이동하는 대신, 그들은 대신 16진수에서 자신들을 빼내려고 50대 50의 시도를 할 수 있다(그러나 그들은 어차피 움직일 수 없었다.
차량 공격 단계: 이 단계에서 차량 소대(전부 동력 장치는 아님)는 공격을 할 수 있다.
풀 턴: 풀 턴은 날씨 결정과 예측, 그리고 각 선수의 플레이어 턴으로 구성된다. 공격형 플레이어가 항상 먼저 나오는데, 유타 비치 역사 시나리오에서는 연합형 플레이어이기도 하다. 매일 오전, 오후, 밤을 나타내는 3개의 풀 턴이 있다. 각 아침 턴과 하루 시작 전에 두 선수는 새벽 브리핑을 수행해야 한다." - 폭스홀 규칙집, 36페이지.
위의 단 한 가지 놓치는 것은 선수들이 2턴 전에 날씨를 예측하고, 실제로는 그들이 생각했던 날씨로 끝날 수도 있고 아닐 수도 있는 재미난 작은 날씨 예측과 해결입니다. 지휘관들이 구름들이 위쪽에 있는지 보기 위해 머리 위를 둘러볼 때 많은 부담과 긴장감을 더합니다.예상대로 날씨가 개거나, 이슬비가 내리기 시작하거나, 흐린 상태로 유지될 것입니다.
Foxhole is a series of board wargames planned to cover a number of important battles of World War II and later those of other wars from the Napoleonic Wars to the War on Terror. Players assume the roles of Divisional or Corps commander. Although there are other ways to play the game, in the historical scenarios the goal is not to "win", but rather to do better than the historical commanders whose role the players have overtaken. The series' scale encompasses both the Operational and Tactical levels. Although the product is a wargame its publishers prefer to call it a simulation. It is developed by game designer Glenn Davis and published by Diffraction Entertainment, Ltd. based in Scotland, UK.
Foxhole's first product Utah Beach can be played by two to six players, while future installments are to allow additional players.
The product comes with three ways to play the game:
1) The historical scenario that comes with each product where the goal is to do better than the historical results,
2) A competitive (called tournament-style in the rulebook) system with over two dozen orders similar to Warhammer 40k like sieze and hold, rearguard action, etc. where your goal is to "beat" your opponent to the goal. Interestingly, in this version you each take one of the hexagonally shaped maps, set up your forces, and then push them together, giving you a bit of fog of war.
3) TSWW conversion: Although seemingly not fully supported in the original product, the rulebook implies that with later releases of TO&E data players will be able to play out TSWW battles at the Foxhole scale, giving gamers the first opportunity ever to play out World War II at the company scale ... everywhere.
As for playing the game; the following is ripped straight from the rulebook: "A Primer on Foxhole™ in 400 Words or Less
Each Player Turn consists of 6 essential Phases:
Supply-Movement Phase: Units which are adjacent to enemies, plan on firing an artillery barrage or conduct an Activity this turn must Trace Supply instead of do anything this Phase. Otherwise they may move as usual.
Barrage Phase: Barrages may be fired this Turn by Sorties and Artillery. In the case of Artillery, they must have Traced Supply in the prior Phase and not move in the next in order to do so. Note that the Reacting Player may also be able to fire Barrages.
Activities-Movement Phase: It is during this Phase and only if the Unit Traced Supply in the Supply-Movement Phase that Units may conduct Activities other than Movement such as digging entrenchments, demolishing them, bridges, etc., crossing a river or un-pin a Vehicle Platoon (which represents Vehicles bogged down). Units may also move unless they fired a Barrage in the prior Phase.
Combat Phase: There are two kinds of Combat and each hex may be attacked only once. Assaulting allows Units to enter and, if successful, secure a hex. Its disadvantages are that it allows the opposing Player to make Covering Fire against your Assaulting Units, you have less terrain benefits and are limited to 4 Units Assaulting the Hex. By contrast, Fights allow Units to attack enemy Units from range and has none of the above hindrances, but cannot secure a Hex and is less likely to do serious damage to the opposition.
Motorized Movement Phase: Motorized Units are all Vehicle Platoons plus any other Unit with the little wheels at the bottom. Any of such Units can move during this Phase. In lieu of moving, they may instead make a 50/50 attempt to Un-pin themselves from the hex (but they couldn't have moved anyway).
Vehicle Assault Phase: During this Phase Vehicles Platoons (not all Motorized Units) may make Assaults.
Full Turn: A Full Turn consists of Weather Determination and Forecasting followed by a Player Turn from each Player. The Offensive Player always goes first, which is also the Allied Player in the Utah Beach Historical Scenario. There are three Full Turns each Day representing the Morning, Afternoon and Night. Preceding each Morning Turn and the beginning of the day both Players should conduct a Dawn Briefing." - Foxhole Rulebook, page 36.
The only thing the above misses is a fun little weather forecasting and resolution where players forecast the weather two turns ahead of time, and it may or may not actually end up being the weather they thought it was going to be (but *probably* will), adding a lot a pressure/tenseness as the commanders look overhead to see whether those clouds will clear up, start a drizzle, or remain overcast as predicted.
Foxhole's first product Utah Beach can be played by two to six players, while future installments are to allow additional players.
The product comes with three ways to play the game:
1) The historical scenario that comes with each product where the goal is to do better than the historical results,
2) A competitive (called tournament-style in the rulebook) system with over two dozen orders similar to Warhammer 40k like sieze and hold, rearguard action, etc. where your goal is to "beat" your opponent to the goal. Interestingly, in this version you each take one of the hexagonally shaped maps, set up your forces, and then push them together, giving you a bit of fog of war.
3) TSWW conversion: Although seemingly not fully supported in the original product, the rulebook implies that with later releases of TO&E data players will be able to play out TSWW battles at the Foxhole scale, giving gamers the first opportunity ever to play out World War II at the company scale ... everywhere.
As for playing the game; the following is ripped straight from the rulebook: "A Primer on Foxhole™ in 400 Words or Less
Each Player Turn consists of 6 essential Phases:
Supply-Movement Phase: Units which are adjacent to enemies, plan on firing an artillery barrage or conduct an Activity this turn must Trace Supply instead of do anything this Phase. Otherwise they may move as usual.
Barrage Phase: Barrages may be fired this Turn by Sorties and Artillery. In the case of Artillery, they must have Traced Supply in the prior Phase and not move in the next in order to do so. Note that the Reacting Player may also be able to fire Barrages.
Activities-Movement Phase: It is during this Phase and only if the Unit Traced Supply in the Supply-Movement Phase that Units may conduct Activities other than Movement such as digging entrenchments, demolishing them, bridges, etc., crossing a river or un-pin a Vehicle Platoon (which represents Vehicles bogged down). Units may also move unless they fired a Barrage in the prior Phase.
Combat Phase: There are two kinds of Combat and each hex may be attacked only once. Assaulting allows Units to enter and, if successful, secure a hex. Its disadvantages are that it allows the opposing Player to make Covering Fire against your Assaulting Units, you have less terrain benefits and are limited to 4 Units Assaulting the Hex. By contrast, Fights allow Units to attack enemy Units from range and has none of the above hindrances, but cannot secure a Hex and is less likely to do serious damage to the opposition.
Motorized Movement Phase: Motorized Units are all Vehicle Platoons plus any other Unit with the little wheels at the bottom. Any of such Units can move during this Phase. In lieu of moving, they may instead make a 50/50 attempt to Un-pin themselves from the hex (but they couldn't have moved anyway).
Vehicle Assault Phase: During this Phase Vehicles Platoons (not all Motorized Units) may make Assaults.
Full Turn: A Full Turn consists of Weather Determination and Forecasting followed by a Player Turn from each Player. The Offensive Player always goes first, which is also the Allied Player in the Utah Beach Historical Scenario. There are three Full Turns each Day representing the Morning, Afternoon and Night. Preceding each Morning Turn and the beginning of the day both Players should conduct a Dawn Briefing." - Foxhole Rulebook, page 36.
The only thing the above misses is a fun little weather forecasting and resolution where players forecast the weather two turns ahead of time, and it may or may not actually end up being the weather they thought it was going to be (but *probably* will), adding a lot a pressure/tenseness as the commanders look overhead to see whether those clouds will clear up, start a drizzle, or remain overcast as predicted.
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