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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
240-240 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Tim Taylor
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아티스트
Eric Hotz
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인원
게임 소개
볼가프론트는 콜럼비아 게임즈 이스트프론트의 폴리오 애드온이다. 그것은 독일의 2차 대전 동안 전략적인 가능성을 완벽하게 묘사할 수 있도록 러시아의 동쪽 지도를 제공한다. 또한 지도 확장을 직접 활용하는 추가 EastFront 규칙집과 새로운 시나리오 세트가 제공됩니다. VolgaFront 지도를 사용하려면 EastFront가 필요합니다. 볼가프론트는 유로프론트 시리즈의 일부이기도 하다.
Columbia Games Block 시스템을 사용합니다. 각 게임의 규칙 집합에는 변형이 있지만 모든 게임이 블록 시스템을 기반으로 한다. 기본적으로 지도에서 유닛을 나타내는 전통적인 카운터 대신 유닛 디테일이 블록의 한쪽 면에만 표시된 똑바로 서 있는 나무 블록을 사용한다. 이것은 두 가지 일을 한다: 첫째, 상대가 좋은 메모리를 통해 특정 피스의 종류와 현재 강도를 알 수 없기 때문에 "fog of war"를 쉽게 생성할 수 있습니다. 둘째, 블록이 끝에 서게 함으로써 현재 강도가 상위 숫자가 되도록 블록을 회전시켜 단위 강도를 추적할 수 있는 방법을 제공합니다. 대부분의 워 게임들은 유닛들이 전체적인 강도에 따라 스텝을 밟을 수 있는 어떤 종류의 메커니즘을 가지고 있다. 카운터는 양면만을 가지고 있기 때문에 일반적으로 2단계까지만 있지만 블록은 4단계이므로 다른 많은 워 게임보다 2배 많은 세부 정보를 쉽게 추적할 수 있습니다. 블록의 사용으로 컬럼비아는 더 이상의 복잡한 부기 층을 추가하지 않고 워 게임에 많은 깊이를 추가하는 방법을 제공했고, 따라서 흥미롭고 비교적 짧은 게임 세션을 가능하게 했다.
EastFront: 1941-45년 러시아 전쟁 - 제2판에는 볼가프론트 지도가 대부분 포함되어 있다.
EastFront
EuroFront:
EuroFront: 유럽 전쟁, 1939-45
Columbia Games Block 시스템을 사용합니다. 각 게임의 규칙 집합에는 변형이 있지만 모든 게임이 블록 시스템을 기반으로 한다. 기본적으로 지도에서 유닛을 나타내는 전통적인 카운터 대신 유닛 디테일이 블록의 한쪽 면에만 표시된 똑바로 서 있는 나무 블록을 사용한다. 이것은 두 가지 일을 한다: 첫째, 상대가 좋은 메모리를 통해 특정 피스의 종류와 현재 강도를 알 수 없기 때문에 "fog of war"를 쉽게 생성할 수 있습니다. 둘째, 블록이 끝에 서게 함으로써 현재 강도가 상위 숫자가 되도록 블록을 회전시켜 단위 강도를 추적할 수 있는 방법을 제공합니다. 대부분의 워 게임들은 유닛들이 전체적인 강도에 따라 스텝을 밟을 수 있는 어떤 종류의 메커니즘을 가지고 있다. 카운터는 양면만을 가지고 있기 때문에 일반적으로 2단계까지만 있지만 블록은 4단계이므로 다른 많은 워 게임보다 2배 많은 세부 정보를 쉽게 추적할 수 있습니다. 블록의 사용으로 컬럼비아는 더 이상의 복잡한 부기 층을 추가하지 않고 워 게임에 많은 깊이를 추가하는 방법을 제공했고, 따라서 흥미롭고 비교적 짧은 게임 세션을 가능하게 했다.
EastFront: 1941-45년 러시아 전쟁 - 제2판에는 볼가프론트 지도가 대부분 포함되어 있다.
EastFront
EuroFront:
EuroFront: 유럽 전쟁, 1939-45
Volgafront is a folio add-on to Columbia Games EastFront. It provides an eastern map extension of Russia so that a complete picture of the strategic possibilities during WWII in Germany's fight with the Soviet Union. It also comes with an additional EastFront rulebook and a set of new scenarios that utilize the map extension directly. EastFront is required to play with the VolgaFront map. VolgaFront is also part of the EuroFront series.
This title uses Columbia Games Block system. While there are variations in the rule sets for each of their games none the less all of their games are based on block system. Basically this means that rather than the traditional use of counters to represent units on the map the game instead uses wooden blocks that stand upright and with unit details only shown on one side of the blocks. This does two things: First it provides an easy way of producing a "fog of war" because your opponent can not tell, save through good memory, what type of unit a specific piece is and it’s current strength. Second, by having the blocks stand on end it provides a way to keep track of a units strength by rotating the block so the current strength is the top number. Most war games have some type of mechanism that lets units take steps in their overall strength. Counters normally have at most two steps because of they only have two sides, however blocks have four and so now you can easily keep track of twice the amount of detail that many other war games provide. With the use of blocks Columbia has provided a way of adding a good deal of depth to their war games without adding further complex layers of bookkeeping and thus allow for interesting and relatively short sessions of play.
EastFront: The War in Russia 1941-45 – Second Edition includes most of the VolgaFront map (but not scenarios).
Expands:
EastFront
Expanded by:
EuroFront: War in Europe, 1939-45
This title uses Columbia Games Block system. While there are variations in the rule sets for each of their games none the less all of their games are based on block system. Basically this means that rather than the traditional use of counters to represent units on the map the game instead uses wooden blocks that stand upright and with unit details only shown on one side of the blocks. This does two things: First it provides an easy way of producing a "fog of war" because your opponent can not tell, save through good memory, what type of unit a specific piece is and it’s current strength. Second, by having the blocks stand on end it provides a way to keep track of a units strength by rotating the block so the current strength is the top number. Most war games have some type of mechanism that lets units take steps in their overall strength. Counters normally have at most two steps because of they only have two sides, however blocks have four and so now you can easily keep track of twice the amount of detail that many other war games provide. With the use of blocks Columbia has provided a way of adding a good deal of depth to their war games without adding further complex layers of bookkeeping and thus allow for interesting and relatively short sessions of play.
EastFront: The War in Russia 1941-45 – Second Edition includes most of the VolgaFront map (but not scenarios).
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