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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    60-60 분

  • 연령

    11+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

아치-메이지 보물창고
(객실 P1, Goodies 2004-2005)


아치메이지 트레져 룸을 페이스업 할 때마다 게임에 승리하기 위해 필요한 VP의 수가 1명씩 증가합니다. 예를 들어, 게임이 5 VP에게 진행 중이고 아치-메이지 트레져 룸이 모두 보이면, 게임은 7 VP에게 진행됩니다.


거대 그라인더:

Giant Grinder는 레프트처럼 작동합니다.



하늘을 나는 캐릭터(마법사, 유령, 스펙터 등)는 움직이는 동안 자이언트 그라인더 위를 날 수 있지만 거기서 멈출 수는 없다.



도둑이나 엘프 스카우트처럼 핏 트랩 위로 이동할 수 있는 캐릭터는 자이언트 그라인더 스퀘어 위로 이동할 수 없습니다.



밧줄을 가지고 있는 캐릭터는 사용 가능한 두 개의 유효한 부착 지점이 있는 한 Giant Grinder 위로 이동하거나 거기서 멈출 수 있습니다. 그러나 그의 움직임 하나의 유효한 광장 또 다른 유효한 광장으로 때문이 틀림 없다.



자이언트 그라인더가 장애물이야


파이프:

파이프는 일반적인 바닥 정사각형이 아닙니다.



파이프는 시야를 가리지 않습니다.



파이프는 전투력이 3 이상인 캐릭터의 장애물이다.



전투 값이 0, 1, 2인 문자(캐릭터 수에서 수정되지 않은 전투 값만)는 일반 접지처럼 파이프를 사용할 수 있습니다.



전투력 0, 1, 2의 캐릭터는 파이프에서 정지할 수 있습니다.



전투력 3의 캐릭터는 일반 지면처럼 파이프 위를 이동할 수 있습니다. 파이프에서 전투력 3의 캐릭터는 정지할 수 없습니다. 파이프가 파이프에 멈추면 파이프가 부러지고 캐릭터가 거대 그라인더에 빠져 즉사한다.



전투력 4 이상의 캐릭터가 파이프를 사용할 수 있지만 파이프를 밟는 순간 파이프가 끊어지고 캐릭터가 죽습니다.



파이프가 끊어지면 캐릭터가 서 있던 정사각형만 끊어집니다(모든 파이프가 아님). 그렇게 되면 양쪽 파이프가 부러져 파이프 조각이 모두 혼자 있는 이상한 상황(그러나 합법적)이 발생할 수 있다.


아치-메이지 보물:

아치-메이지 트레져 광장에 서 있는 캐릭터는 1 AP의 보물을 줍을 수 있습니다. 캐릭터 아래에 보물 토큰을 놓습니다.



각 아치-메이지 보물 사각형은 게임당 하나의 보물만 제공할 수 있습니다. 아치-마주 보물 광장에 깨진 표식기의 속도를 조절하여 이 광장이 이미 약탈당했음을 나타냅니다.



만약 제자 "forgets" 이 방에 약탈당한 (부러진 표식이 있는) 아치-메이지 보물 사각형들이 있다면, 부서진 표식은 철회된다. 그 광장은 방이 다시 발견되면 또 다른 보물을 제공할 것이다.



아치-메이지 보물 사각형은 움직임과 시선에 관해서만 일반적인 바닥 사각형으로 간주된다.



아치-메이지 보물 광장은 장애물이 아닙니다.
Arch-Mage Treasure Rooms
(Rooms P1, Goodies 2004-2005)


The number of VP necessary to win the game is increased by 1 VP for each face-up Arch-Mage Treasure room. For example, if the game is being played to 5 VP and both Arch-Mage Treasure rooms are visible, the game is now played to 7 VP.


Giant Grinders:

The Giant Grinders work exactly like rifts.



A flying character (Wizard, Ghost, Specter, etc...) can fly over a Giant Grinder during his movement, but cannot stop there.



Characters who can move over pit traps, like the Thief or Elf Scout, cannot more over a Giant Grinder square.



A character carrying a rope can move over a Giant Grinder or stop there as long as there are two valid attachment points available. However, his movement must be from one valid square to another valid square.



The Giant Grinders are obstacles.


Pipes:

Pipes are not normal floor squares.



Pipes do not block line of sight.



Pipes are obstacles for characters with a combat value of 3 or more (only the unmodified combat value on the character counts).



Characters of combat value 0,1,or 2 (only the unmodified combat value on the character counts) can use Pipes like normal ground.



Characters of combat value 0,1, or 2 can stop on Pipes.



Characters of combat value 3 can move over Pipes like normal ground. Characters of combat value 3 cannot stop on Pipes. If they do stop on the Pipes, the Pipes break (place a broken marker) and the character falls into the giant grinders, which causes immediate death.



Characters of combat value 4 or more can use Pipes, but as soon as they step on them, the Pipes break and the character is killed.



When Pipes break, only the square where the character was standing is broken (not all of the Pipes). That can lead to a strange situation (but legal) where a piece of Pipes is all alone because the Pipes on each side were broken.


Arch-Mage Treasure:

A character standing on an Arch-Mage Treasure square can pick up the treasure for 1 AP. Place a Treasure token under the character.



Each Arch-Mage Treasure square can only offer one Treasure per game. Pace a broken marker on the Arch-Mage treasure square to indicate that this square was already looted.



If the Disciple "forgets" this room and it contains a looted (with a broken marker) Arch-Mage Treasure square, the broken marker is withdrawn. The square will provide another treasure once the room is discovered again.



The Arch-Mage Treasure squares are considered to be normal floor squares only with regards to movement and line of sight.



The Arch-Mage Treasure squares are not obstacles.


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