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Patrol!: Man-to-Man Combat in the 20th Century (1974)
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  • 인원

    1-3 명

    BGG추천: 2-3+ 명
  • 게임시간

    240-240 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 14+
  • 게임 난이도

    3.31 / 5

게임 소개

패트롤: 20세기의 맨투맨 전투(Parcet: Man-to-Man Combat in 20세기)는 제1차 세계 대전부터 현재까지 비도시 보병전투에 대한 개인 차원의 시뮬레이션이다. 이 게임에는 일반 보병부대가 투입되는 다양한 시나리오가 등장한다. 일반적인 시나리오는 회의 참여, 매복, 습격, 납치 임무 및 요새화된 위치의 공격을 시뮬레이션합니다.

스나이퍼 게임의 속편! 인기있는 전술 전투 시스템.

스나이퍼와 마찬가지로 각 플레이어는 기간, 시나리오, 공격 또는 방어 여부에 따라 5~15명의 분대를 통제합니다. 하나의 시나리오는 몇 분(1-5분)의 실시간 동작에 해당합니다. 스케일은 스나이퍼(5m/헥스, 5초/회전 대 스나이퍼 3·3)보다 조금 크고, 얼굴도 없다. 게임 시스템(즉, SPI 복잡도 척도로는 꽤 높은 7.1 등급)은 꽤 간단하고 배우기 쉽다. 각 턴의 시작 부분에서, 플레이어들은 비밀리에 그들의 모든 사람들을 위해 "구매 "인용" 행동을 한다. 보통 사람은 한 차례에 10개의 무브 포인트를 사용합니다. 직접적이든 기회적이든, 화기는 무기를 재장전하거나 (수류탄을 던지거나 소총 수류탄을 쏜 후 사용할 준비를 하는 것) 모든 MP를 소모한다. 일어서서 수류탄을 준비하고 던지면 500만 달러가 들죠 지형에 따라 움직이면...
모든 행동을 계획한 후 플레이어는 패닉을 확인합니다. 16진수 숫자에 따라 특정 비율의 남자들이 행동을 취소하거나 무작위로 움직입니다. (매우 성가시긴 하지만, 이 규칙은 낮은 수준의 제어 문제를 시뮬레이션하는 데 매우 유용합니다.) 그리고 나서, 전투, 움직임, 그리고 마지막으로 수류탄과 포격의 모든 행동이 수행된다. 규칙은 소총, MP, MG, 로켓포, 유탄발사기, 화염방사기 등 다양한 장비를 포함하고 있으며, 철조망, 필통, 대포, 지뢰, 그리고 한 면당 최대 한 대의 차량(APC 또는 탱크)까지 포함한다. 초계, 정찰, 매복, 급습, 공격 등 5가지 전투 상황이 다뤄진다. 몇몇은 솔리테어 놀이에 꽤 잘 적응한다. 다양한 시나리오(WI부터 현대까지)가 제공되며, 자신만의 시나리오를 쉽게 설계할 수 있습니다. 표준 시나리오가 몇 시간 후에 재생됩니다. 전반적으로, 나는 그러한 남자 대 남자 전투 상황에는 시스템이 꽤 좋다고 생각한다. 그러나 이 매우 세부적인 척도는 모든 "전술"게임 플레이어(회사/배터리온 레벨 유닛에 초점을 맞춘 ASL 또는 게이머 TCS에 익숙한 플레이어)가 좋아하지 않는 독특한 느낌을 가지고 있다는 점에 유의하십시오.
패트롤에서! 플레이어는 대위가 아니라 하사입니다.
검토자: 프랑수아 샤통

게임 규모:
게임 턴: 5초 ~ 5분
16진수: 5.4야드/5미터
부대: 개별 병사 및 차량

게임 인벤토리:
6개의 9 x 9" 4개의 컬러 맵
이중 면 인쇄 카운터 시트 1개(400 1/2&인용 카운터)
32페이지짜리 순찰 규칙서 한 권
푸어 플레이어 에이즈 카드
6면 주사위 2개

카드놀이 기능: 중간
복잡성 수준: 중간
플레이어: 1명 이상
게임 시간: 2-6시간
Patrol: Man-to-Man Combat in the 20th Century, is an individual man level simulation of non-urban infantry combat from World War 1 to the present. The game features various scenarios in which the average infantry squad would become involved. Typical scenarios simulate meeting engagements, ambushes, raids, snatch missions and assualts on fortified positions.

Sequel to the game Sniper! Popular tactical combat system.

As in Sniper, each player controls the equivalent of a squad of 5 to 15 men depending on the period, the scenario, and whether you attack or defend. One scenario corresponds to a few (one to five) minutes of real time action. The scale is a little larger than in Sniper (5 meters/hex, 5 seconds/turn vs 3 and 3 in Sniper), and there is no facing. The game system (though rated 7.1, ie pretty high, on SPI complexity scale), is quite straightforward and easy to learn. In the beginning of each turn, players secretly "buy" actions for all of their men. A normal man has 10 Movement Points to expend per turn. Fire, direct or opportunity, consumes all MP, as reloading one's weapon, or rearming (ie readying to use it after throwing a grenade or shooting a rifle grenade). Standing up, preparing a grenade, throwing it, cost 5MP. And movement costs MP depending on terrain...
After all actions have been plotted, players check for panic: a certain percentage of all your men, depending on their hex number, have their actions canceled, or move randomly. (although very annoying, this rule does wonders at simulating low level control problems). Then, all remaining actions are performed: combat, movement, and finally grenade and artillery impacts. Rules cover a large variety of equipment: weapons like rifles, MP, MG, rocket launchers, grenade launchers and flamethrowers, but also barbed wire, pillboxes, artillery, mines, and up to one vehicle (APC or tank) per side. Five kind of combat situations are covered: patrol, reconnaissance, ambush, raid and assault. Some lending themselves quite well to solitaire play. A large number of scenarios (from WWI to modern) are provided, and you can easily design your own. A standard scenario plays in a couple of hours. Altogether, I think the system is pretty good for such a man to man combat situation. However, be warned that this very detailed scale has a peculiar feeling, which not all "tactical" game players (ie players used to ASL or Gamers TCS, which focus on company/battalion level units) will like:
in Patrol! the player is a sergeant, not a captain.
review by: Francois Charton

Game Scale:
Game Turn: 5 seconds to 5 minutes
Hex: 5.4 yards / 5 meters
Units: Individual Soldiers & Vehicles

Game Inventory:
Six 9 x 9" four color maps
One dual-side printed countersheet (400 1/2" counters)
One 32-page Patrol rulebook
Foure Player Aids Cards
Two 6-sided dice

Solitaire Playability: Medium
Complexity Level: Medium
Players: 1 or more
Playing Time: 2-6 hours

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