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BGG랭킹
BGG전체 : 18653
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인원
2-9 명
BGG추천: 2-9+ 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
6+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.50 / 5
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디자이너
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아티스트
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인원
게임 소개
상자 내부 덮개:
"미시간 루미"게임 방법
플레이어 수: 두 명에서 아홉 명이 플레이할 수 있습니다.미시간 루미".
장비: Michigan Rummy 3차원 회전 놀이 보드, 일반 카드 한 벌, 칩 또는 카운터. Michigan Rummy 이사회는 9개의 섹션으로 구성되어 있습니다. 당첨된 페이 카드는 보드의 각 섹션 옆에 표시되어 있습니다. 가운데 둥근 부분은 미시건 루미 팟입니다.
게임 방법:
(1) 거래. 카드를 자르면 거래가 결정되는데, 높은 카드가 승리한다. 그런 다음 플레이어는 플라스틱 트레이의 3개의 9개 섹션에 각각 하나의 칩을 배치하며, 각 섹션에 2개의 칩을 배치하는 딜러점은 제외한다. 딜러는 카드를 섞어서 왼쪽으로 한 번에 한 장씩 나눠준다. 딜러 앞에서 한 명의 추가 또는 더미핸드가 처리됩니다. 일부 선수가 다른 선수보다 카드를 한 장 더 받아도 상관없다.
(2) 연극.
(a) 딜러는 그의 앞에 있는 두 손 중 하나를 집는다. 딜러들은 손을 본 후에 손을 더미 손과 교환하거나(더미 손은 보지 않고) 더미 손을 가장 높은 가격에 입찰한 플레이어에게 판매할 수 있다. 어떤 선수(딜러 포함)도 페이 카드를 들고 있으면 자신의 손을 더미 손과 바꿀 수 없다. 손 교환은 반드시 완료되어야 합니다. 플레이어는 자신의 원래 손에 어떤 카드도 가지고 있을 수 없습니다. 더미핸드에 입찰한 칩의 양은 딜러에게 전달되고 입찰한 플레이어는 자신의 손을 더미핸드와 교환한다. 그리고 나서 여분의 손은 한쪽으로 치워집니다.
(b) 포커. 미시건 루미의 실제 플레이를 시작하기 전에 포커 풀 섹션에 있는 칩에 대해 포커 한 손을 댑니다. 각 플레이어는 5장의 카드를 손에 들고 최고의 포커핸드를 형성합니다. 그들의 나머지 손은 나중에 사용하기 위해 그들 앞에 엎드린 채로 둔다. 딜러는 베팅을 시작하고 다른 플레이어들도 똑같이 베팅하거나 패스할 수 있습니다. 내기와 승차는 포커풀 구역에 배치되고 우승자는 이 모든 칩을 받게 된다.
(c) 미시건 루미(Michigan Rummy)는 선수들이 카드를 모두 들고 딜러들이 원하는 슈트 중 가장 낮은 카드를 들고 시작합니다(에이스는 높고, 가격은 낮다). 그는 자신이 선택한 수트 중 가장 낮은 카드를 사용해야 한다. 그는 카드를 불러서 그의 앞에 놓는다. 같은 슈트에서 그 다음으로 높은 카드를 들고 있는 플레이어가 카드를 앞에 놓고 이름을 부르는 식으로 플레이하며, 에이스가 재생되거나 다음 높은 카드를 들고 있는 더미 핸드 때문에 중지)에 도달할 때까지 계속된다. ACE 또는 STOP 카드를 플레이한 플레이어가 가장 낮은 카드를 손에 들고 다른 슈트를 입고 다시 열리며 게임을 계속합니다. STOP 후 플레이어가 다른 수트의 카드로 다시 시작할 수 없는 경우, 플레이는 여기서 종료되며 거래에 대한 지불은 없습니다. 페이 카드를 플레이하는 플레이어는 플레이 보드의 해당 섹션에서 모든 칩을 가져옵니다(즉, 클럽 킹을 플레이하면 클럽 킹 섹션에 있는 모든 칩을 수집합니다). 일부 페이 카드를 수집하기 위해서는 동일한 플레이어(즉, 퀸 오브 하츠, 킹 오브 하츠, 7, 8, 9의 슈트)가 순서대로 플레이해야 합니다. 가장 먼저 카드를 모두 폐기한 선수가 미시간 루미팟(라운드 중앙 부분)에서 모든 칩을 획득합니다. 미시건 루미 팟과 함께 승자가 다른 플레이어로부터 칩을 하나씩 모아서 플레이할 수 있다. 경기가 끝나고 거래는 왼쪽으로 넘어가 다음 경기를 치른다.
일부 칩이 이전 플레이에서 남아있을 수 있음에도 불구하고 플레이어는 다시 9개 섹션(딜러들이 각 섹션에 2개의 칩을 배치)에 칩을 배치한다.
마지막 게임 이후에 칩이 플레이 보드의 여러 부분에 남아 있는 것을 발견할 수 있다. 이 경우, 모든 칩을 POKER POOL 섹션에 배치하고 "showdown"핸드 오브 포커를 재생할 수 있다. 각 플레이어마다 5장의 카드를 맞대고 포커핸드를 가장 잘 가진 플레이어가 보드에 남은 칩을 모두 획득한다. 플레이어가 포커에서 손놀림 값을 잘 모를 경우 아래 순서대로 승리 조합이 나열되어 있다.
(1) 일직선 플러시(3-4-5-6-7) 또는 기타 5장의 카드 시퀀스가 모두 한 벌입니다.
(2) 네 가지 종류의.
(3) 풀 하우스(종류 세 쌍, 한 쌍).
(4) 플러시, 모두 한 벌인데 순서는 아니야
(5) 스트레이트.. (3-4-5-6-7) 아니면 다른 종류의 슈트들이요
(6) 세 개 정도.
(7) 두 켤레.
(8) 한 켤레.
참고 항목:
트리폴리
"미시간 루미"게임 방법
플레이어 수: 두 명에서 아홉 명이 플레이할 수 있습니다.미시간 루미".
장비: Michigan Rummy 3차원 회전 놀이 보드, 일반 카드 한 벌, 칩 또는 카운터. Michigan Rummy 이사회는 9개의 섹션으로 구성되어 있습니다. 당첨된 페이 카드는 보드의 각 섹션 옆에 표시되어 있습니다. 가운데 둥근 부분은 미시건 루미 팟입니다.
게임 방법:
(1) 거래. 카드를 자르면 거래가 결정되는데, 높은 카드가 승리한다. 그런 다음 플레이어는 플라스틱 트레이의 3개의 9개 섹션에 각각 하나의 칩을 배치하며, 각 섹션에 2개의 칩을 배치하는 딜러점은 제외한다. 딜러는 카드를 섞어서 왼쪽으로 한 번에 한 장씩 나눠준다. 딜러 앞에서 한 명의 추가 또는 더미핸드가 처리됩니다. 일부 선수가 다른 선수보다 카드를 한 장 더 받아도 상관없다.
(2) 연극.
(a) 딜러는 그의 앞에 있는 두 손 중 하나를 집는다. 딜러들은 손을 본 후에 손을 더미 손과 교환하거나(더미 손은 보지 않고) 더미 손을 가장 높은 가격에 입찰한 플레이어에게 판매할 수 있다. 어떤 선수(딜러 포함)도 페이 카드를 들고 있으면 자신의 손을 더미 손과 바꿀 수 없다. 손 교환은 반드시 완료되어야 합니다. 플레이어는 자신의 원래 손에 어떤 카드도 가지고 있을 수 없습니다. 더미핸드에 입찰한 칩의 양은 딜러에게 전달되고 입찰한 플레이어는 자신의 손을 더미핸드와 교환한다. 그리고 나서 여분의 손은 한쪽으로 치워집니다.
(b) 포커. 미시건 루미의 실제 플레이를 시작하기 전에 포커 풀 섹션에 있는 칩에 대해 포커 한 손을 댑니다. 각 플레이어는 5장의 카드를 손에 들고 최고의 포커핸드를 형성합니다. 그들의 나머지 손은 나중에 사용하기 위해 그들 앞에 엎드린 채로 둔다. 딜러는 베팅을 시작하고 다른 플레이어들도 똑같이 베팅하거나 패스할 수 있습니다. 내기와 승차는 포커풀 구역에 배치되고 우승자는 이 모든 칩을 받게 된다.
(c) 미시건 루미(Michigan Rummy)는 선수들이 카드를 모두 들고 딜러들이 원하는 슈트 중 가장 낮은 카드를 들고 시작합니다(에이스는 높고, 가격은 낮다). 그는 자신이 선택한 수트 중 가장 낮은 카드를 사용해야 한다. 그는 카드를 불러서 그의 앞에 놓는다. 같은 슈트에서 그 다음으로 높은 카드를 들고 있는 플레이어가 카드를 앞에 놓고 이름을 부르는 식으로 플레이하며, 에이스가 재생되거나 다음 높은 카드를 들고 있는 더미 핸드 때문에 중지)에 도달할 때까지 계속된다. ACE 또는 STOP 카드를 플레이한 플레이어가 가장 낮은 카드를 손에 들고 다른 슈트를 입고 다시 열리며 게임을 계속합니다. STOP 후 플레이어가 다른 수트의 카드로 다시 시작할 수 없는 경우, 플레이는 여기서 종료되며 거래에 대한 지불은 없습니다. 페이 카드를 플레이하는 플레이어는 플레이 보드의 해당 섹션에서 모든 칩을 가져옵니다(즉, 클럽 킹을 플레이하면 클럽 킹 섹션에 있는 모든 칩을 수집합니다). 일부 페이 카드를 수집하기 위해서는 동일한 플레이어(즉, 퀸 오브 하츠, 킹 오브 하츠, 7, 8, 9의 슈트)가 순서대로 플레이해야 합니다. 가장 먼저 카드를 모두 폐기한 선수가 미시간 루미팟(라운드 중앙 부분)에서 모든 칩을 획득합니다. 미시건 루미 팟과 함께 승자가 다른 플레이어로부터 칩을 하나씩 모아서 플레이할 수 있다. 경기가 끝나고 거래는 왼쪽으로 넘어가 다음 경기를 치른다.
일부 칩이 이전 플레이에서 남아있을 수 있음에도 불구하고 플레이어는 다시 9개 섹션(딜러들이 각 섹션에 2개의 칩을 배치)에 칩을 배치한다.
마지막 게임 이후에 칩이 플레이 보드의 여러 부분에 남아 있는 것을 발견할 수 있다. 이 경우, 모든 칩을 POKER POOL 섹션에 배치하고 "showdown"핸드 오브 포커를 재생할 수 있다. 각 플레이어마다 5장의 카드를 맞대고 포커핸드를 가장 잘 가진 플레이어가 보드에 남은 칩을 모두 획득한다. 플레이어가 포커에서 손놀림 값을 잘 모를 경우 아래 순서대로 승리 조합이 나열되어 있다.
(1) 일직선 플러시(3-4-5-6-7) 또는 기타 5장의 카드 시퀀스가 모두 한 벌입니다.
(2) 네 가지 종류의.
(3) 풀 하우스(종류 세 쌍, 한 쌍).
(4) 플러시, 모두 한 벌인데 순서는 아니야
(5) 스트레이트.. (3-4-5-6-7) 아니면 다른 종류의 슈트들이요
(6) 세 개 정도.
(7) 두 켤레.
(8) 한 켤레.
참고 항목:
트리폴리
From inside box cover:
"How to play Michigan Rummy"
NUMBER OF PLAYERS: Two to nine players may play "Michigan Rummy".
EQUIPMENT: Michigan Rummy three-dimensional revolving playing board, a regular deck of cards, and chips or counters. The Michigan Rummy board consists of nine sections. WINNING PAY CARDS are indicated next to each section on the board. The round center section is the Michigan Rummy Pot.
HOW TO PLAY:
(1) THE DEAL. The deal is determined by cutting the cards, high card winning the deal. Players then place one chip in each of the3 nine sections of the plastic tray, except the dealer who places two chips in each section. The dealer shuffles the cards and deals all of them out, one card at a time to each player, to the left. One extra, or dummy hand, is dealt in front of the dealer. It does not matter if some players receive one more card than others.
(2) THE PLAY.
(a) The dealer picks up either one of the two hands before him. The dealer may, after looking at his hand, have the option of exchanging his hand for the dummy hand (but without looking at the dummy hand) or selling the dummy hand to the player making the highest bid for it. Any player (including dealer) cannot exchange his hand for the dummy hand if he holds a PAY CARD. The exchange of hands must be made complete. Player cannot retain any of the cards in his original hand. The amount of chips bid for the dummy hand go to the dealer and the player making the bid then exchanges his own hand for the dummy hand. The extra hand is then put aside.
(b) POKER. Before beginning the actual play of MICHIGAN RUMMY a hand of poker is played for the chips in the poker pool section. Each player forms their best poker hand with five cards from his hand. The remainder of their hands are kept face down in front of them for later use. The dealer starts the betting and can bet, or pass, the other players doing likewise. The bets and raises are placed in the poker pool section, and the winning hand receives all these chips.
(c) MICHIGAN RUMMY. The players take up all their cards and the dealer starts by playing the lowest card of any suit in his hand he wishes (Ace is high, duece is low). He MUST play the lowest card of the suit he chooses. He calls out the card and places it in front of him. The player who holds the next higher consecutive card in the same suit plays it, placing it in front of him and calling out its name, etc., and this continues until the Ace of the suit is played, or a STOP is reached (due to the dummy hand holding the next high card). The player who played an ACE or STOP card reopens with the lowest card in his hand in ANOTHER suit and play continues accordingly. If a player cannot reopen with a card of another suit after a STOP, play ends there and there is no payment for the deal. Any player who plays a PAY CARD takes all the chips from the corresponding section of the playing board (i.e. if you play the King of Clubs you collect all the chips in the King of Clubs section). In order to collect for some PAY CARDS, they must be played in sequence by the same player (i.e. Queen of Hearts, King of Hearts, and 7, 8, and 9 of any suit). The first player to discard all his cards wins all the chips in the Michigan Rummy Pot (round center section). A variation may be played by having the winner collect one chip from each of the other players for every card remaining in that player's hand, in addition to the Michigan Rummy Pot. The game is then over and the deal goes to the left for the next game.
The players again place a chip in each of the nine sections (the dealer placing two chips in each section) even though some chips may still remain from previous play.
After the final game of play, it may be found that chips remain in several sections of the playing board. If this is the case, all of these chips may be placed in the POKER POOL section and a "showdown" hand of poker may be played. Five cards are dealt face up to each player and the player with the best POKER HAND wins all the remaining chips on the board. If players are not familiar with hand values in poker, below is listed, in order, winning combinations:
(1) Straight Flush (3-4-5-6-7) or any other sequence of five cards all one suit.
(2) Four of a kind.
(3) Full house (three of a kind and one pair).
(4) Flush--all one suit, but not in sequence.
(5) Straight--(3-4-5-6-7) or any other sequence of different suits.
(6) Three of a kind.
(7) Two pairs.
(8) One pair.
Also see:
Tripoley
"How to play Michigan Rummy"
NUMBER OF PLAYERS: Two to nine players may play "Michigan Rummy".
EQUIPMENT: Michigan Rummy three-dimensional revolving playing board, a regular deck of cards, and chips or counters. The Michigan Rummy board consists of nine sections. WINNING PAY CARDS are indicated next to each section on the board. The round center section is the Michigan Rummy Pot.
HOW TO PLAY:
(1) THE DEAL. The deal is determined by cutting the cards, high card winning the deal. Players then place one chip in each of the3 nine sections of the plastic tray, except the dealer who places two chips in each section. The dealer shuffles the cards and deals all of them out, one card at a time to each player, to the left. One extra, or dummy hand, is dealt in front of the dealer. It does not matter if some players receive one more card than others.
(2) THE PLAY.
(a) The dealer picks up either one of the two hands before him. The dealer may, after looking at his hand, have the option of exchanging his hand for the dummy hand (but without looking at the dummy hand) or selling the dummy hand to the player making the highest bid for it. Any player (including dealer) cannot exchange his hand for the dummy hand if he holds a PAY CARD. The exchange of hands must be made complete. Player cannot retain any of the cards in his original hand. The amount of chips bid for the dummy hand go to the dealer and the player making the bid then exchanges his own hand for the dummy hand. The extra hand is then put aside.
(b) POKER. Before beginning the actual play of MICHIGAN RUMMY a hand of poker is played for the chips in the poker pool section. Each player forms their best poker hand with five cards from his hand. The remainder of their hands are kept face down in front of them for later use. The dealer starts the betting and can bet, or pass, the other players doing likewise. The bets and raises are placed in the poker pool section, and the winning hand receives all these chips.
(c) MICHIGAN RUMMY. The players take up all their cards and the dealer starts by playing the lowest card of any suit in his hand he wishes (Ace is high, duece is low). He MUST play the lowest card of the suit he chooses. He calls out the card and places it in front of him. The player who holds the next higher consecutive card in the same suit plays it, placing it in front of him and calling out its name, etc., and this continues until the Ace of the suit is played, or a STOP is reached (due to the dummy hand holding the next high card). The player who played an ACE or STOP card reopens with the lowest card in his hand in ANOTHER suit and play continues accordingly. If a player cannot reopen with a card of another suit after a STOP, play ends there and there is no payment for the deal. Any player who plays a PAY CARD takes all the chips from the corresponding section of the playing board (i.e. if you play the King of Clubs you collect all the chips in the King of Clubs section). In order to collect for some PAY CARDS, they must be played in sequence by the same player (i.e. Queen of Hearts, King of Hearts, and 7, 8, and 9 of any suit). The first player to discard all his cards wins all the chips in the Michigan Rummy Pot (round center section). A variation may be played by having the winner collect one chip from each of the other players for every card remaining in that player's hand, in addition to the Michigan Rummy Pot. The game is then over and the deal goes to the left for the next game.
The players again place a chip in each of the nine sections (the dealer placing two chips in each section) even though some chips may still remain from previous play.
After the final game of play, it may be found that chips remain in several sections of the playing board. If this is the case, all of these chips may be placed in the POKER POOL section and a "showdown" hand of poker may be played. Five cards are dealt face up to each player and the player with the best POKER HAND wins all the remaining chips on the board. If players are not familiar with hand values in poker, below is listed, in order, winning combinations:
(1) Straight Flush (3-4-5-6-7) or any other sequence of five cards all one suit.
(2) Four of a kind.
(3) Full house (three of a kind and one pair).
(4) Flush--all one suit, but not in sequence.
(5) Straight--(3-4-5-6-7) or any other sequence of different suits.
(6) Three of a kind.
(7) Two pairs.
(8) One pair.
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