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BGG랭킹
BGG전체 : 24704
CHILDRENSGAMES : 768
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인원
2-4 명
BGG추천: 3-3 명 -
게임시간
45-45 분
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연령
7+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
1.21 / 5
-
디자이너
Craig Van Ness
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아티스트
-
인원
게임 소개
이 게임은 아이들이 가장 좋아하는 게임입니다.
이 게임은 반드시 게임 박스 안에 조립되어야 합니다. 일단 조성되면 이동 공간, 건널 수 없는 울타리, 이동 무덤, 머리 없는 귀신이 있는 지하실을 제공한다. 유령을 물리쳐야 이길 수 있다.
각 플레이어에는 두 개의 캐릭터 폰이 있으며, 그 중 한 개만 이동할 수 있습니다. 다이롤에 표시된 양만큼 움직입니다. 또한, 각 턴마다, 무덤 다이가 굴려지고, 무덤들 중 하나가 옮겨집니다. 이 무덤 움직임은 게임 보드의 공간 중 일부가 나타내는 것을 변경함으로써 플레이 필드를 변화시킵니다. 이런 식으로 플레이어는 안전한 광장에 착륙할 수 있지만 무덤이 옮겨진 후 갑자기 두려움에 휩싸인 채로 남겨진다는 것을 알게 된다."
위에서 언급한 것을 제외하고 완전한 이동의 자유가 있으며, 플레이어는 자신의 길을 건널 수 없습니다. 특별한 공간 중 하나는 "이다.소름&인용;우주. 이 공간에서 플레이어는 구스범스 카드를 뽑는다. 일부 카드는 플레이어가 즉시 동작을 수행해야 하며, 다른 카드는 플레이어가 지금 또는 나중에 플레이할 수 있도록 허용합니다. 카드 한 장이면 언제든지 플레이가 가능하다.
게임하는 동안 플레이어들은 다른 플레이어를 괴물로 만들고, 다른 플레이어를 나쁜 공간으로 이동시키고, 서로의 카드를 훔치는 등의 방법으로 서로를 저지하려고 합니다. 플레이어가 괴물로 변한 후에는 "매직 포션"스퀘어에 착지해야만 치료될 수 있습니다. 만약 당신이 불행하다면, 당신은 또한 열린 무덤들 중 하나에 빠질 수 있다. 당신의 캐릭터는 게임이 끝날 때까지 그곳에 갇혀 있을 것이다. 무덤의 이동만으로 캐릭터가 무덤으로 떨어질 수 있으며, 즉 무덤 안으로 직접 옮겨 들어갈 수는 없다.
플레이어가 지하실에 도착하면 머리가 없는 유령을 물리치려고 할 수 있습니다. 그러기 위해서는 먼저 반지 카드를 집어든 게 틀림없었다. 지하실에서 플레이어는 두개골을 낙하산 아래로 떨어뜨린다. 만약 올바른 방향으로 떨어지면 머리 없는 귀신이 공중으로 솟구쳐 올라가고 플레이어가 승리한다. 그렇지 않다면, 그들은 다음 차례에 유령을 물리치려고 시도할 수 있습니다.
이 게임은 반드시 게임 박스 안에 조립되어야 합니다. 일단 조성되면 이동 공간, 건널 수 없는 울타리, 이동 무덤, 머리 없는 귀신이 있는 지하실을 제공한다. 유령을 물리쳐야 이길 수 있다.
각 플레이어에는 두 개의 캐릭터 폰이 있으며, 그 중 한 개만 이동할 수 있습니다. 다이롤에 표시된 양만큼 움직입니다. 또한, 각 턴마다, 무덤 다이가 굴려지고, 무덤들 중 하나가 옮겨집니다. 이 무덤 움직임은 게임 보드의 공간 중 일부가 나타내는 것을 변경함으로써 플레이 필드를 변화시킵니다. 이런 식으로 플레이어는 안전한 광장에 착륙할 수 있지만 무덤이 옮겨진 후 갑자기 두려움에 휩싸인 채로 남겨진다는 것을 알게 된다."
위에서 언급한 것을 제외하고 완전한 이동의 자유가 있으며, 플레이어는 자신의 길을 건널 수 없습니다. 특별한 공간 중 하나는 "이다.소름&인용;우주. 이 공간에서 플레이어는 구스범스 카드를 뽑는다. 일부 카드는 플레이어가 즉시 동작을 수행해야 하며, 다른 카드는 플레이어가 지금 또는 나중에 플레이할 수 있도록 허용합니다. 카드 한 장이면 언제든지 플레이가 가능하다.
게임하는 동안 플레이어들은 다른 플레이어를 괴물로 만들고, 다른 플레이어를 나쁜 공간으로 이동시키고, 서로의 카드를 훔치는 등의 방법으로 서로를 저지하려고 합니다. 플레이어가 괴물로 변한 후에는 "매직 포션"스퀘어에 착지해야만 치료될 수 있습니다. 만약 당신이 불행하다면, 당신은 또한 열린 무덤들 중 하나에 빠질 수 있다. 당신의 캐릭터는 게임이 끝날 때까지 그곳에 갇혀 있을 것이다. 무덤의 이동만으로 캐릭터가 무덤으로 떨어질 수 있으며, 즉 무덤 안으로 직접 옮겨 들어갈 수는 없다.
플레이어가 지하실에 도착하면 머리가 없는 유령을 물리치려고 할 수 있습니다. 그러기 위해서는 먼저 반지 카드를 집어든 게 틀림없었다. 지하실에서 플레이어는 두개골을 낙하산 아래로 떨어뜨린다. 만약 올바른 방향으로 떨어지면 머리 없는 귀신이 공중으로 솟구쳐 올라가고 플레이어가 승리한다. 그렇지 않다면, 그들은 다음 차례에 유령을 물리치려고 시도할 수 있습니다.
This is a game that is a favorite of the kids.
This game must be assembled inside the game box. Once constructed, it presents a graveyard, with movement spaces, hedges that cannot be crossed, moving tombs, and a crypt containing a headless ghost. The ghost must be defeated in order to win.
Each player has two character pawns--only one of which they may chose to move on each turn. They move as far as is permitted by the amount shown on their die roll. Also on each turn, the tomb die is rolled, and one of the tombs is moved. This tomb movement alters the playing field by changing what some of the spaces on the game board represent. In this way, a player might land on a square that is safe, but after a tomb is shifted--they suddenly find that they are left "paralyzed with fear."
There is complete freedom of movement, except as stated above, and players cannot cross their own path. One of the special spaces is a "Goosebumps" space. On this space, the player draws a Goosebumps card. Some cards require players to perform an action straight away, others allow players to play now or later. One card allows play at any time.
During the game, players attempt to foil each other by picking up cards that allow them to turn other players into monsters, move other players onto bad spaces, steal each other's cards, etc. After a player has been turned into a monster, they can only be cured by landing on a "magic potion" square. If you are unfortunate, you can also fall into one of the open tombs--that character of yours is then stuck there until the end of the game. Characters can fall into tombs only by the movement of the tomb--In other words, they cannot be moved directly into a tomb.
Once a player reaches the crypt, they may attempt to defeat the headless ghost. In order to do so, they first must have picked up a ring card. At the crypt, the player drops the skull down the chute--if it falls the right way, then the headless ghosts springs into the air and the player wins. If not, they can attempt to defeat the ghost on their next turn.
This game must be assembled inside the game box. Once constructed, it presents a graveyard, with movement spaces, hedges that cannot be crossed, moving tombs, and a crypt containing a headless ghost. The ghost must be defeated in order to win.
Each player has two character pawns--only one of which they may chose to move on each turn. They move as far as is permitted by the amount shown on their die roll. Also on each turn, the tomb die is rolled, and one of the tombs is moved. This tomb movement alters the playing field by changing what some of the spaces on the game board represent. In this way, a player might land on a square that is safe, but after a tomb is shifted--they suddenly find that they are left "paralyzed with fear."
There is complete freedom of movement, except as stated above, and players cannot cross their own path. One of the special spaces is a "Goosebumps" space. On this space, the player draws a Goosebumps card. Some cards require players to perform an action straight away, others allow players to play now or later. One card allows play at any time.
During the game, players attempt to foil each other by picking up cards that allow them to turn other players into monsters, move other players onto bad spaces, steal each other's cards, etc. After a player has been turned into a monster, they can only be cured by landing on a "magic potion" square. If you are unfortunate, you can also fall into one of the open tombs--that character of yours is then stuck there until the end of the game. Characters can fall into tombs only by the movement of the tomb--In other words, they cannot be moved directly into a tomb.
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