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  • 인원

    2-5 명

    BGG추천: 2-4 명
  • 게임시간

    90-120 분

  • 연령

    14+

    BGG추천: 14+
  • 게임 난이도

    3.72 / 5

게임 소개

플로렌자에서는 르네상스 시대 플로렌자에서 가장 강력한 가문의 우두머리가 플레이어이다. 이 게임의 목표는 당대 가장 유명한 예술가를 고용하고 그들의 작품에 자금을 대는 것으로 가장 유명한 예술 후원자가 되는 것이다.

각 플레이어는 자신의 구역인 대성당 또는 도시의 시민 건물에서 예술작품을 의뢰할 수 있다. 각각의 예술작품은 완성하기 위해 돈과 자원을 필요로 한다. 아티스트들이 필요로 하는 돈과 자원을 얻기 위해, 플레이어들은 그들의 노동자들을 다양한 워크샵, 심지어 그들의 상대편’ 지역에서도 일하도록 보낸다. 교회에 자선을 베풀면 추가 노동자를 얻을 수 있다. 게임을 하는 동안, 플레이어들은 주로 예술작품을 완성함으로써 명품을 획득할 것이다. 프레스티지 포인트는 게임 중에 사용할 수 있지만, 게임이 끝날 때 플레이어의 주요 승리 포인트가 됩니다.

이 게임의 모든 캐릭터들은 르네상스 시대에 이탈리아에서 살고 활동했던 실제 역사적 인물들이다. 그들 대부분은 플로렌스에서 일했다. 게임 속 건물들은 모두 실제 르네상스 작업장이었다. 플레이어들이 완성할 수 있는 예술 작품에는 세계에서 가장 유명한 예술가들의 걸작들이 포함되어 있습니다.

규칙집에서 직접 설계자의 참고 사항:

르네상스 시대에 플로렌스에서 일하지 않았던 일부 캐릭터를 게임에 포함시켰다면 사과드리지만, 우리는 이탈리아 예술과 문화의 황금기 시대의 가장 중요한 아티스트들을 모두 포함시키고 싶었습니다. 예를 들어, 미켈란젤로는 피렌체에 잠시 머물렀음에도 불구하고 도시의 역사와 르네상스 시대에 중요한 흔적을 남겼다. 우리는 또한 군 지도자들의 초상화(Ivan Zoni에 의해 창조됨)를 규칙집에 추가했다. 그들은 게임에 관여하지 않지만, 이 시대 동안 대중 생활의 영향력 있는 구성원이었다.
건물의 이름, 대성당의 일부, 그리고 작업장은 1400-1600년 동안 이탈리아에서 있었던 문자 그대로의 형태이다. 그들 중 일부는 현대 이탈리아어에서 변함이 없고, 일부는 약간 변했으며, 다른 일부는 완전히 사라지거나 일부 방언에만 남아 있다. 우리는 그 단어들을 실제 예술가들이 알지 못하는 언어로 번역하지 않고 그대로 유지하기로 했습니다. 저희의 선택에 동의하시길 바라며 플로렌자를 연주하면서 좋은 시간을 보내시길 바랍니다!­
In Florenza, the players are the heads of the most powerful families in Florenza during the Renaissance period. The goal of the game is to become the most famous patron of the arts by hiring the most famous artists of the period and financing their works.

Each player can commission artworks in his own district, the Cathedral, or in the civic buildings of the city. Each artwork requires money and resources to complete. To earn the money and resources the artists need, the players send their workers to labor in various workshops, possibly even in their opponents’ districts. Additional workers can be earned by offering charity to the church. During the game, players will earn prestige points, primarily by completing artworks. Prestige points can be spent during the game, but at the end of the game they will be the player’s primary source of victory points.

All of the characters in the game are real historical figures that lived and worked in Italy during the Renaissance. Most of them worked in Florence. All of the buildings in the game were real Renaissance workshops. The artworks the players can complete include the masterpieces of some of the most famous artists in the world.

Note from the designers directly from the rulebook:

"We apologize if we included some characters in the game who never worked in Florence during the Renaissance, but we wanted to include all of the most important artists (in our opinion) from that golden age of Italian art and culture. Michelangelo, for example, left an important mark on the history of the city—and the Renaissance period—even if he was only in Florence for a short time. We also added some portraits of military leaders (created by Ivan Zoni) to the rulebook. They are not involved in the game, but they were influential members of public life during this era.
The names of the buildings, parts of the Cathedral, and the workshops are in the literal form they had in Italy during the 1400-1600 period. Some of them are unchanged in the modern Italian language, some have changed a little, and others have completely disappeared or remain only in some dialects. We chose to maintain those words, without translating them into a language that the real artists didn’t know. We hope you agree with our choice, and we hope you have a good time playing Florenza!"

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