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BGG랭킹
BGG전체 : 4739
STRATEGY : 1868
FAMILYGAMES : 1449 -
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
90-90 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.34 / 5
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디자이너
Klaus Teuber
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아티스트
Bluguy
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인원
게임 소개
안노 1503은 클라우스 튜버가 디자인한 컴퓨터 게임에 기반한 보드게임으로 식민지 시대를 엄밀하게 조국의 관점에서 바라본다. 두 명에서 네 명의 플레이어가 배를 보내 5 x 12 평방 해양에 흩어져 있는 섬들을 탐험한다. 그러나 새로운 땅의 정착은 엄격히 추상적이다.
각 선수의 차례는 6면 주사위의 롤로 시작된다. A "6"는 무작위로 일어나는 사건(해적, 불 또는 행운 - 운이 두 배 더 나쁘고 잘하는 선수들에게 피해를 줄 가능성이 가장 높다.)이다. 다른 결과에서는 각 플레이어가 5개의 워크샵 중 하나를 통해 상품을 획득합니다. 굴러온 플레이어는 은행에서 상품을 구입하거나, 금을 받고 식민지 주민에게 팔거나(플레이어 간 거래는 없음), 새로운 식민지 주민을 모집하거나, 기존 식민지 주민을 홍보하거나, 배를 만들기 위해 다양한 조합을 사용할 수 있다. 그 후, 배들은 미지의 땅으로 항해할 수 있습니다.
각각의 섬에는 전초기지, 보물 또는 무역협정이 숨겨져 있다. 발견된 후, 이 아이템들은 본국으로 돌아오게 된다(배는 플레이에서 제외되어 플레이어는 계속 탐색하기 위해 새로운 아이템을 만들어야 한다). 전초기지는 워크샵의 생산성을 높인다. 보물은 금이나 무료 식민지 개척자 승진을 할 수 있습니다. 무역 협정은 은행에서 상품을 사는 데 필요한 금을 줄여준다.
이러한 방식으로 유용한 것 외에도 전초기지, 금, 계약이 게임의 승리 조건 중 하나이다. 플레이어는 네 개의 전초기지, 30개의 금화, 3개의 무역 협정, 3개의 식민지 개척자 승진, 4개의 공공 건물 건설 등 다섯 가지 목표 중 세 가지를 먼저 달성함으로써 승리한다. 건물들(각각 8개의 타입)은 비용이 들지 않지만 플레이어가 최소 4명의 식민지 주민을 모집할 때까지 사용할 수 없습니다. 그 후, 각각의 새로운 식민지 개척자는 건물을 추가한다.
전체적으로 게임은 "동시 솔리테어" 카테고리로 직결된다. 섬을 차지하기 위한 경쟁을 제외하면 선수들은 거의 상호작용을 하지 않는다. 그러나 그들은 경기 과정에서 해야 할 많은 선택들을 가지고 있다.
각 선수의 차례는 6면 주사위의 롤로 시작된다. A "6"는 무작위로 일어나는 사건(해적, 불 또는 행운 - 운이 두 배 더 나쁘고 잘하는 선수들에게 피해를 줄 가능성이 가장 높다.)이다. 다른 결과에서는 각 플레이어가 5개의 워크샵 중 하나를 통해 상품을 획득합니다. 굴러온 플레이어는 은행에서 상품을 구입하거나, 금을 받고 식민지 주민에게 팔거나(플레이어 간 거래는 없음), 새로운 식민지 주민을 모집하거나, 기존 식민지 주민을 홍보하거나, 배를 만들기 위해 다양한 조합을 사용할 수 있다. 그 후, 배들은 미지의 땅으로 항해할 수 있습니다.
각각의 섬에는 전초기지, 보물 또는 무역협정이 숨겨져 있다. 발견된 후, 이 아이템들은 본국으로 돌아오게 된다(배는 플레이에서 제외되어 플레이어는 계속 탐색하기 위해 새로운 아이템을 만들어야 한다). 전초기지는 워크샵의 생산성을 높인다. 보물은 금이나 무료 식민지 개척자 승진을 할 수 있습니다. 무역 협정은 은행에서 상품을 사는 데 필요한 금을 줄여준다.
이러한 방식으로 유용한 것 외에도 전초기지, 금, 계약이 게임의 승리 조건 중 하나이다. 플레이어는 네 개의 전초기지, 30개의 금화, 3개의 무역 협정, 3개의 식민지 개척자 승진, 4개의 공공 건물 건설 등 다섯 가지 목표 중 세 가지를 먼저 달성함으로써 승리한다. 건물들(각각 8개의 타입)은 비용이 들지 않지만 플레이어가 최소 4명의 식민지 주민을 모집할 때까지 사용할 수 없습니다. 그 후, 각각의 새로운 식민지 개척자는 건물을 추가한다.
전체적으로 게임은 "동시 솔리테어" 카테고리로 직결된다. 섬을 차지하기 위한 경쟁을 제외하면 선수들은 거의 상호작용을 하지 않는다. 그러나 그들은 경기 과정에서 해야 할 많은 선택들을 가지고 있다.
A boardgame based on a computer game (instead of the other way around) and designed by Klaus Teuber, Anno 1503 views the era of colonization strictly from the home country perspective. Two to four players send ships to explore islands scattered about a 5 x 12 square ocean (the more players, the more islands). The settlement of the new lands is, however, strictly abstract.
Each player's turn begins with the roll of one 6-sided die. A "6" is a random event (pirates, fire or good fortune - bad twice as often as lucky, and most likely to damage players who are doing well). On other results, each player gains a commodity from one of his five workshops. The player who rolled may then buy commodities from the bank, sell them to his colonists for gold (no trading among players), or use them in various combinations to recruit new colonists, promote existing ones, or build ships. After that, ships can sail for the unknown lands.
Each island bears on its hidden side an outpost, a treasure or a trade agreement. After being discovered, these items are brought back to the home country (and the ship is removed from play, requiring the player to build a new one in order to keep searching). Outposts increase the productivity of workshops. Treasure yields either gold or free colonist promotions. Trade agreements reduce the gold needed to buy commodities from the bank.
Besides being useful in these ways, outposts, gold and agreements are among the game's victory conditions. A player wins by being to first to attain three out of five objectives, namely, four outposts, 30 gold, three trade agreements, three colonists promoted to the top rank of "merchant" and the construction of four public buildings. The buildings (8 types, each bringing some advantage) cost nothing but don't become available until a player has recruited at least four colonists. After that, each new colonist adds a building (unless they've been preempted by other players; there aren't enough for everyone).
Overall, the game falls squarely into the "simultaneous solitaire" category. Except in the race for islands, the players scarcely interact at all. They do, however, have a great many choices to make in the course of play.
Each player's turn begins with the roll of one 6-sided die. A "6" is a random event (pirates, fire or good fortune - bad twice as often as lucky, and most likely to damage players who are doing well). On other results, each player gains a commodity from one of his five workshops. The player who rolled may then buy commodities from the bank, sell them to his colonists for gold (no trading among players), or use them in various combinations to recruit new colonists, promote existing ones, or build ships. After that, ships can sail for the unknown lands.
Each island bears on its hidden side an outpost, a treasure or a trade agreement. After being discovered, these items are brought back to the home country (and the ship is removed from play, requiring the player to build a new one in order to keep searching). Outposts increase the productivity of workshops. Treasure yields either gold or free colonist promotions. Trade agreements reduce the gold needed to buy commodities from the bank.
Besides being useful in these ways, outposts, gold and agreements are among the game's victory conditions. A player wins by being to first to attain three out of five objectives, namely, four outposts, 30 gold, three trade agreements, three colonists promoted to the top rank of "merchant" and the construction of four public buildings. The buildings (8 types, each bringing some advantage) cost nothing but don't become available until a player has recruited at least four colonists. After that, each new colonist adds a building (unless they've been preempted by other players; there aren't enough for everyone).
Overall, the game falls squarely into the "simultaneous solitaire" category. Except in the race for islands, the players scarcely interact at all. They do, however, have a great many choices to make in the course of play.
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