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Battleship: Tactical Capital Ship Combat 1925-1945 (1986)
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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: 1-2+ 명
  • 게임시간

    90-90 분

  • 연령

    8+

    BGG추천: 16+
  • 게임 난이도

    2.17 / 5

게임 소개

배틀쉽은 성숙해가는 드레드노트 게임이다. 워싱턴 해군 회의와 함정 수와 톤수에 대한 조약의 제한으로, 전함은 모든 주요 개조를 포함한 2세대 설계로 완전히 넘어갔고, 그 후 3세대 드레드노트함의 최종 폭발로 이어졌다. 한편, 이 조약의 결과로, 현재 타입의 전함인 중순양함이 전면에 등장했고, 현대식 미사일 순양함에서 아직 완성되지 않은 발전을 시작했다. 1945년까지의 이 사건들은 군함에 의해 다뤄진다. 게임 시스템은 자본선 디자인이 회전하는 면역구역의 개념을 반영하도록 설계되었다. 이 구역은 대략 중거리 방어 값으로 표현된다. 그러나 이 값이 언제 적용되는지는 상대 선수의 총의 특성이기 때문에, 당신은 가능한 한 당신의 면역 영역에 있을 수 있도록 당신의 움직임을 수행해야 한다. 이러한 범위 내에서 안전하게 손상을 입힐 수 있습니다. 힌트: 에스코트를 사용하는 법을 배워라. 적절하게 대처하면 어뢰 작전의 위협에 의해 교전을 조기에 형성할 수 있다.­

재구현 대상:

캐나다의 전함 시뮬레이션
BATTLESHIP is a game of the maturing dreadnought. With the Washington Naval Conference and its resulting treaty limitations on ship numbers and tonnages, the battleship went completely over to 2nd generation designs, including all the major conversions, and then the final burst of 3rd generation dreadnoughts. Meantime, also as a result of the treaty, a now type of warship, the heavy cruiser, came to the fore and began a progress still unfinished in the modern missile cruiser. These events through 1945 are covered by BATTLESHIP. The game system was designed to reflect the concept of the Immune Zone, around which capital ship design revolved. This zone is roughly represented by the medium range defense value. But since when this value will come into effect is a result of the characteristics of the opposing player's guns, you must conduct your movements to, whenever possible, be in your immune zone while your opponent is being fired on at either long or short range. It is within these margins that damage can be done in safety. A hint: learn to use escorts. Properly handled they can shape an engagement early by threat of torpedo action."

Re-implemented by:

Simulations Canada's Battleship


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