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BGG랭킹
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WARGAMES : 853
6.8Bobby Lee: The Civil War in Virginia 1861-1865 (1993) -
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
240-240 분
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연령
12+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
2.92 / 5
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디자이너
Tom Dalgliesh
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아티스트
Eric Hotz
-
인원
게임 소개
바비 리는 1861년부터 1865년까지 버지니아 지역을 중심으로 남북전쟁의 동부 전역을 다루고 있다. 그것은 메릴랜드, 펜실베니아, 동부 버지니아의 아름다운 카드 재고 지도와 남북을 위한 나무 블록 더미가 함께 제공됩니다. 이 게임은 전투의 전략적 층을 모두 활용하지만, 특정 유닛의 중앙 및 측면 위치를 허용하는 추가적인 전투 맵을 통해 보다 전술적인 층을 제공한다. 이 게임은 샘 그랜트와 결합되어 남북전쟁의 두 극장이 동시에 상영될 수 있다.
Columbia Games Block 시스템을 사용합니다. 각 게임의 규칙 집합에는 변형이 있지만 모든 게임이 블록 시스템을 기반으로 한다. 기본적으로 지도에서 유닛을 나타내는 전통적인 카운터 대신 유닛 디테일이 블록의 한쪽 면에만 표시된 똑바로 서 있는 나무 블록을 사용한다. 이것은 두 가지 일을 한다: 첫째, 상대가 좋은 메모리를 통해 특정 피스의 종류와 현재 강도를 알 수 없기 때문에 "fog of war"를 쉽게 생성할 수 있습니다. 둘째, 블록이 끝에 서게 함으로써 현재 강도가 상위 숫자가 되도록 블록을 회전시켜 단위 강도를 추적할 수 있는 방법을 제공합니다. 대부분의 워 게임들은 유닛들이 전체적인 강도에 따라 스텝을 밟을 수 있는 어떤 종류의 메커니즘을 가지고 있다. 카운터는 양면만을 가지고 있기 때문에 일반적으로 2단계까지만 있지만 블록은 4단계이므로 다른 많은 워 게임보다 2배 많은 세부 정보를 쉽게 추적할 수 있습니다. 블록의 사용으로 컬럼비아는 더 이상의 복잡한 부기 층을 추가하지 않고 워 게임에 많은 깊이를 추가하는 방법을 제공했고, 따라서 흥미롭고 비교적 짧은 게임 세션을 가능하게 했다.Bobby Lee의
All 아트워크와 그래픽은 RPG/역사 아티스트인 Eric Hotz에 의해 만들어졌습니다.
Columbia Games Block 시스템을 사용합니다. 각 게임의 규칙 집합에는 변형이 있지만 모든 게임이 블록 시스템을 기반으로 한다. 기본적으로 지도에서 유닛을 나타내는 전통적인 카운터 대신 유닛 디테일이 블록의 한쪽 면에만 표시된 똑바로 서 있는 나무 블록을 사용한다. 이것은 두 가지 일을 한다: 첫째, 상대가 좋은 메모리를 통해 특정 피스의 종류와 현재 강도를 알 수 없기 때문에 "fog of war"를 쉽게 생성할 수 있습니다. 둘째, 블록이 끝에 서게 함으로써 현재 강도가 상위 숫자가 되도록 블록을 회전시켜 단위 강도를 추적할 수 있는 방법을 제공합니다. 대부분의 워 게임들은 유닛들이 전체적인 강도에 따라 스텝을 밟을 수 있는 어떤 종류의 메커니즘을 가지고 있다. 카운터는 양면만을 가지고 있기 때문에 일반적으로 2단계까지만 있지만 블록은 4단계이므로 다른 많은 워 게임보다 2배 많은 세부 정보를 쉽게 추적할 수 있습니다. 블록의 사용으로 컬럼비아는 더 이상의 복잡한 부기 층을 추가하지 않고 워 게임에 많은 깊이를 추가하는 방법을 제공했고, 따라서 흥미롭고 비교적 짧은 게임 세션을 가능하게 했다.Bobby Lee의
All 아트워크와 그래픽은 RPG/역사 아티스트인 Eric Hotz에 의해 만들어졌습니다.
Bobby Lee covers the eastern theater of the American Civil War around the Virginia area from 1861-1865. It comes with a beautiful card-stock map of Maryland, Pennsylvania and Eastern Virginia and heaps of wooden blocks for the North and South. The game utilizes both a strategic layer of the conflict but also provides a slightly more tactical layer of combat with additional battle maps that allow for center, and flank positions of specific units. The game can be combined with Sam Grant so that both theaters of the Civil War can be played out at the same time.
This title uses Columbia Games Block system. While there are variations in the rule sets for each of their games none the less all of their games are based on block system. Basically this means that rather than the traditional use of counters to represent units on the map the game instead uses wooden blocks that stand upright and with unit details only shown on one side of the blocks. This does two things: First it provides an easy way of producing a "fog of war" because your opponent can not tell, save through good memory, what type of unit a specific piece is and it’s current strength. Second, by having the blocks stand on end it provides a way to keep track of a units strength by rotating the block so the current strength is the top number. Most war games have some type of mechanism that lets units take steps in their overall strength. Counters normally have at most two steps because of they only have two sides, however blocks have four and so now you can easily keep track of twice the amount of detail that many other war games provide. With the use of blocks Columbia has provided a way of adding a good deal of depth to their war games without adding further complex layers of bookkeeping and thus allow for interesting and relatively short sessions of play.
All artwork and graphics in the game Bobby Lee was created by RPG/Historical artist, Eric Hotz.
This title uses Columbia Games Block system. While there are variations in the rule sets for each of their games none the less all of their games are based on block system. Basically this means that rather than the traditional use of counters to represent units on the map the game instead uses wooden blocks that stand upright and with unit details only shown on one side of the blocks. This does two things: First it provides an easy way of producing a "fog of war" because your opponent can not tell, save through good memory, what type of unit a specific piece is and it’s current strength. Second, by having the blocks stand on end it provides a way to keep track of a units strength by rotating the block so the current strength is the top number. Most war games have some type of mechanism that lets units take steps in their overall strength. Counters normally have at most two steps because of they only have two sides, however blocks have four and so now you can easily keep track of twice the amount of detail that many other war games provide. With the use of blocks Columbia has provided a way of adding a good deal of depth to their war games without adding further complex layers of bookkeeping and thus allow for interesting and relatively short sessions of play.
All artwork and graphics in the game Bobby Lee was created by RPG/Historical artist, Eric Hotz.
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