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BGG랭킹
BGG전체 : 4478
ABSTRACTS : 261
FAMILYGAMES : 1391 -
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
20-30 분
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연령
8+
BGG추천: 5+ -
게임 난이도
1.97 / 5
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디자이너
Ahn Byounghyun, Christwart Conrad
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아티스트
Ahn Byounghyun, Mehdi Merrouche, Tony Rochon, TANSAN Inc.
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인원
게임 소개
너기츠(2003)에서 플레이어들은 8x5 격자 보드에 "금광"(숫자 실린더)를 둘러싸려고 한다. 차례에 따라, 플레이어는 숫자가 매겨진 타일을 아래로 향하게 하거나 두 개의 울타리 부분을 보드에 놓는다. 게임이 끝나면 모든 타일이 공개되며, 각 금광은 플레이어의 타일이 가장 많은 금액을 가진 플레이어에게 수여되며, 동점자는 동등한 점수 분배를 받는다. 지뢰 포인트를 가장 많이 모으는 사람이 승리합니다.
아르마드öra (2013)는 기본 게임에 너겟과 동일한 게임플레이를 사용하지만, 난쟁이 금을 사냥하는 오크, 엘프, 메이지, 도깨비 등의 테마를 가진 플레이어들이 있다. 아르모드&오믈라 또한 게임에 고급 규칙을 추가해 플레이어마다 강화 토큰 1개와 특수 파워 토큰 1~2개를 받는다. 전사를 배치하거나 팰리세이드를 세우는 대신, 플레이어는 이미 채워진 영역에 있는 자신의 전사 중 한 명에게 강화 토큰을 배치하여 전사의 힘을 한 명씩 높일 수 있습니다. 플레이어는 세 가지 정상적인 행동 중 하나를 취하기 전에 특별한 힘을 사용할 수 있다. 엘프는 채워지지 않은 영역에서 상대 전사를 쏘고, 오크는 추가 팰리세이드(palisade)를 배치하고, 도깨비는 두 번째 전사를 배치하고, 마법사는 이미 플라의 가치를 볼 수 있다.상대 전사를 쓰러뜨리다
아르마드öra (2013)는 기본 게임에 너겟과 동일한 게임플레이를 사용하지만, 난쟁이 금을 사냥하는 오크, 엘프, 메이지, 도깨비 등의 테마를 가진 플레이어들이 있다. 아르모드&오믈라 또한 게임에 고급 규칙을 추가해 플레이어마다 강화 토큰 1개와 특수 파워 토큰 1~2개를 받는다. 전사를 배치하거나 팰리세이드를 세우는 대신, 플레이어는 이미 채워진 영역에 있는 자신의 전사 중 한 명에게 강화 토큰을 배치하여 전사의 힘을 한 명씩 높일 수 있습니다. 플레이어는 세 가지 정상적인 행동 중 하나를 취하기 전에 특별한 힘을 사용할 수 있다. 엘프는 채워지지 않은 영역에서 상대 전사를 쏘고, 오크는 추가 팰리세이드(palisade)를 배치하고, 도깨비는 두 번째 전사를 배치하고, 마법사는 이미 플라의 가치를 볼 수 있다.상대 전사를 쓰러뜨리다
In Nuggets (2003), players try to surround the "gold mines" (numbered cylinders) on an 8x5 grid board. On a turn, a player either places a numbered tile face down or places two fence sections on the board; these fences determine the borders of each claim, and each claim must be at least four spaces large. At the end of the game, all tiles are revealed, and each gold mine is awarded to the player whose tiles in that claim have the largest sum, with ties resulting in an equal division of points. Whoever collects the most mine points wins.
Armadöra (2013) uses the same gameplay as Nuggets for the base game, albeit with the players themed as orcs, elves, mages and goblins on the hunt for dwarven gold. Armodöra also adds advanced rules to the game, with each player receiving one reinforcement token and 1-2 special power tokens. Instead of placing a warrior or erecting palisades (fences), a player can place a reinforcement token on one of his warriors in a territory that's already filled, boosting the strength of that warrior by one. A player can use his special power before taking one of the three normal actions, with the elf shooting an opposing warrior in an unfilled territory (lowering his strength by one), the orc placing an additional palisade that turn, the goblin placing a second warrior (with this one being face-up), and the mage looking at the value of an already placed opponent's warrior.
Armadöra (2013) uses the same gameplay as Nuggets for the base game, albeit with the players themed as orcs, elves, mages and goblins on the hunt for dwarven gold. Armodöra also adds advanced rules to the game, with each player receiving one reinforcement token and 1-2 special power tokens. Instead of placing a warrior or erecting palisades (fences), a player can place a reinforcement token on one of his warriors in a territory that's already filled, boosting the strength of that warrior by one. A player can use his special power before taking one of the three normal actions, with the elf shooting an opposing warrior in an unfilled territory (lowering his strength by one), the orc placing an additional palisade that turn, the goblin placing a second warrior (with this one being face-up), and the mage looking at the value of an already placed opponent's warrior.
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