-
BGG랭킹
BGG전체 : 20130
WARGAMES : 3618
-
-
인원
2-12 명
BGG추천: 1-5 명 -
게임시간
180-180 분
-
연령
0+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.83 / 5
-
디자이너
Adam L. Gruen
-
아티스트
Mike Gilbert (I)
-
인원
게임 소개
상자에서: "거대하고 마법같은 홀로코스트, 경외심을 불러일으키는 드래곤들, 이상하고 끔찍한 괴물들, 거대한 규모의 군사 전투. 순서와 혼돈 중 누가 이길까요? 그리고 중립성의 힘이 불안정한 힘의 균형을 유지할 수 있을까... . . . 기술과 전략이 승자를 결정짓는 환상적인 세계에서 흥미롭고 빠른 움직임과 전투의 게임.
도입부: "2명에서 6명으로 구성된 게임으로, 각 플레이어는 게임에서 리더에 의해 대표된다. 플레이어는 게임을 시작하기 전에 Lord가 될지 Wizard가 될지 결정해야 합니다. 또한 플레이어는 자신의 리더가 순서, 중립성, 혼돈 중 어느 것을 따를 것인지 결정해야 한다. 이 세 가지 정렬은 리더의 유형과 게임 중에 리더가 무엇을 할 수 있는지를 결정합니다.
디자이너 노트: "로드 앤 위저드는 단순한 게임이 아니라 경험입니다. 전쟁터에서, 대동맹을 맺을 때, 동맹군을 뒤에서 찌를 때, 잃어버린 전설을 발견할 때, 반란군을 처리하거나, 전염병을 피할 때, 날씨에 혼란스러울 때, 또는 안에서 느끼는 감정만큼 좋은 것은 없다.무슨 말인지 알잖아요
구성 요소: 72페이지 8.5x11&인용문, 800개의 다이컷 카운터, 28x22&인용문, 4개의 카드스톡 게임 카드, 6면 주사위, 컬러 FGU 카탈로그 폴더, FGU 주문서.
도입부: "2명에서 6명으로 구성된 게임으로, 각 플레이어는 게임에서 리더에 의해 대표된다. 플레이어는 게임을 시작하기 전에 Lord가 될지 Wizard가 될지 결정해야 합니다. 또한 플레이어는 자신의 리더가 순서, 중립성, 혼돈 중 어느 것을 따를 것인지 결정해야 한다. 이 세 가지 정렬은 리더의 유형과 게임 중에 리더가 무엇을 할 수 있는지를 결정합니다.
디자이너 노트: "로드 앤 위저드는 단순한 게임이 아니라 경험입니다. 전쟁터에서, 대동맹을 맺을 때, 동맹군을 뒤에서 찌를 때, 잃어버린 전설을 발견할 때, 반란군을 처리하거나, 전염병을 피할 때, 날씨에 혼란스러울 때, 또는 안에서 느끼는 감정만큼 좋은 것은 없다.무슨 말인지 알잖아요
구성 요소: 72페이지 8.5x11&인용문, 800개의 다이컷 카운터, 28x22&인용문, 4개의 카드스톡 게임 카드, 6면 주사위, 컬러 FGU 카탈로그 폴더, FGU 주문서.
From the box: "Mighty, magical holocausts, awe-inspiring Dragons, weird and terrible monsters, military battles on a grand scale. Which of the combatants, Order or Chaos, shall win? And can the forces of Neutrality maintain the precarious balance of power . . . An exciting, fast moving game of movement and combat in a fantastic world, where skill and strategy will decide the winner."
From the Introduction: "It is a game of two to six players, each player being represented by a leader in the game. Players must decide before the game starts whether to be a Lord or Wizard. In addition, a player must also decide whether his leader is to follow Order, Neutrality, or Chaos. These three alignments determine the type of leader, and what that leader can do during the game."
From the Designer's Notes: "Lords and Wizards is not just a game; it's an experience. There is nothing quite like the feeling of outwitting an opponent on the field of battle, or in setting up grand alliances, or in stabbing allies in the back, or in discovering lost legends, or in dealing with rebellions, or in avoiding the plague, or in being confounded by the weather, or in.well, you see what I mean."
Components: 72 page 8.5x11" rulebook, 800 die-cut counters, 28x22" map sheet, 4 cardstock game cards, six-sided die, color FGU catalog folder, FGU order sheet.
From the Introduction: "It is a game of two to six players, each player being represented by a leader in the game. Players must decide before the game starts whether to be a Lord or Wizard. In addition, a player must also decide whether his leader is to follow Order, Neutrality, or Chaos. These three alignments determine the type of leader, and what that leader can do during the game."
From the Designer's Notes: "Lords and Wizards is not just a game; it's an experience. There is nothing quite like the feeling of outwitting an opponent on the field of battle, or in setting up grand alliances, or in stabbing allies in the back, or in discovering lost legends, or in dealing with rebellions, or in avoiding the plague, or in being confounded by the weather, or in.well, you see what I mean."
Components: 72 page 8.5x11" rulebook, 800 die-cut counters, 28x22" map sheet, 4 cardstock game cards, six-sided die, color FGU catalog folder, FGU order sheet.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
417
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
422
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
359
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
322
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
593
-
2024-11-13
-
Lv.18