-
BGG랭킹
BGG전체 : 21111
WARGAMES : 3860
5.9Moscow Burning: The Next Russian Civil War (1996) -
-
인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
120-120 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.43 / 5
-
디자이너
Ty Bomba
-
아티스트
-
인원
게임 소개
이 게임은 만약 러시아 민족이 자본주의 및 "민주주의"에 대한 현재의 실험이 실패할 경우 러시아 민족 중심지에서 일어날 수 있는 첫 30일간의 전투를 모의한 게임입니다.
이 게임이 개별 핵무기의 우발적 또는 테러적 폭발을 허용하기는 하지만, 새로운 러시아 내전이 어떤 종류의 전략적 핵 교환으로 확대될 가능성을 시뮬레이션하지는 않는다.
게임 시스템에는 ZOC, 교체 또는 공급 규칙이 없습니다. 육각 컨트롤과 유닛 충성도는 승리의 주요 요소입니다. 민병대, 러시아 정규군, 내무부는 별다른 신원 확인 없이 경기를 시작하는데, 이는 분쟁의 시작 단계에 내재된 혼란과 유동성을 나타낸다. 반면 엘리트 부대는 러시아에서 새로운 내전의 진행 과정을 결정하는데 더 중요하며 그들의 구체적인 신분증을 가지고 있다.eal-world의 상대들. 플레이어는 정예 유닛의 충성도를 바꾸기 위해 VP와 입찰할 수 있다. 민병대는 전투 후 전진을 통해 도시를 점령함으로써 전환된다.
240개의 카운터가 있으며, 대부분은 러시아 육군과 내무부 중공수부대의 전투부대와 정예 공중 공격, 특수 부대 및 해군 보병 여단, 임시 혁명 민병대 편대를 대표한다. 그 지도는 좌우로 육각당 20마일로 축척되어 있다. 각 경기 순번은 3일을 나타낸다.
이 게임이 개별 핵무기의 우발적 또는 테러적 폭발을 허용하기는 하지만, 새로운 러시아 내전이 어떤 종류의 전략적 핵 교환으로 확대될 가능성을 시뮬레이션하지는 않는다.
게임 시스템에는 ZOC, 교체 또는 공급 규칙이 없습니다. 육각 컨트롤과 유닛 충성도는 승리의 주요 요소입니다. 민병대, 러시아 정규군, 내무부는 별다른 신원 확인 없이 경기를 시작하는데, 이는 분쟁의 시작 단계에 내재된 혼란과 유동성을 나타낸다. 반면 엘리트 부대는 러시아에서 새로운 내전의 진행 과정을 결정하는데 더 중요하며 그들의 구체적인 신분증을 가지고 있다.eal-world의 상대들. 플레이어는 정예 유닛의 충성도를 바꾸기 위해 VP와 입찰할 수 있다. 민병대는 전투 후 전진을 통해 도시를 점령함으로써 전환된다.
240개의 카운터가 있으며, 대부분은 러시아 육군과 내무부 중공수부대의 전투부대와 정예 공중 공격, 특수 부대 및 해군 보병 여단, 임시 혁명 민병대 편대를 대표한다. 그 지도는 좌우로 육각당 20마일로 축척되어 있다. 각 경기 순번은 3일을 나타낸다.
This is a 'what if' game simulating the first 30 days fighting that could occur in the Russian ethnic heartland if that nation's current experiment with capitalism and "democracy" fails.
Though the game does allow for the accidental or terrorist detonation of individual nuclear weapons, it does not simulate the possiblity of a new Russian Civil War escalating into any kind of strategic nuclear exchange.
The game system contains no ZOC, replacement or supply rules. Hex control and unit loyalties are the primary components to winning. Militia, regular Russian army and Ministry of the Interior units start the game without having any particular identification, indicative of the confusion and fluidity inherent in the opening phases of the conflict, while the Elite units are more crucial to determining the course of any new civil war in Russia and bear the specific I.D.s of their real-world counterparts. A player can bid with VPs to change the loyalties of elite units. Militia is converted by occupation of a city through advance after combat.
There are 240 counters, most of which represent combat units of the Russian army and Ministry of the Interior heavy and airborne divisions, along with their elite air assault, special forces and naval infantry brigades, and ad hoc revolutionary militia formations. The map is scaled to 20 miles per hex side to side. Each game turn represents three days.
Though the game does allow for the accidental or terrorist detonation of individual nuclear weapons, it does not simulate the possiblity of a new Russian Civil War escalating into any kind of strategic nuclear exchange.
The game system contains no ZOC, replacement or supply rules. Hex control and unit loyalties are the primary components to winning. Militia, regular Russian army and Ministry of the Interior units start the game without having any particular identification, indicative of the confusion and fluidity inherent in the opening phases of the conflict, while the Elite units are more crucial to determining the course of any new civil war in Russia and bear the specific I.D.s of their real-world counterparts. A player can bid with VPs to change the loyalties of elite units. Militia is converted by occupation of a city through advance after combat.
There are 240 counters, most of which represent combat units of the Russian army and Ministry of the Interior heavy and airborne divisions, along with their elite air assault, special forces and naval infantry brigades, and ad hoc revolutionary militia formations. The map is scaled to 20 miles per hex side to side. Each game turn represents three days.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
488
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
432
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
340
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18