-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-45 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Johannes Halbig
-
아티스트
Harald Lieske
-
인원
게임 소개
사우디 아라비아에 위치한 가와르는 세계에서 가장 큰 유전입니다. 이 배경을 배경으로 플레이어들은 왕족을 대표하여 새로운 유정을 위한 좋은 장소를 찾고, 다양한 유질을 찾아 전달하여 베이스캠프로 보냅니다.
하지만, 유전이 너무 넓어서 선수들은 어느 기름의 품질을 찾을 수 있는지 외워야 합니다. 게다가, 경쟁하는 선수들은 선수의 의도에 귀를 기울일 가능성이 높다.
이 게임에서 이기려면, 항상 변화하는 가격을 주시하면서, 다양한 종류의 기름 품질을 수집하는 것이 필수적이다. 균형을 잡는 것이 도움이 될 것입니다!
'보드게임 뉴스' 발표에서요.
게임플레이는 메모리 요소 위에 롤 앤 무브 메커니즘이 있는 픽업 앤 딜리버 게임이다. 13x13 게임 보드에는 36개의 오일 플랫폼이 6x6 정사각형에 배치되어 있으며 각 플랫폼 쌍 사이에 하나의 빈 공간이 있다. 플레이어는 네 가지 색상으로 각각 9개의 큐브를 가진 36개의 컬러 "오일 스톤"으로 플랫폼을 시딩합니다.
플레이어들은 돌아가면서 두 개의 주사위를 굴리고 5개의 유정 중 하나를 그리드 내 이 위치에 있는 비어있는 플랫폼에 놓는다. 석유 굴착장치가 모두 배치되면 경기 후반전이 시작된다.
차례에 따라, 플레이어는 트럭, 기차, 또는 두 차량을 모두 다이롤과 동일한 여러 공간으로 이동시키거나 오일 굴착 장치 중 하나를 이전에 노출된 오일 스톤을 덮을 가능성이 가장 높은 인접 위치로 이동시킨다.
만약 플레이어의 트럭이 석유 굴착 장치에 의해 움직이기 시작하거나 종료되고 아직 짐을 싣지 않았다면, 트럭 소유자는 석유 굴착 장치를 들어올리고 그 아래에 있는 석유 돌을 구입하여 굴착 장치 소유자에게 현재 기름의 가치를 지불할 수 있다.
기름이 수면으로 나올 수 있는 유정이 있어야 하므로 덮이지 않은 유석은 구매하실 수 없습니다. 트럭으로 다른 오일 스톤을 집기 전에 오일을 보드 쪽으로 가져와야 합니다.
당신의 열차가 빈 승강장에 의해 이동을 마치면 기차는 당신이 그것을 당신의 캠프로 운반할 수 있도록 승강장을 집어 듭니다. 게임이 끝나면, 플레이어들은 수집한 플랫폼 수에서 상대적인 순위에 따라 점수를 잃는다.
모든 오일 스톤이 배달되면 게임은 종료됩니다. 스톤을 하나 이상 수집하지 못한 플레이어가 있으면 게임에서 져 버립니다. 아직 게임 중인 플레이어들은 자신이 보유한 석유 스톤마다, 자신이 선호하는 종류의 석유를 누구보다 많이 보유하고 있으며, 배럴을 수집하며, 매출로 인한 돈이 많다는 이유로 점수를 획득한다. 가장 적은 종류의 스톤을 가지고 있고, 누구보다도 적은 돈, 그리고 다른 누구보다도 적은 플랫폼을 가지고 있다면, 점수를 잃게 될 것이다. 점수가 높은 선수가 이깁니다.
하지만, 유전이 너무 넓어서 선수들은 어느 기름의 품질을 찾을 수 있는지 외워야 합니다. 게다가, 경쟁하는 선수들은 선수의 의도에 귀를 기울일 가능성이 높다.
이 게임에서 이기려면, 항상 변화하는 가격을 주시하면서, 다양한 종류의 기름 품질을 수집하는 것이 필수적이다. 균형을 잡는 것이 도움이 될 것입니다!
'보드게임 뉴스' 발표에서요.
게임플레이는 메모리 요소 위에 롤 앤 무브 메커니즘이 있는 픽업 앤 딜리버 게임이다. 13x13 게임 보드에는 36개의 오일 플랫폼이 6x6 정사각형에 배치되어 있으며 각 플랫폼 쌍 사이에 하나의 빈 공간이 있다. 플레이어는 네 가지 색상으로 각각 9개의 큐브를 가진 36개의 컬러 "오일 스톤"으로 플랫폼을 시딩합니다.
플레이어들은 돌아가면서 두 개의 주사위를 굴리고 5개의 유정 중 하나를 그리드 내 이 위치에 있는 비어있는 플랫폼에 놓는다. 석유 굴착장치가 모두 배치되면 경기 후반전이 시작된다.
차례에 따라, 플레이어는 트럭, 기차, 또는 두 차량을 모두 다이롤과 동일한 여러 공간으로 이동시키거나 오일 굴착 장치 중 하나를 이전에 노출된 오일 스톤을 덮을 가능성이 가장 높은 인접 위치로 이동시킨다.
만약 플레이어의 트럭이 석유 굴착 장치에 의해 움직이기 시작하거나 종료되고 아직 짐을 싣지 않았다면, 트럭 소유자는 석유 굴착 장치를 들어올리고 그 아래에 있는 석유 돌을 구입하여 굴착 장치 소유자에게 현재 기름의 가치를 지불할 수 있다.
기름이 수면으로 나올 수 있는 유정이 있어야 하므로 덮이지 않은 유석은 구매하실 수 없습니다. 트럭으로 다른 오일 스톤을 집기 전에 오일을 보드 쪽으로 가져와야 합니다.
당신의 열차가 빈 승강장에 의해 이동을 마치면 기차는 당신이 그것을 당신의 캠프로 운반할 수 있도록 승강장을 집어 듭니다. 게임이 끝나면, 플레이어들은 수집한 플랫폼 수에서 상대적인 순위에 따라 점수를 잃는다.
모든 오일 스톤이 배달되면 게임은 종료됩니다. 스톤을 하나 이상 수집하지 못한 플레이어가 있으면 게임에서 져 버립니다. 아직 게임 중인 플레이어들은 자신이 보유한 석유 스톤마다, 자신이 선호하는 종류의 석유를 누구보다 많이 보유하고 있으며, 배럴을 수집하며, 매출로 인한 돈이 많다는 이유로 점수를 획득한다. 가장 적은 종류의 스톤을 가지고 있고, 누구보다도 적은 돈, 그리고 다른 누구보다도 적은 플랫폼을 가지고 있다면, 점수를 잃게 될 것이다. 점수가 높은 선수가 이깁니다.
Ghawar, located in Saudi Arabia, is the world's biggest oil field. Set to this background the players represent members of the royal family and try to locate good sites for new oil wells, find and deliver the different oil qualities and ship them to their base camps.
However, the oil field is so huge that the players have to memorize where which oil quality is to be found. Moreover, the competing players are likely to interefere with the player's intentions.
To win the game, it is mandatory to collect oil qualities of different kinds, always keeping an eye on the ever changing prices. Balancing this will help !
From the Boardgame News annoucement.
As for the game play, Ghawar is a pick-up-and-deliver game with a roll-and-move mechanism on top of a memory element. On a 13x13 game board, 36 oil platforms are laid out in a 6x6 square with one empty space between each pair of platforms. Players seed these platforms with 36 coloured "oil stones" with nine cubes in each of four colors.
Players take turns rolling two dice and placing one of their five oil wells on the unoccupied platform at this location in the grid; if a player rolls 2-5, for example, she can choose row 2, column 5 or the other way around. Once all the oil rigs are placed, the second half of the game begins.
On a turn, a player either rolls a die to move the truck, train or both vehicles a number of spaces equal to the die roll or moves one of the oil rigs to an adjacent location, most likely covering an oil stone previously exposed.
If a player's truck starts or ends its movement by an oil rig and doesn't already have a load, the truck's owner can lift the oil rig and buy the oil stone underneath it, paying the rig's owner the current value of the oil.
You can't purchase oil stones that aren't covered as there must be a well in place to bring the oil to the surface. You must bring the oil to your side of the board to deliver it before you can pick up another oil stone with the truck.
When your train ends its movement by an empty platform the train picks up the platform so that you can carry it back to your camp. At the end of the game, players lose points based on their relative standings in the number of platforms collected.
The game ends once all the oil stones have been delivered. If any player has failed to collect at least one of each type of stone, that player loses the game. Players still in the game score points for each oil stone they possess, for having more of their favored type of oil than anyone else, for collecting barrels, and for having lots of money due to sales. If you have the fewest stones of a type, less money than anyone else, and fewer platforms than someone else, you'll lose points. The player with the high score wins.
However, the oil field is so huge that the players have to memorize where which oil quality is to be found. Moreover, the competing players are likely to interefere with the player's intentions.
To win the game, it is mandatory to collect oil qualities of different kinds, always keeping an eye on the ever changing prices. Balancing this will help !
From the Boardgame News annoucement.
As for the game play, Ghawar is a pick-up-and-deliver game with a roll-and-move mechanism on top of a memory element. On a 13x13 game board, 36 oil platforms are laid out in a 6x6 square with one empty space between each pair of platforms. Players seed these platforms with 36 coloured "oil stones" with nine cubes in each of four colors.
Players take turns rolling two dice and placing one of their five oil wells on the unoccupied platform at this location in the grid; if a player rolls 2-5, for example, she can choose row 2, column 5 or the other way around. Once all the oil rigs are placed, the second half of the game begins.
On a turn, a player either rolls a die to move the truck, train or both vehicles a number of spaces equal to the die roll or moves one of the oil rigs to an adjacent location, most likely covering an oil stone previously exposed.
If a player's truck starts or ends its movement by an oil rig and doesn't already have a load, the truck's owner can lift the oil rig and buy the oil stone underneath it, paying the rig's owner the current value of the oil.
You can't purchase oil stones that aren't covered as there must be a well in place to bring the oil to the surface. You must bring the oil to your side of the board to deliver it before you can pick up another oil stone with the truck.
When your train ends its movement by an empty platform the train picks up the platform so that you can carry it back to your camp. At the end of the game, players lose points based on their relative standings in the number of platforms collected.
The game ends once all the oil stones have been delivered. If any player has failed to collect at least one of each type of stone, that player loses the game. Players still in the game score points for each oil stone they possess, for having more of their favored type of oil than anyone else, for collecting barrels, and for having lots of money due to sales. If you have the fewest stones of a type, less money than anyone else, and fewer platforms than someone else, you'll lose points. The player with the high score wins.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
473
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
431
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
373
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
337
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18