-
BGG랭킹
BGG전체 : 11267
WARGAMES : 1889
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-120 분
-
연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.60 / 5
-
디자이너
Frank Chadwick
-
아티스트
-
인원
게임 소개
"중동에서의 전술 전투: 1941-1991"
규모: 250미터 육각, 15분 회전, 소대 규모 부대.
시나리오는 제2차 세계 대전, 이스라엘 독립 전쟁, 시나이 전쟁, 6일 전쟁, 1973년 아랍-이스라엘 전쟁, 레바논, 이란-이라크 전쟁, 1991년 걸프 전쟁을 다룬다.
카탈로그 설명.
이탈리아의 제2차 세계 대전 참전으로 북아프리카와 중동에 전쟁이 일어났고, 그 이후 그 지역은 거의 지속적인 전쟁을 해왔다. 이 전쟁들은 제2차 세계 대전 이후 유일한 전통적인 지상 분쟁이었고, 따라서 무기 체계, 전술, 전투의 강도에 대한 발전적 기록을 제공한다. 이제 이 모든 갈등은 1차 전투 타이틀의 일부인 한 게임에서 탐구됩니다. 이 게임은 세심하게 연구되어 사막에서의 전쟁에 대한 정확한 시각을 제공하지만, 지금까지 출판된 전술 게임 중 가장 접근하기 쉬운 게임 중 하나이기도 하다. 더 “Jump-Start" 규칙 폴더는 상자를 연 후 30분 이내에 실행할 수 있는 기본 시나리오와 두 가지 시나리오를 제공합니다. 그리고 "Design Your Own" 시나리오 규칙을 통해 플레이어는 무한한 가능성을 탐색할 수 있습니다. 게임 구성 요소는 다음과 같다: 16개의 5색 11x17" 지오모렐크 맵; 800개의 다이컷 카운터와 마커; 완전한 게임 차트. 2가지 소개 시나리오가 포함된 점프-시작 규칙: 기본 및 고급 규칙, 기록 노트, 31가지 시나리오를 포함한 80페이지 분량의 게임 매뉴얼.
확장 기준:
더 샌즈 오브 워: 확장 키트
규모: 250미터 육각, 15분 회전, 소대 규모 부대.
시나리오는 제2차 세계 대전, 이스라엘 독립 전쟁, 시나이 전쟁, 6일 전쟁, 1973년 아랍-이스라엘 전쟁, 레바논, 이란-이라크 전쟁, 1991년 걸프 전쟁을 다룬다.
카탈로그 설명.
이탈리아의 제2차 세계 대전 참전으로 북아프리카와 중동에 전쟁이 일어났고, 그 이후 그 지역은 거의 지속적인 전쟁을 해왔다. 이 전쟁들은 제2차 세계 대전 이후 유일한 전통적인 지상 분쟁이었고, 따라서 무기 체계, 전술, 전투의 강도에 대한 발전적 기록을 제공한다. 이제 이 모든 갈등은 1차 전투 타이틀의 일부인 한 게임에서 탐구됩니다. 이 게임은 세심하게 연구되어 사막에서의 전쟁에 대한 정확한 시각을 제공하지만, 지금까지 출판된 전술 게임 중 가장 접근하기 쉬운 게임 중 하나이기도 하다. 더 “Jump-Start" 규칙 폴더는 상자를 연 후 30분 이내에 실행할 수 있는 기본 시나리오와 두 가지 시나리오를 제공합니다. 그리고 "Design Your Own" 시나리오 규칙을 통해 플레이어는 무한한 가능성을 탐색할 수 있습니다. 게임 구성 요소는 다음과 같다: 16개의 5색 11x17" 지오모렐크 맵; 800개의 다이컷 카운터와 마커; 완전한 게임 차트. 2가지 소개 시나리오가 포함된 점프-시작 규칙: 기본 및 고급 규칙, 기록 노트, 31가지 시나리오를 포함한 80페이지 분량의 게임 매뉴얼.
확장 기준:
더 샌즈 오브 워: 확장 키트
"Tactical Combat in the Middle East: 1941-1991"
Scale: 250 meter hexes, 15 minute turns, platoon sized units.
Scenarios cover World War II, the Israeli War of Independence, the Sinai War, the Six-Day War, the 1973 Arab-Israeli War, Lebanon, the Iran-Iraq War, and the 1991 Gulf War.
Catalogue Description.
The entry of Italy Into World War II brought war to North Africa and the Middle East, and that region has seen almost continual warfare ever since. These wars have been among the only major conventional ground conflicts since WWII, and thus provide a developing record of the changing nature of weapons systems, tactics, and the Intensity of combat. Now all these conflicts are explored in this one game, part of the First Battle series of titles. The game is meticulously researched and provides as accurate a view of warfare in the desert as has yet appeared, yet it is also one of the most accessible tactical games ever published. The “Jump-Start" rules folder provides basics and two scenarios that can be played within a half hour of opening the box. And "design-your-own" scenario rules enable players to explore endless possibilities. Game components include: 16 five-color 11x17" geomorphlc maps; 800 die-cut counters and markers; complete game charts. Jump-Start rules with 2 Introductory scenarios; 80-page game manual, including basic and advanced rules, historical notes, and 31 scenarios.
Expanded by:
The Sands of War: Expansion Kit
Scale: 250 meter hexes, 15 minute turns, platoon sized units.
Scenarios cover World War II, the Israeli War of Independence, the Sinai War, the Six-Day War, the 1973 Arab-Israeli War, Lebanon, the Iran-Iraq War, and the 1991 Gulf War.
Catalogue Description.
The entry of Italy Into World War II brought war to North Africa and the Middle East, and that region has seen almost continual warfare ever since. These wars have been among the only major conventional ground conflicts since WWII, and thus provide a developing record of the changing nature of weapons systems, tactics, and the Intensity of combat. Now all these conflicts are explored in this one game, part of the First Battle series of titles. The game is meticulously researched and provides as accurate a view of warfare in the desert as has yet appeared, yet it is also one of the most accessible tactical games ever published. The “Jump-Start" rules folder provides basics and two scenarios that can be played within a half hour of opening the box. And "design-your-own" scenario rules enable players to explore endless possibilities. Game components include: 16 five-color 11x17" geomorphlc maps; 800 die-cut counters and markers; complete game charts. Jump-Start rules with 2 Introductory scenarios; 80-page game manual, including basic and advanced rules, historical notes, and 31 scenarios.
Expanded by:
The Sands of War: Expansion Kit
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
455
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
429
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
367
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
329
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18