-
BGG랭킹
BGG전체 : 6771
WARGAMES : 805
7.2The Desert Fox: Rommel's Campaign for North Africa April 1941-December 1942 (1981) -
-
인원
2-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
120-120 분
-
연령
12+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.29 / 5
-
디자이너
Richard H. Berg
-
아티스트
Redmond A. Simonsen, Masahiro Yamazaki
-
인원
게임 소개
사막여우(Desert Fox)는 1941년 3월 에르&샤이윈 롬멜이 도착한 이후 1942년 말까지 북아프리카에서 추축국의 미래 공세에 대한 여단급 모의실험이다.
추축국 플레이어는 알렉산드리아를 점령해 리비아와 이집트를 확보하려 하고, 연합국(영연방) 플레이어는 알렉산드리아를 보호하고 추축국 세력을 봉쇄하려 한다. 사막 폭스에서는 두 가지 시나리오가 있다: 분쟁 초기 몇 달 동안 토브룩에서 추축국 드라이브를 다루는 짧은 5회전 게임, 북동아프리카에서의 전체 전쟁을 재현하는 캠페인 게임.
(서론부터)
구성요소(SPI 에디션):
두 개의 11x17&157 지도
한 장의 카운터 시트
추축국 플레이어는 알렉산드리아를 점령해 리비아와 이집트를 확보하려 하고, 연합국(영연방) 플레이어는 알렉산드리아를 보호하고 추축국 세력을 봉쇄하려 한다. 사막 폭스에서는 두 가지 시나리오가 있다: 분쟁 초기 몇 달 동안 토브룩에서 추축국 드라이브를 다루는 짧은 5회전 게임, 북동아프리카에서의 전체 전쟁을 재현하는 캠페인 게임.
(서론부터)
구성요소(SPI 에디션):
두 개의 11x17&157 지도
한 장의 카운터 시트
Desert Fox is a brigade level simulation of the war in North Africa from the arrival of Erwin Rommel in March of 1941 until the end of 1942 when the Allies, landing amphibious forces in Western Africa, blockaded any chances for future Axis offensives in North Africa.
The Axis player attempts to secure Libya and Egypt by seizing Alexandria, while the Allied (Commonwealth) player seeks to protect Alexandria and to contain the Axis forces. There are two scenarios in Desert Fox: a short, five-turn game, covering the Axis drive on Tobruk in the first few months of the conflict; and a campaign game, recreating the entire war in Northeast Africa.
(from the introduction)
Components (SPI edition):
two 11x17" maps
one countersheet
The Axis player attempts to secure Libya and Egypt by seizing Alexandria, while the Allied (Commonwealth) player seeks to protect Alexandria and to contain the Axis forces. There are two scenarios in Desert Fox: a short, five-turn game, covering the Axis drive on Tobruk in the first few months of the conflict; and a campaign game, recreating the entire war in Northeast Africa.
(from the introduction)
Components (SPI edition):
two 11x17" maps
one countersheet
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
446
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
426
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
365
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
326
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
597
-
2024-11-13
-
Lv.18