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BGG랭킹
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WARGAMES : 494
7.9Lost Battles: Forty Battles & Campaigns of the Ancient World (2011) -
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
140-140 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.18 / 5
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디자이너
Philip Sabin
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아티스트
Mark Mahaffey
-
인원
게임 소개
Lost Battle"은 한 번에 40개의 게임이 있습니다. 이 게임은 기원전 490년 마라톤에서 페르시아가 패배한 이후 기원전 48년 파르살루스에서 카이사르가 승리할 때까지 지중해와 근동의 전투와 원정을 다룬다. 이 책은 지난 몇 년 동안 철저히 테스트되고 다듬어졌으며 필립 사빈 교수의 고대 전쟁에 대한 수십 년간의 연구와 시뮬레이션 설계에 바탕을 두고 있다.
이 게임은 3가지 레벨에서 싸울 수 있다 - 그랜드 전술, 그랜드 전략, 또는 둘의 조합. 전술적 수준에서, 한 명 또는 두 명의 선수들은 레우트라, 가우가멜라, 라피아, 칸나에, 키노스케팔레, 삼브레와 같은 35개의 다른 육상 전투들 중 어느 것도 다시 칠 수 있다. 거대한 전략 수준에서, 기원전 350년부터 150년까지의 두 세기의 서사시 결투를 다시 조명할 수 있는데, 마케도니아의 알렉산드로스에 의한 아케메네스조 페르시아의 일식과, 한니발의 전역과 부활한 로마 공화국에 의한 카르타고와 헬레니즘 국가 정복으로 끝난다. 가장 야심찬 게임은 이 두 단계를 결합하고, 1~4명의 선수들이 이 두 세기 동안의 전략적인 전쟁을 해결하기 위해 전술적 전투를 사용하거나, 아니면 아테네, 스파르타, 테바이 사이의 3각의 지배권 경쟁과 같은 일련의 역사적 전투를 재연하는 것을 볼 수 있다.에파미논다스의 죽음까지 펠로폰네소스 전쟁.
전체적인 강세는 역사적 정확성과 속도 및 접근성을 결합하는 데 있다. 독립형 전략게임은 30분 만에 완주할 수 있고, 개별 육상전은 2시간 이내 재공격이 가능하다. 끊임없는 플레이어 상호작용과 일련의 고통스러운 딜레마가 있다 - 어떤 종류의 부대가 특정 적에 대해 선두에 서야 하는지, 기진맥진해지는 대신 총력을 다해 공격해야 하는지, 그리고 장군들이 그들의 결집을 위해 전투에 참여해야 하는지 죽임을 당할 위험에 처한 낙담한 사람들이 상황을 더 악화시킬 수 있을까요? 이 게임은 호플리테스, 군단, 팔랑이와 궁수에서부터 투석기, 낫으로 된 병거, 전쟁 코끼리까지 많은 종류의 군대를 포함하고 있으며, 장군성과 군대의 질에서 큰 차이를 반영하고, 그들이 전장에서 패배하더라도, 계급이 높은 군대가 '게임 승리'를 할 수 있도록 하는 간단한 규칙을 포함하고 있다. 그들이 과거보다 더 잘한다면요 게임의 모든 측면은 솔리테어 친화적이며 한 명의 플레이어가 한 쪽당 한 명 이상의 플레이어가 쉽게 측면을 바꿀 수 있다.
전술적 전투는 원하는 전쟁터를 형성하기 위해 딱 맞는 5 x 4 격자 모양의 5 인치 정사각형 경마용 지형 타일에서 치러진다. 각각의 다이컷 카운터는 둥근 모서리를 가지고 있고 또한 완전한 색상으로 되어 있다; 그것들은 다양한 종류의 부대를 묘사하고 있다. 전략 게임은 스페인에서 인도에 이르는 지역을 보여주는 하드마운트 맵에서 치러진다.
이 게임은 3가지 레벨에서 싸울 수 있다 - 그랜드 전술, 그랜드 전략, 또는 둘의 조합. 전술적 수준에서, 한 명 또는 두 명의 선수들은 레우트라, 가우가멜라, 라피아, 칸나에, 키노스케팔레, 삼브레와 같은 35개의 다른 육상 전투들 중 어느 것도 다시 칠 수 있다. 거대한 전략 수준에서, 기원전 350년부터 150년까지의 두 세기의 서사시 결투를 다시 조명할 수 있는데, 마케도니아의 알렉산드로스에 의한 아케메네스조 페르시아의 일식과, 한니발의 전역과 부활한 로마 공화국에 의한 카르타고와 헬레니즘 국가 정복으로 끝난다. 가장 야심찬 게임은 이 두 단계를 결합하고, 1~4명의 선수들이 이 두 세기 동안의 전략적인 전쟁을 해결하기 위해 전술적 전투를 사용하거나, 아니면 아테네, 스파르타, 테바이 사이의 3각의 지배권 경쟁과 같은 일련의 역사적 전투를 재연하는 것을 볼 수 있다.에파미논다스의 죽음까지 펠로폰네소스 전쟁.
전체적인 강세는 역사적 정확성과 속도 및 접근성을 결합하는 데 있다. 독립형 전략게임은 30분 만에 완주할 수 있고, 개별 육상전은 2시간 이내 재공격이 가능하다. 끊임없는 플레이어 상호작용과 일련의 고통스러운 딜레마가 있다 - 어떤 종류의 부대가 특정 적에 대해 선두에 서야 하는지, 기진맥진해지는 대신 총력을 다해 공격해야 하는지, 그리고 장군들이 그들의 결집을 위해 전투에 참여해야 하는지 죽임을 당할 위험에 처한 낙담한 사람들이 상황을 더 악화시킬 수 있을까요? 이 게임은 호플리테스, 군단, 팔랑이와 궁수에서부터 투석기, 낫으로 된 병거, 전쟁 코끼리까지 많은 종류의 군대를 포함하고 있으며, 장군성과 군대의 질에서 큰 차이를 반영하고, 그들이 전장에서 패배하더라도, 계급이 높은 군대가 '게임 승리'를 할 수 있도록 하는 간단한 규칙을 포함하고 있다. 그들이 과거보다 더 잘한다면요 게임의 모든 측면은 솔리테어 친화적이며 한 명의 플레이어가 한 쪽당 한 명 이상의 플레이어가 쉽게 측면을 바꿀 수 있다.
전술적 전투는 원하는 전쟁터를 형성하기 위해 딱 맞는 5 x 4 격자 모양의 5 인치 정사각형 경마용 지형 타일에서 치러진다. 각각의 다이컷 카운터는 둥근 모서리를 가지고 있고 또한 완전한 색상으로 되어 있다; 그것들은 다양한 종류의 부대를 묘사하고 있다. 전략 게임은 스페인에서 인도에 이르는 지역을 보여주는 하드마운트 맵에서 치러진다.
"Lost Battles" is forty games in one. The game covers battles and campaigns in the Mediterranean and Near East from the Persian defeat at Marathon in 490 BC to Caesar's victory at Pharsalus in 48 BC. It has been exhaustively tested and refined over the past several years, and is based on Professor Philip Sabin's decades of research and simulation design on ancient warfare; and it includes an updated copy of his book, with extensive historical and design notes on every scenario.
The game can be fought on three levels - the grand tactical, the grand strategic, or a combination of the two. At the grand tactical level, 1 or 2 players may refight any of 35 different land battles such as Leuctra, Gaugamela, Raphia, Cannae, Cynoscephalae or the Sambre - far more than in any other single boxed game. At the grand strategic level, 1 to 4 players may refight the epic duels of the two centuries from 350 to 150 BC, starting with the eclipse of Achaemenid Persia by Alexander of Macedon, and ending with Hannibal's campaigns and the conquest of Carthage and the Hellenistic states by the resurgent Roman republic. The most ambitious games combine these two levels, and see 1 to 4 players using tactical battles to resolve strategic campaigns across part or all of this two century period, or else refighting a series of historical battles to decide conflicts such as the three-cornered contest for dominance between Athens, Sparta and Thebes from the start of the Peloponnesian War to the death of Epaminondas.
The accent throughout is on combining historical accuracy with speed and accessibility. The free-standing strategic game may be completed in just 30 minutes, while individual land battles may be re-fought in two hours or less. There is constant player interaction, and a series of tortuous dilemmas - how should the scarce command points be allocated across the battlefront, which troop types should be put in the lead against particular opponents, should units attack all-out at the cost of becoming exhausted themselves, and should generals join the fighting to rally their disheartened men at the risk of being killed and so making things far worse? The game includes all the many troop types from hoplites, legionaries, phalangites and archers to cataphracts, scythed chariots and war elephants, and it includes simple rules to reflect the huge differences in generalship and troop quality and to allow outclassed armies to win a handicapped 'game victory' even if they are defeated on the field, as long as they do better than they did historically. All aspects of the game are avowedly solitaire-friendly, and can be run by a single player swapping sides just as easily as by one or more players per side.
Tactical battles are fought on a 5 x 4 grid of full-colour 5 inch square hard mounted terrain tiles, which dovetail to form any desired battlefield. The individually die-cut counters have rounded corners and are also in full-colour; they depict the various different troop types. The strategic game is fought on a hard mounted map showing the area from Spain to India.
The game can be fought on three levels - the grand tactical, the grand strategic, or a combination of the two. At the grand tactical level, 1 or 2 players may refight any of 35 different land battles such as Leuctra, Gaugamela, Raphia, Cannae, Cynoscephalae or the Sambre - far more than in any other single boxed game. At the grand strategic level, 1 to 4 players may refight the epic duels of the two centuries from 350 to 150 BC, starting with the eclipse of Achaemenid Persia by Alexander of Macedon, and ending with Hannibal's campaigns and the conquest of Carthage and the Hellenistic states by the resurgent Roman republic. The most ambitious games combine these two levels, and see 1 to 4 players using tactical battles to resolve strategic campaigns across part or all of this two century period, or else refighting a series of historical battles to decide conflicts such as the three-cornered contest for dominance between Athens, Sparta and Thebes from the start of the Peloponnesian War to the death of Epaminondas.
The accent throughout is on combining historical accuracy with speed and accessibility. The free-standing strategic game may be completed in just 30 minutes, while individual land battles may be re-fought in two hours or less. There is constant player interaction, and a series of tortuous dilemmas - how should the scarce command points be allocated across the battlefront, which troop types should be put in the lead against particular opponents, should units attack all-out at the cost of becoming exhausted themselves, and should generals join the fighting to rally their disheartened men at the risk of being killed and so making things far worse? The game includes all the many troop types from hoplites, legionaries, phalangites and archers to cataphracts, scythed chariots and war elephants, and it includes simple rules to reflect the huge differences in generalship and troop quality and to allow outclassed armies to win a handicapped 'game victory' even if they are defeated on the field, as long as they do better than they did historically. All aspects of the game are avowedly solitaire-friendly, and can be run by a single player swapping sides just as easily as by one or more players per side.
Tactical battles are fought on a 5 x 4 grid of full-colour 5 inch square hard mounted terrain tiles, which dovetail to form any desired battlefield. The individually die-cut counters have rounded corners and are also in full-colour; they depict the various different troop types. The strategic game is fought on a hard mounted map showing the area from Spain to India.
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