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BGG랭킹
BGG전체 : 2080
WARGAMES : 110
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
180-480 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.40 / 5
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디자이너
Craig Besinque
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아티스트
Tom Dalgliesh, Ron Gibson, Jody Harmon, Eric Hotz
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인원
게임 소개
롬멜 인 더 사막(Rommel in the Desert)은 제2차 세계 대전의 북아프리카 사막 전역에서 전개된 전투 게임이다.
이 게임은 20년 이상 수천 명의 게이머들에 의해 즐겨져 왔습니다. 전쟁 게임을 경험하는 것은 많은 사람들이 그 주제에 대해 최고라고 생각한다.사막의
Rommel은 명령의 경험을 시뮬레이션한다. 적들이 압도당하기 위해 소극적으로 기다리는 동안 전투요소를 뒤섞어 완벽한 3-1 공격을 받는 것과 무관하지 않다. 롬멜은 스피드와 대담함, 그리고 놀라움으로 많은 승리를 거두었다.
이 게임에서 사막 캠페인과 마찬가지로 전장의 사건들은 종종 상대 지휘관들 사이의 기지와 신경의 싸움에 종속된다. 전략을 잘 이해하는 것이 도움이 되겠지만, 선견지명, 배짱, 그리고 본능은 성공의 중요한 요소이다.
CONTENTS
100개의 나무 블록(20mm)
레이블
지도보드(11 x 34인치)
규칙 1.02
42 공급 카드
4 주사위
웹 사이트에서 채택)제2차 세계 대전 중 북아프리카에서 영국과 독일 간의 분쟁에 대한 전면적인 언급. 기동 게임은 공급의 감소가 어느 쪽이든 재앙을 의미하기 때문에 양쪽 모두 정확하게 움직여야 하고 공격 시기를 알아야 한다. 공급 시스템은 카드 구동식입니다. 이 게임은 북아프리카의 지도와 영국과 독일을 대표하는 100개의 나무 블록이 함께 제공됩니다.
Columbia Games Block 시스템을 사용합니다. 각 게임의 규칙 집합에는 변형이 있지만 모든 게임이 블록 시스템을 기반으로 한다. 기본적으로 지도에서 유닛을 나타내는 전통적인 카운터 대신 유닛 디테일이 블록의 한쪽 면에만 표시된 똑바로 서 있는 나무 블록을 사용한다. 이것은 두 가지 일을 한다: 먼저, 이것은 "fog of war"를 만드는 쉬운 방법을 제공한다. 왜냐하면 당신의 상대는 좋은 기억으로 특정한 조각이 어떤 종류의 유닛인지 그리고 그것의 현재 힘을 알 수 없기 때문이다. 둘째, 블록이 끝에 서게 함으로써 현재 강도가 상위 숫자가 되도록 블록을 회전시켜 단위 강도를 추적할 수 있는 방법을 제공합니다. 대부분의 워 게임들은 유닛들이 전체적인 강도에 따라 스텝을 밟을 수 있는 어떤 종류의 메커니즘을 가지고 있다. 카운터는 양면만을 가지고 있기 때문에 일반적으로 2단계까지만 있지만 블록은 4단계이므로 다른 많은 워 게임보다 2배 많은 세부 정보를 쉽게 추적할 수 있습니다. 블록의 사용으로 컬럼비아는 더 이상의 복잡한 부기 층을 추가하지 않고 워 게임에 많은 깊이를 추가하는 방법을 제공했고, 따라서 흥미롭고 비교적 짧은 게임 세션을 가능하게 했다.
(BGG 사용자로부터)
이 게임은 20년 이상 수천 명의 게이머들에 의해 즐겨져 왔습니다. 전쟁 게임을 경험하는 것은 많은 사람들이 그 주제에 대해 최고라고 생각한다.사막의
Rommel은 명령의 경험을 시뮬레이션한다. 적들이 압도당하기 위해 소극적으로 기다리는 동안 전투요소를 뒤섞어 완벽한 3-1 공격을 받는 것과 무관하지 않다. 롬멜은 스피드와 대담함, 그리고 놀라움으로 많은 승리를 거두었다.
이 게임에서 사막 캠페인과 마찬가지로 전장의 사건들은 종종 상대 지휘관들 사이의 기지와 신경의 싸움에 종속된다. 전략을 잘 이해하는 것이 도움이 되겠지만, 선견지명, 배짱, 그리고 본능은 성공의 중요한 요소이다.
CONTENTS
100개의 나무 블록(20mm)
레이블
지도보드(11 x 34인치)
규칙 1.02
42 공급 카드
4 주사위
웹 사이트에서 채택)제2차 세계 대전 중 북아프리카에서 영국과 독일 간의 분쟁에 대한 전면적인 언급. 기동 게임은 공급의 감소가 어느 쪽이든 재앙을 의미하기 때문에 양쪽 모두 정확하게 움직여야 하고 공격 시기를 알아야 한다. 공급 시스템은 카드 구동식입니다. 이 게임은 북아프리카의 지도와 영국과 독일을 대표하는 100개의 나무 블록이 함께 제공됩니다.
Columbia Games Block 시스템을 사용합니다. 각 게임의 규칙 집합에는 변형이 있지만 모든 게임이 블록 시스템을 기반으로 한다. 기본적으로 지도에서 유닛을 나타내는 전통적인 카운터 대신 유닛 디테일이 블록의 한쪽 면에만 표시된 똑바로 서 있는 나무 블록을 사용한다. 이것은 두 가지 일을 한다: 먼저, 이것은 "fog of war"를 만드는 쉬운 방법을 제공한다. 왜냐하면 당신의 상대는 좋은 기억으로 특정한 조각이 어떤 종류의 유닛인지 그리고 그것의 현재 힘을 알 수 없기 때문이다. 둘째, 블록이 끝에 서게 함으로써 현재 강도가 상위 숫자가 되도록 블록을 회전시켜 단위 강도를 추적할 수 있는 방법을 제공합니다. 대부분의 워 게임들은 유닛들이 전체적인 강도에 따라 스텝을 밟을 수 있는 어떤 종류의 메커니즘을 가지고 있다. 카운터는 양면만을 가지고 있기 때문에 일반적으로 2단계까지만 있지만 블록은 4단계이므로 다른 많은 워 게임보다 2배 많은 세부 정보를 쉽게 추적할 수 있습니다. 블록의 사용으로 컬럼비아는 더 이상의 복잡한 부기 층을 추가하지 않고 워 게임에 많은 깊이를 추가하는 방법을 제공했고, 따라서 흥미롭고 비교적 짧은 게임 세션을 가능하게 했다.
(BGG 사용자로부터)
Rommel in the Desert is a fast-moving, challenging, tense, and playable wargame based on the North Africa desert campaign of World War II.
This game has been enjoyed by thousands of gamers for over 20 years. Experience the wargame many consider the best on the subject.
Rommel in the Desert simulates the experience of command. The real problems of generals have nothing to do with shuffling combat factors to get a perfect 3-1 attack while the enemy waits passively to be overwhelmed. Rommel gained many of his victories by employing speed, daring, and surprise.
In this game, as in the desert campaign, the events of the battlefield are often subordinate to the battle of wits and nerves between opposing commanders. A good grasp of strategy will help, but foresight, nerve, and instinct are the crucial elements of success.
CONTENTS
100 wooden blocks (20mm)
Labels
Mapboard (11 x 34 inches)
Rules 1.02
42 Supply Cards
4 Dice
(adapted from Columbia Games website)
Rommel in the Desert is a pre-"Front" game touching on the conflict between the British and Germans in North Africa during WWII. A game of maneuver, each side has to move with precision and know when to strike, since a cut in supply spells disaster for either side. The supply system is card driven. The game comes with a map of North Africa and 100 wooden blocks to represent the British and Germans.
This title uses Columbia Games Block system. While there are variations in the rule sets for each of their games none the less all of their games are based on block system. Basically this means that rather than the traditional use of counters to represent units on the map the game instead uses wooden blocks that stand upright and with unit details only shown on one side of the blocks. This does two things: First it provides an easy way of producing a "fog of war" because your opponent can not tell, save through good memory, what type of unit a specific piece is and its current strength. Second, by having the blocks stand on end it provides a way to keep track of a units strength by rotating the block so the current strength is the top number. Most war games have some type of mechanism that lets units take steps in their overall strength. Counters normally have at most two steps because of they only have two sides, however blocks have four and so now you can easily keep track of twice the amount of detail that many other war games provide. With the use of blocks Columbia has provided a way of adding a good deal of depth to their war games without adding further complex layers of bookkeeping and thus allow for interesting and relatively short sessions of play.
(from BGG user)
This game has been enjoyed by thousands of gamers for over 20 years. Experience the wargame many consider the best on the subject.
Rommel in the Desert simulates the experience of command. The real problems of generals have nothing to do with shuffling combat factors to get a perfect 3-1 attack while the enemy waits passively to be overwhelmed. Rommel gained many of his victories by employing speed, daring, and surprise.
In this game, as in the desert campaign, the events of the battlefield are often subordinate to the battle of wits and nerves between opposing commanders. A good grasp of strategy will help, but foresight, nerve, and instinct are the crucial elements of success.
CONTENTS
100 wooden blocks (20mm)
Labels
Mapboard (11 x 34 inches)
Rules 1.02
42 Supply Cards
4 Dice
(adapted from Columbia Games website)
Rommel in the Desert is a pre-"Front" game touching on the conflict between the British and Germans in North Africa during WWII. A game of maneuver, each side has to move with precision and know when to strike, since a cut in supply spells disaster for either side. The supply system is card driven. The game comes with a map of North Africa and 100 wooden blocks to represent the British and Germans.
This title uses Columbia Games Block system. While there are variations in the rule sets for each of their games none the less all of their games are based on block system. Basically this means that rather than the traditional use of counters to represent units on the map the game instead uses wooden blocks that stand upright and with unit details only shown on one side of the blocks. This does two things: First it provides an easy way of producing a "fog of war" because your opponent can not tell, save through good memory, what type of unit a specific piece is and its current strength. Second, by having the blocks stand on end it provides a way to keep track of a units strength by rotating the block so the current strength is the top number. Most war games have some type of mechanism that lets units take steps in their overall strength. Counters normally have at most two steps because of they only have two sides, however blocks have four and so now you can easily keep track of twice the amount of detail that many other war games provide. With the use of blocks Columbia has provided a way of adding a good deal of depth to their war games without adding further complex layers of bookkeeping and thus allow for interesting and relatively short sessions of play.
(from BGG user)
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