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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
1-1 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Joe Joyce
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아티스트
-
인원
게임 소개
표준 16개의 체스피시와 폰을 사용하는 이 4차원 체스 변형은 4x4x4x4 보드에서 플레이됩니다. 이 인쇄 가능한 게임보드는 16 "levels"의 4x4 배열로 배치되며, 각 레벨은 4x4 2D 체스보드가 된다. 또는 일렬로 설치된 4개의 3D 4x4x4 게임보드를 사용할 수 있습니다. 이 게임은 L 린 스미스의 버전인 질리언스에서 이용할 수 있다.
피스 무브먼트는 가능한 한 직접적으로 2D에서 4D로 번역되며, 플레이 밸런스를 위해 몇 가지 변형된 부분이 있다. 그래서 이제 한 마리의 떼까마귀는 최대 8개의 가능한 방향으로 남북과 동서뿐만 아니라 상하좌우로 이동할 수 있습니다. 비숍은 각 레벨 내에서 대각선으로 움직이며, 레벨마다 대각선으로 움직일 수도 있다. 이 변화는 게임을 하기 훨씬 더 쉽게 만든다.
반면에 기사는 체스에서 이미 2차원으로 움직이는 유일한 조각이기 때문에 권력에서 여왕과 경쟁합니다. 4x4x4 크기의 보드에서, 그것은 최대 24자리까지 도달할 수 있습니다. 퀸은 룩과 비숍의 동작을 결합하고 킹은 원스퀘어 퀸의 움직임이다.
폰은 가장 많이 변경되어 1개의 정사각형 "앞으로" 또는 "사이드웨이" - 6개의 위치를 이동하고 이동하는 동안 캡처합니다. 이것은 2개의 폰이 서로를 지원할 수 있게 한다.
4D 보드
게임은 체크메이트가 승리하는데, 킹 룰을 유지하면 표준 방식으로 이루어지거나, 보드상의 모든 법적 위치에서 킹과 2개의 주요 조각으로 베어 킹에게 강제할 수 있다. 킹 룰은 킹이 다른 킹의 현재 "레벨"로 이동하는 것을 허용한다. 이것은 탈출할 수 있는 많은 방법이 있는 4D 보드에서 상대를 짝짓기하는 고차원 체스의 주요 문제를 해결한다.
피스 무브먼트는 가능한 한 직접적으로 2D에서 4D로 번역되며, 플레이 밸런스를 위해 몇 가지 변형된 부분이 있다. 그래서 이제 한 마리의 떼까마귀는 최대 8개의 가능한 방향으로 남북과 동서뿐만 아니라 상하좌우로 이동할 수 있습니다. 비숍은 각 레벨 내에서 대각선으로 움직이며, 레벨마다 대각선으로 움직일 수도 있다. 이 변화는 게임을 하기 훨씬 더 쉽게 만든다.
반면에 기사는 체스에서 이미 2차원으로 움직이는 유일한 조각이기 때문에 권력에서 여왕과 경쟁합니다. 4x4x4 크기의 보드에서, 그것은 최대 24자리까지 도달할 수 있습니다. 퀸은 룩과 비숍의 동작을 결합하고 킹은 원스퀘어 퀸의 움직임이다.
폰은 가장 많이 변경되어 1개의 정사각형 "앞으로" 또는 "사이드웨이" - 6개의 위치를 이동하고 이동하는 동안 캡처합니다. 이것은 2개의 폰이 서로를 지원할 수 있게 한다.
4D 보드
게임은 체크메이트가 승리하는데, 킹 룰을 유지하면 표준 방식으로 이루어지거나, 보드상의 모든 법적 위치에서 킹과 2개의 주요 조각으로 베어 킹에게 강제할 수 있다. 킹 룰은 킹이 다른 킹의 현재 "레벨"로 이동하는 것을 허용한다. 이것은 탈출할 수 있는 많은 방법이 있는 4D 보드에서 상대를 짝짓기하는 고차원 체스의 주요 문제를 해결한다.
This 4-dimensional chess variant, using the standard 16 chesspieces and pawns, is played on a 4x4x4x4 board. (A printable 2D version of the board is provided, with coordinate numbers in each square.) This printable gameboard is laid out as a 4x4 arrangement of 16 "levels", each level being a 4x4 2D chessboard. Alternatively, 4 3D 4x4x4 gameboards set up in a row are usable. The game is available on Zillions, in a version by L Lynn Smith.
Piece moves are translated as directly as possible from 2D to 4D, with some adaptations for play balance. So a rook now can move not only north-south and east-west, but up-down and side to side, too, for a maximum of 8 possible directions. Bishops move diagonally within each level, and may also move diagonally from level to level, which simplifies the move somewhat, changing the bishop from a fully 4D piece to one that is 2D+2D. This change makes the game much easier to play.
The knight, on the other hand, rivals the queen in power, because it is the only piece in chess that already moves in 2 dimensions. On a 4x4x4x4 board, it can reach up to 2 dozen spots. The queen combines the moves of rook and bishop, and the king is a one-square queen in movement.
Pawns are the most changed, moving 1 square "forward" or "sideways" - 6 locations in all, and capturing as it moves. This allows 2 pawns to support each other, a useful feature on
a 4D board.
The game is won by checkmate, which with the held king rule, can be achieved in the standard fashion, or it can be forced on a bare king by a king and 2 major pieces, from any legal positions on the board. The held king rule allows a king moving onto the other king's current "level" to pin the enemy king in that level. This solves a major problem in higher dimensional chess, that of mating the opponent on a 4D board, which has so many ways to escape.
Piece moves are translated as directly as possible from 2D to 4D, with some adaptations for play balance. So a rook now can move not only north-south and east-west, but up-down and side to side, too, for a maximum of 8 possible directions. Bishops move diagonally within each level, and may also move diagonally from level to level, which simplifies the move somewhat, changing the bishop from a fully 4D piece to one that is 2D+2D. This change makes the game much easier to play.
The knight, on the other hand, rivals the queen in power, because it is the only piece in chess that already moves in 2 dimensions. On a 4x4x4x4 board, it can reach up to 2 dozen spots. The queen combines the moves of rook and bishop, and the king is a one-square queen in movement.
Pawns are the most changed, moving 1 square "forward" or "sideways" - 6 locations in all, and capturing as it moves. This allows 2 pawns to support each other, a useful feature on
a 4D board.
The game is won by checkmate, which with the held king rule, can be achieved in the standard fashion, or it can be forced on a bare king by a king and 2 major pieces, from any legal positions on the board. The held king rule allows a king moving onto the other king's current "level" to pin the enemy king in that level. This solves a major problem in higher dimensional chess, that of mating the opponent on a 4D board, which has so many ways to escape.
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