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BGG랭킹
BGG전체 : 14665
WARGAMES : 2553
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.33 / 5
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디자이너
Théophile Monnier, Nicolas Stratigos
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아티스트
Didier Bourgeois, Christophe Camilotte
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인원
게임 소개
엔 포인트 투주르! 전술 전투 시스템의 업그레이드된 두 번째 워게임입니다. 이 시나리오는 1944년 독일군과 미국, 영국, 캐나다군 사이의 충돌을 다루고 있다.
부대에는 분대, 중화기 팀, 리더, 차량, 총기가 있습니다. 게임을 하는 동안 플레이어는 각자의 리더 아래에서 포메이션을 번갈아 활성화하며, 각 활성화된 유닛은 일반적으로 이동, 발사 또는 1/2 이동과 줄어든 효과로 발사하는 단일 동작을 취할 수 있다. 전술적 규모 게임에서 흔히 볼 수 있는 다양한 다른 행동들 - 중화기 분해/조립, 참호 등 -이 가능합니다.
보병 전투력은 CRT를 통해 해결되며, 유닛은 '정지', '중립(사기저하)', '제거 또는 단계 손실'됩니다. 반무장 전투는 침투, 장갑, 지형, 이동, 사정거리 등과 같은 공격과 방어 요소 간의 차이를 이용하여 소규모 CRT로 해결된다.
사기는 포메이션 당 측정되며, 효율성이 떨어지며(-1이 모든 동작에 적용되며, 활성화하려면 회전해야 함) 또는 일정 횟수의 손실 후에도 Rout이 가능합니다.
4가지 시나리오가 포함되어 있습니다.
1-&&더니에 카르é à Authie" 1944년 6월 7일 독일인에 대항한 캐나다인
2-&&Sur la route de Falaise " 1944년 8월 11일 영국 대 독일
3-앤드라이브;미국인과 독일인의 전쟁 (Fromenade Normande; 1944년 6월 11일
4-앤드루즈;L’Enfer vert" (1944년 7월 10일) 미국인들은 독일에 대항한다.
부대에는 분대, 중화기 팀, 리더, 차량, 총기가 있습니다. 게임을 하는 동안 플레이어는 각자의 리더 아래에서 포메이션을 번갈아 활성화하며, 각 활성화된 유닛은 일반적으로 이동, 발사 또는 1/2 이동과 줄어든 효과로 발사하는 단일 동작을 취할 수 있다. 전술적 규모 게임에서 흔히 볼 수 있는 다양한 다른 행동들 - 중화기 분해/조립, 참호 등 -이 가능합니다.
보병 전투력은 CRT를 통해 해결되며, 유닛은 '정지', '중립(사기저하)', '제거 또는 단계 손실'됩니다. 반무장 전투는 침투, 장갑, 지형, 이동, 사정거리 등과 같은 공격과 방어 요소 간의 차이를 이용하여 소규모 CRT로 해결된다.
사기는 포메이션 당 측정되며, 효율성이 떨어지며(-1이 모든 동작에 적용되며, 활성화하려면 회전해야 함) 또는 일정 횟수의 손실 후에도 Rout이 가능합니다.
4가지 시나리오가 포함되어 있습니다.
1-&&더니에 카르é à Authie" 1944년 6월 7일 독일인에 대항한 캐나다인
2-&&Sur la route de Falaise " 1944년 8월 11일 영국 대 독일
3-앤드라이브;미국인과 독일인의 전쟁 (Fromenade Normande; 1944년 6월 11일
4-앤드루즈;L’Enfer vert" (1944년 7월 10일) 미국인들은 독일에 대항한다.
The second wargame using an upgraded version of En Pointe Toujours! tactical combat system. The scenarios cover conflict between the Germans and American, English, and Canadian forces in 1944.
Units are squads, Heavy Weapon Teams, and individual Leaders, vehicles & guns. During play, players alternate activating formations under their respective leaders, with each activated unit able to take a single action - commonly move, fire or move 1/2 distance plus fire at reduced effect. A variety of other actions common to tactical scale games are possible - break down/assemble Heavy Weapons, entrench, etc.
Infantry Combat is resolved on a CRT, with units being 'Stopped', 'Neutralised' (demoralised), Eliminated or losing a step. Anti-armour combat is resolved by a smaller CRT, using the difference between attack & defence factors such as penetration, armour, terrain, movement, range, etc.
Morale is measured per formation, with reduced efficiency (-1 to all actions, and must roll to activate at all) or even Rout possible after a certain number of losses.
Contains 4 scenarios:
1-"Dernier carré à Authie" (7 June 1944) Canadians against Germans
2-"Sur la route de Falaise" (11 August 1944) British against Germans
3-"Promenade normande" (11 June 1944) Americans against Germans
4-"L’enfer vert" (10 July 1944) Americans against Germans
Units are squads, Heavy Weapon Teams, and individual Leaders, vehicles & guns. During play, players alternate activating formations under their respective leaders, with each activated unit able to take a single action - commonly move, fire or move 1/2 distance plus fire at reduced effect. A variety of other actions common to tactical scale games are possible - break down/assemble Heavy Weapons, entrench, etc.
Infantry Combat is resolved on a CRT, with units being 'Stopped', 'Neutralised' (demoralised), Eliminated or losing a step. Anti-armour combat is resolved by a smaller CRT, using the difference between attack & defence factors such as penetration, armour, terrain, movement, range, etc.
Morale is measured per formation, with reduced efficiency (-1 to all actions, and must roll to activate at all) or even Rout possible after a certain number of losses.
Contains 4 scenarios:
1-"Dernier carré à Authie" (7 June 1944) Canadians against Germans
2-"Sur la route de Falaise" (11 August 1944) British against Germans
3-"Promenade normande" (11 June 1944) Americans against Germans
4-"L’enfer vert" (10 July 1944) Americans against Germans
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