-
BGG랭킹
BGG전체 : 3314
THEMATIC : 558
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
180-180 분
-
연령
16+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.52 / 5
-
디자이너
Mat Brinkman, Jochen Hartmann, Nate Hayden
-
아티스트
Commode Ministrels in Bullface, Manifester, MarderIII, Wizard333
-
인원
게임 소개
동굴 이블과 통합: WARCUTS
산 자들은 죽은 자들을 위해 도시를 파냈는데, 땅 속 깊은 곳에 괴사체가 있었다. 그들은 시체로 동굴을 채우고 위쪽 공기에서 멀리 떨어진 곳에 가뒀다. 결국 죽은 자는 살아 있는 자를 잊었다.
그러나 죽음 속에서 새로운 삶이 시작되었다. 완전한 그림자의 어둠에서 나오는 악의 숨결이 부패한 육체를 휘저었다. 죽은 자들이 잠에서 깨어나 슬라임을 퍼붓는 터널을 통해 떼지어 다니며, 영혼의 힘을 찾고, 깊은 곳의 악마들과 싸우고 있었다. 검은 불꽃에 의해 활기가 돌면서, 괴생명체들은 우주 공간에서 흥망성쇠했다. 자, 클로리스트 언데드 리치 마법사들은 그림자 원천으로 가는 원시적인 입구와 영원한 사악한 황제가 지켜보고 기다리는 애절한 공포 구멍을 발견했어요.
네크로맨서들이 레어를 땅속 깊이 파고들었어 그들은 귀중한 자원과 신체 부위를 모아서 미니언 군대를 모아야 하며, 다른 이들의 발굴과 침입으로부터 자신의 라이어를 지켜야 한다. 결국, 유일한 길은 악마의 길로 들어가는 거야
그리고 당신의 본질이 고갈되면 다음 죽음의 각성을 기다리며 더러운 무덤의 어둠 속에서 또 다른 영원을 보내게 됩니다.
각각의 플레이어는 고대 네크로맨서의 역할을 맡는다. 지구 깊숙한 곳에 위치한 네크로폴리스는 이제 합쳐져서, 각각 모든 악의 위치인 다크 피트를 찾고 있습니다. 어둠의 마법사들은 레어의 귀중한 자원으로 미니언을 만들어 보내 파괴하거나 다른 생물이나 자원을 찾기 위해 터널을 더 파거나 다른 마법사에게 매복해야 한다.
네크로맨서 한 명만 서야 승부가 난다. 네크로맨서는 전투로 파괴될 수도 있고, 적의 미니언이 그들의 레어에 침입하여 마법사의 그림자 능력인 크톤 크리스탈을 파괴할 수도 있다. 하지만 더 큰 어둠이 선수들에게 찾아올지도 모른다. 그들이 생명체를 만들고 파괴할 때 어둠의 구덩이는 그림자 불꽃을 흡수하고 궁극의 동굴 악을 깨울 수 있다.
산 자들은 죽은 자들을 위해 도시를 파냈는데, 땅 속 깊은 곳에 괴사체가 있었다. 그들은 시체로 동굴을 채우고 위쪽 공기에서 멀리 떨어진 곳에 가뒀다. 결국 죽은 자는 살아 있는 자를 잊었다.
그러나 죽음 속에서 새로운 삶이 시작되었다. 완전한 그림자의 어둠에서 나오는 악의 숨결이 부패한 육체를 휘저었다. 죽은 자들이 잠에서 깨어나 슬라임을 퍼붓는 터널을 통해 떼지어 다니며, 영혼의 힘을 찾고, 깊은 곳의 악마들과 싸우고 있었다. 검은 불꽃에 의해 활기가 돌면서, 괴생명체들은 우주 공간에서 흥망성쇠했다. 자, 클로리스트 언데드 리치 마법사들은 그림자 원천으로 가는 원시적인 입구와 영원한 사악한 황제가 지켜보고 기다리는 애절한 공포 구멍을 발견했어요.
네크로맨서들이 레어를 땅속 깊이 파고들었어 그들은 귀중한 자원과 신체 부위를 모아서 미니언 군대를 모아야 하며, 다른 이들의 발굴과 침입으로부터 자신의 라이어를 지켜야 한다. 결국, 유일한 길은 악마의 길로 들어가는 거야
그리고 당신의 본질이 고갈되면 다음 죽음의 각성을 기다리며 더러운 무덤의 어둠 속에서 또 다른 영원을 보내게 됩니다.
각각의 플레이어는 고대 네크로맨서의 역할을 맡는다. 지구 깊숙한 곳에 위치한 네크로폴리스는 이제 합쳐져서, 각각 모든 악의 위치인 다크 피트를 찾고 있습니다. 어둠의 마법사들은 레어의 귀중한 자원으로 미니언을 만들어 보내 파괴하거나 다른 생물이나 자원을 찾기 위해 터널을 더 파거나 다른 마법사에게 매복해야 한다.
네크로맨서 한 명만 서야 승부가 난다. 네크로맨서는 전투로 파괴될 수도 있고, 적의 미니언이 그들의 레어에 침입하여 마법사의 그림자 능력인 크톤 크리스탈을 파괴할 수도 있다. 하지만 더 큰 어둠이 선수들에게 찾아올지도 모른다. 그들이 생명체를 만들고 파괴할 때 어둠의 구덩이는 그림자 불꽃을 흡수하고 궁극의 동굴 악을 깨울 수 있다.
Integrates with Cave Evil: WARCULTS
"The living dug out cities for their dead: necropolises deep within the earth. They filled the caverns with bodies and locked them away from the upper air. Eventually the dead forgot the living--if any remain.
But in death, a new life began. The breath of evil from the darkness of complete shadow stirred corrupted flesh. In their middens and pits, the dead awakened, swarming through slime-fluxing tunnels, seeking chthonic power, warring with demons and denizens of the deep. Animated by the black flame, necro-ecologies rose and collapsed in the crypt-universe. Now, cloistered undead lich-wizards have discovered the primordial opening to the shadow source, the doleful horror-hole where the Eternal Evil Emperor watches and waits....
The necromancers have dug their Lairs deep into the ground. They must gather precious resources and body parts to assemble an army of minions, while defending their own lairs from the excavations and intrusions of others. In the end, the only route is into the demon path...
Then depletion of your essence leads to spending another eternity in foul sepulchral darkness awaiting the next Awakening of Death."
Each player takes the role of an ancient Necromancer. Located deep within an earth, their Necropolises have now merged, each seeking the Darkest Pit, the location of all evil. The dark wizards must build minions with precious resources from their Lairs to send forth and destroy, or dig further tunnels to locate other creatures, resources or to ambush another sorcerer.
The game is won when only one remaining Necromancer stands. A Necromancer can either be destroyed by combat, or an enemy minion may venture into their Lair and crush the wizard's shadow power, a Chthonic Crystal. BUT an even greater darkness may befall the players. As they build and destroy creatures the Dark Pit absorbs the shadowflame and may awaken the ultimate Cave Evil.
"The living dug out cities for their dead: necropolises deep within the earth. They filled the caverns with bodies and locked them away from the upper air. Eventually the dead forgot the living--if any remain.
But in death, a new life began. The breath of evil from the darkness of complete shadow stirred corrupted flesh. In their middens and pits, the dead awakened, swarming through slime-fluxing tunnels, seeking chthonic power, warring with demons and denizens of the deep. Animated by the black flame, necro-ecologies rose and collapsed in the crypt-universe. Now, cloistered undead lich-wizards have discovered the primordial opening to the shadow source, the doleful horror-hole where the Eternal Evil Emperor watches and waits....
The necromancers have dug their Lairs deep into the ground. They must gather precious resources and body parts to assemble an army of minions, while defending their own lairs from the excavations and intrusions of others. In the end, the only route is into the demon path...
Then depletion of your essence leads to spending another eternity in foul sepulchral darkness awaiting the next Awakening of Death."
Each player takes the role of an ancient Necromancer. Located deep within an earth, their Necropolises have now merged, each seeking the Darkest Pit, the location of all evil. The dark wizards must build minions with precious resources from their Lairs to send forth and destroy, or dig further tunnels to locate other creatures, resources or to ambush another sorcerer.
The game is won when only one remaining Necromancer stands. A Necromancer can either be destroyed by combat, or an enemy minion may venture into their Lair and crush the wizard's shadow power, a Chthonic Crystal. BUT an even greater darkness may befall the players. As they build and destroy creatures the Dark Pit absorbs the shadowflame and may awaken the ultimate Cave Evil.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
444
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
426
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
364
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
326
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
596
-
2024-11-13
-
Lv.18