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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: 1-1 명
  • 게임시간

    120-120 분

  • 연령

    0+

    BGG추천: 12+
  • 게임 난이도

    1.83 / 5

게임 소개

게시자 웹 사이트:

투르 전투(Battle of Tours)는 프랑크의 메로빙거 왕궁의 시장 샤를과 이베리아와 안달루시아의 우마이야 무슬림의 군대 사이에 벌어진 투르와 푸아티에의 전투를 다룬 게임이다. 투어즈 배틀은 빠르고, 복잡성이 낮은 재미있는 게임입니다. 이를 위해, 전체적인 역학에서 많은 세부사항들이 생략되거나 고려되었다. 우리는 그 초점 안에서 시대적 풍미와 역사적 정확성을 최대한 제공하려고 노력했습니다. 게임은 처음보다 50% 정도 더 많은 2시간 정도 더 걸려야 끝납니다.

이제, 터닝 포인트 시뮬레이션은 양쪽의 다른 강점과 약점을 강조하는 전술 시스템으로 프랑스와 서유럽의 미래를 결정할 수 있는 기회를 제공합니다. 무슬림에게는 가벼운 무장을 하고, 기병대가 강하고, 부족에 의해 단편적으로 공격받기 쉽다는 것을 알게 될 것입니다. 프랑크 군대는 샤를마뉴 대제 이전 한 세기 동안 로마의 중보병 전술과 무장 기사의 탄생에 사로잡혔다. 기동력 대 방어력, 무어 창 대 프랑크 장검의 대결이다. 그리고 결정은 네가 해

투르 전투에는 이 전투에서 다양한 무기 체계를 포착하는 100개의 카운터가 포함되어 있다. 경보병과 중보병, 경보병과 중기병, 그리고 몇 명의 기마 궁수를 찾을 수 있습니다. 하지만 부대 형태를 넘어서, 당신은 실제로 서로 싸우는 군대를 지휘한다. 무슬림 단위는 우연히 함께 움직이는 다양한 단위 유형의 모음으로 "tribes,"에 의해 활성화된다. 프랑크인 부대는 타입—모든 중보병, 모든 경보병, 모든 기병대별로 활동한다. 그 차이는 두 군대가 지휘하는 것이 다르다는 것을 의미한다. 플레이어는 카운터를 선택하여 기본 "오더"를 지정한 다음 누가 따르는지 확인합니다. 혼돈과 진정한 통제의 부족은 실패는 살육을 의미할 수 있지만 승리는 통제력을 잃는 것을 의미할 수 있는 이 전투의 풍미를 제대로 담아내는 역사적 혼돈을 전한다. 한 바퀴는 올라가고 다음 바퀴는 내려갈 수 있습니다. 조금만 참아.

TPS "의 일부결정적인 전투&인용 시리즈
즉, 간단한 규칙, 게임의 이면에 있는 역사에 대한 주요 통찰력, 그리고 1세션 결론과 높은 재생 가치를 목표로 하는 설계를 의미합니다. 이니셔티브 전환과 불확실한 활성화로 인해 두 투어의 경기가 같은 방식으로 진행되지는 않을 것이다.
From the publishers website:

The Battle of Tours is a game covering the battle that took place between Tours and Poitiers in present-day France between the army of Charles, Mayor of the Palace for the Merovingian Franks, and that of Abd ar-Rahman’s Umayyad Muslims of Iberian Andalusia. The Battle of Tours is a fast-playing, fun game of low complexity. To that end, much detail has been either omitted or factored into the overall mechanics. We have tried to provide as much period flavor and historical accuracy as we can, within that focus. The game should take about two hours to play to conclusion, about 50% more the first time.

Now, Turning Point Simulations gives you the chance to determine the future of France and Western Europe, with a tactical system which highlights the different strengths and weaknesses of both sides. For the Muslims, you’ll find them lightly armored, cavalry heavy, and prone to piecemeal attacking by tribes. The Frankish army is a century before Charlemagne, caught in transition from Roman heavy infantry tactics and the birth of armored knights. It is mobility versus defense, Moorish spears versus Frankish long swords. And you make the decisions.

The Battle of Tours includes 100 counters that capture the widely varying weapons systems at this battle. You’ll find both light and heavy infantry, light and heavy cavalry, and (a few) mounted archers. But beyond unit types, you’ll command troops who actually fight "differently" from each other. Muslim units are activated by "tribes," as a collection of varied unit types that all happen to move together. Frankish units activate by type—all the heavy infantry, all the light infantry, all the cavalry. The difference means the two armies "feel" different to command. Players designate basic "orders" by selecting counters, then find out who obeys. The chaos and lack of real control conveys an historic chaos that really captures the flavor of this battle, where failure can mean slaughter, but victory can mean losing control, as troops turn from soldiers to looters. You can be up one turn and down the next. Hang on for the ride.

Part of the TPS "Decisive Battles" series
That means straightforward rules, key insights into the history behind the game, and designs aimed at one-session conclusions and high replay value. With shifting Initiative and uncertain activations, no two Tours games will play the same.

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