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  • 인원

    1-1 명

    BGG추천: 1-1 명
  • 게임시간

    90-90 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 12+
  • 게임 난이도

    2.54 / 5

게임 소개

전쟁 중에 나를 두렵게 했던 것은 오직 유보트 위험뿐이었다." - 윈스턴 처칠

대서양 전투는 1939년부터 1945년 독일의 패전 때까지 제2차 세계 대전 중 가장 오랫동안 지속된 전투이다. 수천 척의 함선이 동원되었고, 수백 마일 이상의 대양에 걸쳐 펼쳐졌으며, 수백 척의 호송전투와 단일함대와의 조우가 수반되었다. 전투 기간 동안 새로운 무기, 전술, 대응책이 개발되고 실행됨에 따라 연합군과 유보트 사이를 왔다 갔다 했다.

유보트 리더는 리더 시리즈를 새로운 깊이까지 끌어올려 플레이어들이 대서양에서 임무를 수행하는 한 무리의 유보트를 조종할 수 있게 한다. 게임의 핵심 시스템은 다른 리더 게임의 플레이어들에게 친숙하게 되어 그들이 게임에 빠르게 들어갈 수 있을 것이다.

이 게임의 주요 부분은 잠수함을 어디로 보낼지 결정하는 것입니다. 잠수함을 한두 군데에 집중시켜 늑대 팩을 만들거나, 연락책의 가능성을 높이기 위해 운송로에 펼쳐놓거나, 아니면 (기뢰 매설과 같은) 특수 임무에 보내나요? 특수작전지점을 사용하여 적함을 찾기 위해 수색기를 추가하거나 잠수함의 내구성을 높이기 위해 보급선과 잠수함(우유 소)을 보낼 수도 있습니다. 긴 캠페인 기간 동안 잠수함을 정박시키기 위해 U보트 순찰 로테이션을 관리해야 합니다.

순찰 중인 유보트가 적군과 접촉하면 같은 순찰구역에 있는 다른 보트를 호출해 늑대 무리를 만들거나 단독으로 공격할 수 있다. 이어 유보트가 호위하는 전함을 피하면서 상인들과 근접해 공격하려는 전술 전시로 행동이 전환된다. 공격이 시작되면 그룹 내 함선의 수와 일반적인 유형을 파악할 수 있지만 실제로 함선을 식별하려면 함선을 닫아야 합니다.

유보트 리더는 다음과 같은 종류의 유보트를 포함한다.
IIB/C형 연안 잠수함
VII A/B/C형 잠수함
IX A/B/C형 장거리 잠수함
XXI식 일렉트로 보트

유보트 리더는 대서양 전투의 여러 단계를 아우르는 4개의 전역으로 구성되어 있다.

전투 시작: 제2차 세계 대전의 시작부터 1940년 중반까지의 작전을 다룬다.

해피 타임: 유보트와 늑대 무리가 바다를 지배했던 1940년 중반부터 1941년 중반까지의 기간을 다뤘다.

드럼비트 작전: 1942년 초 미국 해안과 카리브 해에서의 작전을 다룬다.

헌티드: 조류가 유보트에 등을 돌리기 시작하는 시기를 다룬다.

-댄 버센 게임

댄 버센의 기타 리더 시리즈 게임
"The only thing that ever frightened me during the war was the U-Boat peril." - Winston Churchill

The Battle of the Atlantic was the longest continuous campaign of World War II running from 1939 through to the defeat of Germany in 1945. It involved thousands of ships, stretched over hundreds of miles of ocean, and involved hundreds of convoy battles and single-ship encounters. During the struggle advantage switched back and forth between the U-boats and Allies as new weapons, tactics, and countermeasures were developed and implemented.

U-Boat Leader takes the Leader series to new depths, letting players control a group of U-boats on missions in the Atlantic. The core system of the game will be familiar to players of other Leader games, allowing them to quickly get into the game.

A major portion of the game is determining where to send your submarines. Do you concentrate your submarines in one or two areas to form wolfpacks or spread them out in the shipping lanes to increase the chances of finding contacts, or do you send them on special missions (such as mine-laying)? You can also spend Special Operations Points to support your submarines by adding search planes to help find enemy ships or by sending supply ships and subs (Milk Cows) to extend the endurance of the submarines. During longer campaigns you need to manage the U-boat patrol rotation to keep subs on station.

When a patrolling U-boat comes into contact with an enemy force it can call other boats in the same patrol zone to form a wolfpack or attack alone. The action then shifts to the tactical display where the U-boats try to close with and attack merchants while avoiding the escorting warships. When an attack starts you will have an idea of the number and general type of ships in the group, but you have to close with the ships to actually identify the ships.

U-Boat Leader includes the following type of U-boats:
Type IIB/C coastal submarines
Type VII A/B/C Atlantic submarines
Type IX A/B/C long-range submarines
Type XXI Elektro-boat

U-Boat Leader includes four campaigns covering different stages of the Battle of the Atlantic:

The Battle Begins: covering operations at the start of World War II to about mid-1940.

The Happy Time: covering the period from mid-1940 to mid-1941 when the U-boats and wolfpacks dominated the seas.

Operation Drumbeat: covering operations off the American coast and in the Caribbean in early 1942.

The Hunted: covering the time period when the tide starts to turn against the U-boats.

-Dan Verssen Games

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