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  • 인원

    3-5 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    60-60 분

  • 연령

    10+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

1900년 노바스코샤 오크 아일랜드

1795년, 대니얼 맥기니스는 인공 개간지 가운데에서 10피트의 둥근 움푹 들어간 곳을 발견했다. 구덩이 바로 위에는 커다란 나뭇가지(그리고 도르래의 잔해라고도 한다)가 매달려 있었다. 그는 친구들을 모집했고 삽으로 무장한 채 땅을 파기 시작했다. 그들은 10피트마다 상당한 깊이의 떡갈나무 통나무를 발견했다. 바닷물이 구덩이를 범람시켜 더 이상 땅을 파지 못하게 했다. 키드&르스쿠스의 보물, 잉카 금, 셰익스피어&르스쿠어의 분실된 원고, 성배, 어쩌면 아무것도 아닌 것 중 누구에게 묻느냐에 따라 수면 아래 100피트 이상 묻혀 있는 것이 여전히 달라진다.

세월이 흐르면서 더 많은 사람들이 그 문제를 해결하기 위해 그들의 독창성을 발휘했지만 실패했다. 이러한 실패는 현대식 기계의 부족과 무지에 기인했으며, 각각의 발굴은 물과 자금 부족으로 중단되었다. 새로운 세기는 새로운 기술과 오크 섬의 미스터리가 마침내 마침내 사라지게 될 것이라는 모든 희망을 가져다준다.

오크아일랜드는 오크섬에 있는 신비로운 보물 구덩이의 밑바닥을 파헤치려는 3-5명의 플레이어를 위한 보드게임이다. 아마추어 보물 사냥꾼들이 구덩이를 발굴하는 문제를 해결하기 위해 자신들의 자원을 가지고 와서, 혁신적인 채점 시스템을 이용해 서로의 발견과 이론을 발표하기 위해 서로 경쟁한다.

플레이어들은 카드 디스플레이에서 한 줄 또는 열로 된 자원 카드를 번갈아 집는다. 디스플레이에서 설정된 액션 카드는 플레이어가 줍는 순간 트리거됩니다. 디스플레이의 기계 카드는 다음 라운드가 될 때까지 새로 고쳐지지 않습니다. 플레이어가 트레져 트로브 라이센스 카드를 집어들면 라운드가 종료되고 발굴이 시작된다.

머니핏은 선수들이 공동으로 발굴하면서 드러나는 연속 타일로 구성되어 있다. 기와를 굴착하기 위해서는 선수들이 은밀하게 동시에 투자한 자원카드에 표시된 기호가 일치해야 한다. 각 자원 카드는 추상적인 금전적 가치($, $$, $$)를 가지고 있으며, 플레이어는 투자 순서대로 순위가 매겨지며 가장 적게 투자한 플레이어가 다음 라운드에서 먼저 플레이한다. 가장 많은 투자를 한 플레이어가 벤처에서 모은 자산(클루, 기계, 승리 포인트) 중에서 첫 번째로 선택합니다.

VP의 또 다른 원천은 플레이어가 발표할 수 있는 이론이다. 이론은 두 개 이상의 단서들이 함께 결합되어 있다. 완전 이론은 임의의 크기의 직사각형(2xY)인 반면, 부분 이론은 단서 조각의 다른 집합체이다. 게임 중에 이론을 게시하는 것은 플레이어가 새로운 이론을 형성하기 위해 하나 이상의 새로운 단서 조각을 공개하거나, 하나 이상의 새로운 단서 조각을 공개하고, 새로운 이론을 형성하기 위해 기존의 공공 이론(그것 또는 다른 플레이어)에서 같은 색의 단서들을 재해석하는 것이다. 새로운 이론으로 들어가지 못한 단서들은 플레이어 포인트를 잃게 됩니다. 주어진 색깔의 첫 번째 단서는 보너스 포인트의 가치가 있습니다. 이론 내에서 같은 색의 인접한 단서들은 추가적인 점들의 가치가 있다. 완전한 이론은 빈 이론을 제외하고 단서당 2점을 획득하며, 불완전한 이론은 단서당 1점을 획득한다.
Oak Island, Nova Scotia, 1900

In 1795, Daniel McGinnis found a 10-foot circular indentation in the ground, in the centre of a man-made clearing. A large branch (and some say the remains of a pulley) hung directly above the pit. He recruited friends and, armed with shovels, they began to dig. They found a solid floor of oak-logs every 10 feet for a considerable depth. Sea-water floodied the pit and prevented them from digging further. What still lies buried over 100 feet below the surface depends on who you ask: Captain Kidd’s treasure, Incan gold, Shakespeare’s lost manuscripts, the Holy Grail, or perhaps nothing at all.

Over the years more men brought their ingenuity to bear on the problem, but failed. The failures were due to lack of modern machinery and ignorance; each excavation being stopped by water and lack of funds. A new century brings new technology and every hope that the mystery of Oak Island will soon finally be put to rest.

Oak Island is a board game for 3-5 players attempting to get to the bottom of the mysterious treasure pit on Oak Island. The amateur treasure hunters bring their resources to bear on the problem of excavating the pit, and compete with each other to publish their findings and theories using an innovative scoring system.

Players take turns picking up a row or column of resource cards from the card display. Action cards set in the display are triggered when a player picks it up. Machinery cards in the display do not refresh until the next round. A round ends when a player picks up the Treasure Trove License card, triggering an excavation.

The Money Pit consists of consecutive tiles that are revealed as they are excavated jointly by the players. In order to excavate a tile, the symbols shown on it must be matched on resource cards invested secretly and simultaneously by the players. Each resource card has an abstract monetary value ($, $$, or $$$); the players are ranked in order of investment, with the one who invested least playing first in the next round. The player who invested most gets first pick of the assets (clues, machinery, and victory points) collected by the venture.

Another source of VPs are the theories a player can publish. A theory consists of two or more clues joined together. A complete theory is any size rectangle (2xY) while a partial theory is any other assembly of clue pieces. Publishing a theory during the game consists of a player revealing one or more new clue pieces to form a new theory, or revealing one ore more new clue pieces and reinterpreting the clues of the same colour in an existing public theory (theirs or another players) in order to form a new theory. Clues that don’t make it into the new theory cost the player points. The first clue played of any given colour are worth bonus points. Adjacent clues of the same colour within a theory are worth additional points. Complete theories earn a player 2 points per clue, excluding blank ones - incomplete ones earn a player 1 point per clue, including blank ones.

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